Kan Spotify-appen välja enhet att spela upp musiken i?

Permalänk
Medlem

Kan Spotify-appen välja enhet att spela upp musiken i?

Om jag har igång Spotify både på datorn och telefonen så kan jag på datorn välja vilken enhet musiken ska spelas upp på. Nu har jag letat efter samma sak i mobilen (android) men lyckas inte. Jag vill i mobilen kunna skifta över så att musiken istället spelas i den ljudanläggning jag har kopplad till datorn, exempelvis även om jag sitter i rummet bredvid. Går inte detta eller missar jag någon meny i appen?

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem

Förutsatt att du har premium och klienten igång där du vill spela upp musken så bör det Spotify Connect Tillgängligt längst ner. Klicka där så bör du förstå dig på resten.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av simon253:

Förutsatt att du har premium så bör det Spotify Connect Tillgängligt längst ner. Klicka där så bör du förstå dig på resten.

Haha... Tack, det var visst för enkelt! Jag letade inne i menyer istället.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk

Jag har en följdfråga:
Kan jag i en androidenhet (surfplatta) spela upp ljudet i flera bluetooth-enheter?

Visa signatur

Det är inte lätt att va tung...

Permalänk
Medlem
Skrivet av holetaker:

Jag har en följdfråga:
Kan jag i en androidenhet (surfplatta) spela upp ljudet i flera bluetooth-enheter?

Nej, medialjudet kan du bara ansluta till en enhet åt gången. Man kan exempelvis ha telefonljudet kopplat till en enhet och medialjud till en annan, men inte flera enheter samtidigt på samma.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem

En annan fråga. Kan en androidenhet styra uppspelningen (via Spotify) på en annan android även om den ena (eller båda) är anslutna till mobilnätet och INTE wifi? Leker nämligen med tanken om jag permanent kan ha en billig mobil i bilen som alltid är ansluten till bilstereon samt laddkabel och då kunna starta/stoppa musiken från min ordinarie telefon ändå?

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem
Skrivet av valiant:

En annan fråga. Kan en androidenhet styra uppspelningen (via Spotify) på en annan android även om den ena (eller båda) är anslutna till mobilnätet och INTE wifi? Leker nämligen med tanken om jag permanent kan ha en billig mobil i bilen som alltid är ansluten till bilstereon samt laddkabel och då kunna starta/stoppa musiken från min ordinarie telefon ändå?

Har för mig att de båda enheterna måste vara kopplade till samma nätverk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Prodigys:

Har för mig att de båda enheterna måste vara kopplade till samma nätverk.

Kan jag kringgå detta genom att skapa wifi-delning på telefonen som sitter permanent i bilen då?

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem
Skrivet av valiant:

Kan jag kringgå detta genom att skapa wifi-delning på telefonen som sitter permanent i bilen då?

Jag tycker att det borde fungera men vet inte om det faktiskt gör det. Testa o se.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Prodigys:

Har för mig att de båda enheterna måste vara kopplade till samma nätverk.

Jag tror inte det - Jag och min sambo har råkat styra varandras enheter när vi försökt lyssna på samma konto från olika ställen. Jag hemma i datorn och hon på bussen över mobilnätet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Prodigys:

Har för mig att de båda enheterna måste vara kopplade till samma nätverk.

Det behöver dom inte, det är kontot som det går via.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk

Man kan spela upp via mobilnätet, syrran och jag stoppar musiken från varandra hela tiden haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av valiant:

En annan fråga. Kan en androidenhet styra uppspelningen (via Spotify) på en annan android även om den ena (eller båda) är anslutna till mobilnätet och INTE wifi? Leker nämligen med tanken om jag permanent kan ha en billig mobil i bilen som alltid är ansluten till bilstereon samt laddkabel och då kunna starta/stoppa musiken från min ordinarie telefon ändå?

Jag vet inte riktigt varför du inte bara köper en bluetoothmottagare och kopplar den till 12V och sedan in i AUX-ingången i bilen, för det är väl samma sak du tänkte göra nu, fast med en mobiltelefon istället?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alligatorn:

Man kan spela upp via mobilnätet, syrran och jag stoppar musiken från varandra hela tiden haha

Tack då vet jag det.

Skrivet av Nesvop:

Jag vet inte riktigt varför du inte bara köper en bluetoothmottagare och kopplar den till 12V och sedan in i AUX-ingången i bilen, för det är väl samma sak du tänkte göra nu, fast med en mobiltelefon istället?

Förvisso, men jag funderar på att ha en mobil permanent monterad i bilen som kan användas som musikspelare, gps etc. Lekte därför bara med tanken om den då skulle kunna fjärrstyras gällande musiken från min vanliga mobil oavsett var jag sitter i bilen.
(Är man lite nördig av sig är man ibland nyfiken att vilja testa olika saker oavsett hur stor den praktiska nyttan blir i slutänden alla gånger )

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av valiant:

En annan fråga. Kan en androidenhet styra uppspelningen (via Spotify) på en annan android även om den ena (eller båda) är anslutna till mobilnätet och INTE wifi? Leker nämligen med tanken om jag permanent kan ha en billig mobil i bilen som alltid är ansluten till bilstereon samt laddkabel och då kunna starta/stoppa musiken från min ordinarie telefon ändå?

Japp, det är inga problem. Gör det hela tiden. De synkar mot internet och inte mot varandra. (du kan alltså inte styra två enheter i offline mode på samma nätverk där det inte finns internet.)

Permalänk
Medlem
Skrivet av valiant:

Tack då vet jag det.

Förvisso, men jag funderar på att ha en mobil permanent monterad i bilen som kan användas som musikspelare, gps etc. Lekte därför bara med tanken om den då skulle kunna fjärrstyras gällande musiken från min vanliga mobil oavsett var jag sitter i bilen.
(Är man lite nördig av sig är man ibland nyfiken att vilja testa olika saker oavsett hur stor den praktiska nyttan blir i slutänden alla gånger )

Det kan jag definitivt hålla med om, då tycker jag att detta projekt vore något mer intressant:
http://www.sweclockers.com/galleri/13318-bil-dator
men kanske lite jobbigare att använda :-).