Microsoft lanserar Surface Pro 4 och nya telefoner i oktober

Permalänk
Melding Plague

Microsoft lanserar Surface Pro 4 och nya telefoner i oktober

Mjukvarujätten Microsoft bjuder in media för en tillställning tidigt i oktober, där ny hårdvara i form av Lumia-telefoner och generation fyra av Surface Pro väntas se dagens ljus.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Dags att uppgradera från 2an

Visa signatur

AW3423DW QD-OLED - Ryzen 5800x - MSI Gaming Trio X 3090 - 64GB 3600@cl16 - Samsung 980 Pro 2TB/WD Black SN850 2TB

Permalänk
Medlem

Äntligen! Jag har varit sugen på en Surface Pro länge, nu är det nog dags.

Permalänk
Medlem

Awesome.
Trodde att nya telefonerna skulle komma i vinter.

Visa signatur

Intel i5 2500k @ 4.5 GHz
Sapphire Radeon R9 290 Tri-X
Nåt annat skit

Permalänk
Medlem

Nja, det är väl ingen som garanterar en Surface Pro 4 vid det här eventet, även om det givetvis är ganska troligt. Den totala bristen på konkreta läckor gör mig lite orolig.

Med det sagt:

Annars kommer de gå till Dell eller Lenovo...

Permalänk
Medlem

Synd att de är så höga priser på dessa :/

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Snusfri

Som ägare av Lumia 1520 så kommer 950XL att vara väldigt intressant.
Nästa telefon kommer garanterat att bli en stor high-end Windows lur (igen).

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Skrivet av THB:

Som ägare av Lumia 1520 så kommer 950XL att vara väldigt intressant.
Nästa telefon kommer garanterat att bli en stor high-end Windows lur (igen).

Jag är också lite intresserad av 950xl dock köpte jag en 640 xl när min 920 gick sönder så 950xl behöver vara riktigt bra för att jag ska köpa Det som jag stör mig på med min är att den bara har 1gb ram och skärmen är lite mjuk nästan lika illa som htc 8x.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Kanske man skulle köpt trean snart då, hoppas på stor prissänkning!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Kanske man skulle köpt trean snart då, hoppas på stor prissänkning!

Har sett Pro 3:or på blocket för 10-12 k med tillbehör. Har varit riktigt sugen att slå till ett flertal gånger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FabriciusRex:

Har sett Pro 3:or på blocket för 10-12 k med tillbehör. Har varit riktigt sugen att slå till ett flertal gånger.

Man får varianten med i3 för under 6k nu, vilket faktiskt är billigare än Surface 3 (icke pro).
Har svårt att se att det sjunker mycket mer än så. Förhoppningsvis kommer ungefär samma sänkning på i5an.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2668439

Permalänk
Medlem

Efter att ms lade ned sin personalstyrka från nokiaförvärvet så undrar man hur framtiden kommer se ut för ms mobila operativsystem.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Det ryktas också om en ny microsoft band. Jag har en del problem att förstå denna produktkategori. Vem är den till för? Och vad ska man göra med den? Tror inte att smartwatches kommer att slå förrän de har nära samma funktionalitet som smartphones. Jag kan bara inte se mig själv använda en sådan än.

Permalänk
Hedersmedlem

Hoppas på att Surface Pro 4 blir bra, är lite sugen på en.

Sen ryktas det ju lite om att Microsoft har telefoner med Android på g.

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk
Medlem

Kommer bli en windowslur när nuvarande iphone gått sönder (o med tanke på att den är två år borde det va när som helst).

Plattan är ju trevlig i sin nuvarande form så lär väl bli ännu trevligare i nästa.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Medlem

Dags att uppgradera från Lumia 920 och Surface Pro 2 snart då.

Permalänk
Skrivet av FabriciusRex:

Det ryktas också om en ny microsoft band. Jag har en del problem att förstå denna produktkategori. Vem är den till för? Och vad ska man göra med den? Tror inte att smartwatches kommer att slå förrän de har nära samma funktionalitet som smartphones. Jag kan bara inte se mig själv använda en sådan än.

Min mamma skaffade en sådan klocka. Hon tycker det är skitbra. Nu har hon alltid mobilen på ljudlös och kan ha den i handväskan utan att missa när det kommer samtal/SMS. Samtidigt för den statestik över ex hur många steg osv hon går osv så nu slipper hon ha en stegräknare. Denna http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2966143

jag är själv sugen på en pebble men de fungerar inte jättebra med Wp har jag hört.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Min mamma skaffade en sådan klocka. Hon tycker det är skitbra. Nu har hon alltid mobilen på ljudlös och kan ha den i handväskan utan att missa när det kommer samtal/SMS. Samtidigt för den statestik över ex hur många steg osv hon går osv så nu slipper hon ha en stegräknare. Denna http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2966143

jag är själv sugen på en pebble men de fungerar inte jättebra med Wp har jag hört.

Funkar hennes klocka med WP då ?
Det står nämligen iOS och Android på prisjakt...

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk

@Homer_S1: Nej men hon kör Android. Förklarade bara hur de kan användas.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

@jOnÄTÄn: Kul att det finns folk som hittar användningsområden för en sådan!

Permalänk
Medlem

Hoppas dom fixar pennan och tar tillbaka wacoms teknik.
Sen ska de bli kul att se om dom stoppar in ny intel teknik.alltså realsense för inloggning. Trådlös laddning? Dom måste ju puscha gränserna för Windows.

Permalänk
Medlem

Bara jag som inte riktigt fastnat för Surface-konceptet? Som ägare av en Surface Pro anser jag att den inte lyckas med att "kombinera det bästa av två världar", som många påstått att den gör (inte minst Microsoft själva). I praktiken känns det som om faktumet att den har fläktar och ett OS vars program knappt alls har anpassats efter Touch, gör att den i princip inte går att använda som en surfplatta. Åtminstone inte på ett effektivt sätt.

Som dator fungerar den hyfsat, där det största problemet är att det är så gott som omöjligt att ha den i sitt knä på grund av hur allt det här med tangentbordet har hanterats. Fläktarna låter dessutom väldigt högt, och drar igång rätt enkelt.

För att nämna något positivt har det fungerat utmärkt att använda min Surface Pro för att ta anteckningar i skolan, mycket tack vare den trevliga skärmen (som tyvärr har back-bleed) och pennan som ingick. Sen denna termin använder jag dock en MacBook Pro för anteckning istället, då denna har bättre batteritid, bättre skärm, bättre hårdvara samt kostade ungefär lika mycket som motsvarande Surface Pro 3 (vid köptillfället & om jag minns rätt).

Visa signatur

Stationär: Ryzen 5 3600 | Asus GTX 980
Bärbar: Razer Blade 15 Advanced 2020 | 4K OLED | RTX 2080 Super

Permalänk
Medlem

Kul att SweC rapporterar lite positivt om nya Windows-lurar (inte bara vilka andra tillverkare som inte tänker tillverka sådana).

Ser oavsett detta fram emot dessa!

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av DanneCool:

Bara jag som inte riktigt fastnat för Surface-konceptet? Som ägare av en Surface Pro anser jag att den inte lyckas med att "kombinera det bästa av två världar", som många påstått att den gör (inte minst Microsoft själva). I praktiken känns det som om faktumet att den har fläktar och ett OS vars program knappt alls har anpassats efter Touch, gör att den i princip inte går att använda som en surfplatta. Åtminstone inte på ett effektivt sätt.

Som dator fungerar den hyfsat, där det största problemet är att det är så gott som omöjligt att ha den i sitt knä på grund av hur allt det här med tangentbordet har hanterats. Fläktarna låter dessutom väldigt högt, och drar igång rätt enkelt.

För att nämna något positivt har det fungerat utmärkt att använda min Surface Pro för att ta anteckningar i skolan, mycket tack vare den trevliga skärmen (som tyvärr har back-bleed) och pennan som ingick. Sen denna termin använder jag dock en MacBook Pro för anteckning istället, då denna har bättre batteritid, bättre skärm, bättre hårdvara samt kostade ungefär lika mycket som motsvarande Surface Pro 3 (vid köptillfället & om jag minns rätt).

Du skulle köpt en SFP2 där du slipper fläktproblemet som är rätt vanligt med SFP3. Var inne på köpa SFP3 själv från början men efter man läst massa klagande ang fläkt så blev de 2an.

Kan säga att SFP2 är mitt bästa köp ever, kombinerad arbetsdator, speldator (Diablo3), surfplatta, kan ha både android samt ios om jag vill med hjälp av SD kort. lagom stor, filmdator (HDMI). Allt i ett helt enkelt oerhört smidigt, super bra batteritid. mm
Enda nackdelen jag kan komma på är att den väger lite kanske. Men fördelarna överväger helt klart.

Permalänk
Medlem

Vill ha 4:an men min 2a funkar så bra så det är svårt att legitimera en uppgradering (men visst kul med större skärm och passivt kylt).
Samma men min Galaxy Note 3. Har kommit nya bättre men inte mycket bättre.

När nån släpper en "Rugged" surface som inte är dyr som en Panasonic. Då köper jag direkt. NEC (eller var det Fujitsu) har varit närmast men den funkade inte så bra och var nästan lika dyr som en Panasonic.

Vem vet det kanske kommer bra vädertåliga skal till SP4:an (?)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pudeln:

Vill ha 4:an men min 2a funkar så bra så det är svårt att legitimera en uppgradering (men visst kul med större skärm och passivt kylt).
Samma men min Galaxy Note 3. Har kommit nya bättre men inte mycket bättre.

När nån släpper en "Rugged" surface som inte är dyr som en Panasonic. Då köper jag direkt. NEC (eller var det Fujitsu) har varit närmast men den funkade inte så bra och var nästan lika dyr som en Panasonic.

Vem vet det kanske kommer bra vädertåliga skal till SP4:an (?)

Köpte faktiskt en SP3 för 5990 då jag var på väg att införskaffa en macbook pro 13" men det oerhört mycket lägre priset gjorde att valet föll på SP3:an. Tror inte att jag kommer uppgradera här heller då jag till min förvåning är grymt nöjd med hur i3:an med 4gb 1600MHz ram presterar. Kommer däremot SP4:an med 14" skärm och inte väger mer än min nuvarande så blir det lockande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustav.Henrik:

Köpte faktiskt en SP3 för 5990 då jag var på väg att införskaffa en macbook pro 13" men det oerhört mycket lägre priset gjorde att valet föll på SP3:an. Tror inte att jag kommer uppgradera här heller då jag till min förvåning är grymt nöjd med hur i3:an med 4gb 1600MHz ram presterar. Kommer däremot SP4:an med 14" skärm och inte väger mer än min nuvarande så blir det lockande.

förstår att det var nice att köpa den för det priset men förstår inte varför man väljer en surface om man vill ha en laptop och inte behov av touch eller rita. (verkar inte som du har det) Fungerar det bra med liten SSD? blir du inte galen ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Monarchy:

förstår att det var nice att köpa den för det priset men förstår inte varför man väljer en surface om man vill ha en laptop och inte behov av touch eller rita. (verkar inte som du har det) Fungerar det bra med liten SSD? blir du inte galen ?

Jag har min Surface pro 3 som skoldator, antecknar allt direkt på skärmen, är i stort sett pappersfri. Skriver inlämningsuppgifter (då i riktigt program), kollar fakta, filmer, surfar osv. Utrymmet räcker gott och väl. OM man inte ska ha 20 spel installerade på den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrSvamp:

Jag har min Surface pro 3 som skoldator, antecknar allt direkt på skärmen, är i stort sett pappersfri. Skriver inlämningsuppgifter (då i riktigt program), kollar fakta, filmer, surfar osv. Utrymmet räcker gott och väl. OM man inte ska ha 20 spel installerade på den.

Glöm inte heller att alla Surface har micro SD slot.
ett par 64 eller 128 GB kort räcker till en massa lagrat data som film, musik skoluppgifter osv.

För min del står valet mellan en billig SP4 om den blir fläktlös eller en Surface 3 (icke pro) som ersättare till RT:n (gen 1)

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415