Permalänk

Uppgradera gaming mus

Hej sweclockare!
Jag har haft min razer deathadder i lite mer än 2 år (3.5ghz modellen) och jag har varit riktigt nöjd med den, och är fortfarande riktigt nöjd. Däremot så har det kommit väldigt mycket hudavlagringar, eller vad det är för nånting, I dem hålen som finns mellan knapparna och bottnen på musen, därför känns knapparna väldigt svampiga å äckliga. Jag kommer fortfarande använda denna musen men jag behöver en ny då jag känner att det vore intressant att prova nåt nytt
Så frågan gäller : vad för mus bör man satsa på från 0-600 kronor. Jag vill gärna ha en mus som är i princip lika stor som deathaddern

//

Visa signatur

RT 5600 | RTX 3070 | 32GB 3600Mhz ddr4
i7 8650u | UHD 620 | 16gb ddr3

Permalänk
Medlem

Jag har använt Zowie ec-1 och ajg absolut älskade den. Fanns ingenting att klaga på!!!

Permalänk
Medlem

Jag har kännt och klämt på ett par utav Mionix möss och jag gillar dom faktiskt. Annars kan man ju alltid skaffa en nyare deathadder

Permalänk
Skrivet av RossoRed:

Jag har kännt och klämt på ett par utav Mionix möss och jag gillar dom faktiskt. Annars kan man ju alltid skaffa en nyare deathadder

Vilken av mionix mössen skulle du rekommendera, och vad för specifikt med dem gillar du?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

RT 5600 | RTX 3070 | 32GB 3600Mhz ddr4
i7 8650u | UHD 620 | 16gb ddr3

Permalänk
Skrivet av Axel95:

Jag har använt Zowie ec-1 och ajg absolut älskade den. Fanns ingenting att klaga på!!!

Hur hög dpi finns de på den, och känns den kvalitets aktig eller vad man ska säga

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

RT 5600 | RTX 3070 | 32GB 3600Mhz ddr4
i7 8650u | UHD 620 | 16gb ddr3

Permalänk
Medlem

@gylldevik: Naos är riktigt trevlig. Det som jag gillar med den är att de finns stöd för ring och lillfinger, vilket många andra möss saknar. Storleken är helt enkelt sweet. Kommer inte ihåg vad jag tyckte om tyngden vid tillfället men greppet var mycket trevligt. Sen har de en ambidextrous mus också som bara känns bra. Men naosen kändes helt klart bäst från dom. Om man föredrar sådana.

Permalänk
Medlem

@gylldevik: https://www.inet.se/produkt/6607409/zowie-ec1-a-gaming-mouse#... Här kan du se själv. Men jag tycker den har mycket hög kvalite!

Permalänk
Medlem

Zowies möss och logitech g303 är de möss som de flesta som kan sina saker om möss och deras avläsningssensorer brukar rekommendera idag.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.