Söker gammalt onlinespel

Permalänk

Söker gammalt onlinespel

För många år sedan spelade jag ett sorts strategispel på nätet. Det var en miljö med små svarta animerade gubbar som man skulle få att utföra rätt saker i rätt ordning för att komma vidare. Klickade man i fel ordning, så riskerade man någon gubbes liv, så var det bara att börja om.

Ganska enkelt upplägg, men jag fastnade i spelet och skulle vilja testa det igen. Jag har sökt, men inte hittat det. Och jag kommer ju inte ihåg namnet såklart ...

Jag minns att miljön var ganska mörk och lite suggestiv, sådär.

Någon klocka som ringer hos någon sweclockare?

Permalänk
Medlem

Typ någon Lemmings-klon?

Permalänk
Medlem

Förmodligen inte rätt spel men jag kommer tänka på The Swapper. Här är en youtube-video av det: https://www.youtube.com/watch?v=MHABt6fRo7U
Miljön är i alla fall mörk!

Permalänk
Medlem

Sökte på "pc game puzzle small black animated characters" och fick upp spelet "Limbo" som första alternativ. Kan det vara rätt? https://www.youtube.com/watch?v=aZs2RoF24oc

Permalänk
Hedersmedlem

*Bump raderad*

Observera att vi ej tillåter bumpning. Denna gången har jag inte låst tråden, men kom i fortsättningen ihåg att regeln finns.

Citat:

§4 Bumpning
Det är inte tillåtet att skriva inlägg som endast är till för att flytta tråden högre upp i trådlistningen (så kallad bumpning). Däremot är det tillåtet att skriva flera inlägg i rad förutsatt att varje nytt inlägg tillför information eller på annat sätt för diskussionen framåt. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

/moderator

Skrivet av TheRealNyllet:

*bump*

Någon? Nähä - misstänkte det ...

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk

F'låt Moderatorn - det ska inte hända igen.

Tack för försöken AMD-Hippie, men näe ... inget av förslagen stämmer.
Vad jag kommer ihåg så var det bara en skärm stort, spelet scrollande inte i sidled. Det var flera små gubbar utplacerade samtidigt. Den man ville skulle agera, klickade man på. De andra stod bara och väntade "på sin tur".

Permalänk
Skrivet av TheRealNyllet:

F'låt Moderatorn - det ska inte hända igen.

Tack för försöken AMD-Hippie, men näe ... inget av förslagen stämmer.
Vad jag kommer ihåg så var det bara en skärm stort, spelet scrollande inte i sidled. Det var flera små gubbar utplacerade samtidigt. Den man ville skulle agera, klickade man på. De andra stod bara och väntade "på sin tur".

Känner igen det. Gick att spela på hamsterpaj har jag för mig, flera uppföljare också. Har för mig att man skulle träffa en klocka i början på nåt av spelen och att det var en träbro som man skulle välta.

Visa signatur

Tangentbord e kul

Permalänk
Medlem

Schack ?

Skämt åsido, hur gammalt skulle du gissa?

Permalänk
Avstängd

Är det ett spel som går ut på att man ska ta sönder bollar?

Visa signatur

Server: två Intel Xeon E5-2690v2 och 128 GB ram

Min server dator: #15149189 http://i.imgur.com/BKxOmUP.jpg
zxhosting: https://www.facebook.com/pages/Zxhosting/1476037889350815

Permalänk
Medlem

Kan det vara "Grow"?

Edit: Finns lite olika varianter/teman av det.

Exempelvis Grow RPG nedan är man tvungen att klicka på allt i korrekt ordning för att få alla olika delar att utvecklas maximalt.

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Skrivet av Leedogustav:

Känner igen det. Gick att spela på hamsterpaj har jag för mig, flera uppföljare också. Har för mig att man skulle träffa en klocka i början på nåt av spelen och att det var en träbro som man skulle välta.

På Hamsterpaj hängde jag aldrig, men det kan ju såklart vara samma spel ändå

Permalänk

Bra försök där, qubsica2! Men nej, schack var inte det jag tänkte på. Jag skulle gissa på tidigt 2000-tal ... typ -02 / -03

Nej, zxhosting - jag har inget som helst minne av att ha sönder bollar.

Zicsoen, Grow kommer jag ihåg ... det var väl lite samma tidsera som det jag tänker på. Lite samma spelidé också - att klicka i rätt ordning för att lyckas. Fast Grow var mycket färggrannare

Permalänk

@TheRealNyllet: Kan det vara Hapland?

Permalänk
Medlem

Det låter onekligen som Hapland som Salamander76 tipsade om.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Medlem

@Salamander76: Oj, hapland är ett spel jag helt glömt! Men haft mycket kul med för en herrans massa år sedan.

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk

@Salamander76: Jajemän! Det var det jag sökte - tackar för det. Varifrån fick jag att "banan" skulle vara mörk ...