Permalänk
Skrivet av Nevil:

Vad händer om du stoppar i 3 kortet igen ?

Skrivet av krilleoh:

För rätt så längesen kunde man kringgå operatörslåset med en jailbreak, men det var innan version 5 om jag inte minns fel.
Så det är rätt kört den vägen för dig. Testa sätt i det gamla SIM-kortet? Vad händer då?

Det är borta.

Visa signatur

STULET: 1600x | 980Ti | Ceslius S24| Prime B350 PLUS | 16gb Vengeance LPX 3000MHz | 850 EVO 250gb | 750gb HDD | RM550X | Carbide 600Q | HD598SE | E10K
Kylpasta på bilden...
Tagg/citat öker risken att jag ser ditt inlägg med upp till 97%!

Permalänk
Medlem

Beställ ett nytt kontantkort, kostar gratis har ja för mig..

Visa signatur

| X570 | R5-3600 | 960 EVO M.2 + 860 1Tb | 16Gb XMP3200 | RTX-2070 |
| I7-6700 | 64Gb PC4-2666 | 34Tb | TrueNas 13 |
| Yamaha HTR-4065 | Argos Audio Alto 5 MK2 | SystemOne W100B + SW10 |
| iPhone 15 Pro 128Gb |

Permalänk
Medlem

I och med att du kör på en gammal version av iOS som det inte längre finns support på så kommer du antagligen behöva uppdatera till iOS 8 innan du kan komma vidare.
Som tidigare nämnts aktiverades iPhones tidigare av Apples servrar. Dessa servrar finns inte längre kvar eftersom att detta in längre är fallet.

Visa signatur

MOBO: MSI X570 Tomahawk CPU: AMD Ryzen 5800X RAM: G.SKill Trident Z Neo 32GB
GPU:
Radeon 6900XT SSD: Samsung 860 EVO 1TB, 970 EVO 250GB, Kingston Uv500 120GB
PSU: Corsair RM850X V2 Chassi: NZXT H700i Skärm: Samsung Odyssey G8 OLED
Telefon: Samsung Galaxy S23 Ultra

Permalänk

Fixat! Det ända som behövdes va tid

Visa signatur

STULET: 1600x | 980Ti | Ceslius S24| Prime B350 PLUS | 16gb Vengeance LPX 3000MHz | 850 EVO 250gb | 750gb HDD | RM550X | Carbide 600Q | HD598SE | E10K
Kylpasta på bilden...
Tagg/citat öker risken att jag ser ditt inlägg med upp till 97%!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av GoldenFan:

Fixat! Det ända som behövdes va tid

Hur fixa du det? Jag har samma problem...

Permalänk
Medlem
Skrivet av McLovins:

Hur fixa du det? Jag har samma problem...

Han skrev ju att han bara väntade tills det fungerade...

Visa signatur

Lätt som Paj

Permalänk

Hej!

Jag har samma problem här, har låst upp telefonen via 3 men ändå säger den hela tiden att simkortet är ogiltigt! Jag har återställt telefonen flera gånger, även haft den i DFU-läge och återställt den helt. Har nyaste versionen av iTunes och allt sånt... nu har det gått 2 veckor sedan telefonen låstes upp, enligt 3... är det något jag missat att testa?? Bud på att köpa ny telefon snart.

Permalänk
Medlem

Kan ta ett par veckor innan den blir upplåst. Det har tagit ca 2 veckor varenda gång jag låst upp hos tre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweetapplepie:

Hej!

Jag har samma problem här, har låst upp telefonen via 3 men ändå säger den hela tiden att simkortet är ogiltigt! Jag har återställt telefonen flera gånger, även haft den i DFU-läge och återställt den helt. Har nyaste versionen av iTunes och allt sånt... nu har det gått 2 veckor sedan telefonen låstes upp, enligt 3... är det något jag missat att testa?? Bud på att köpa ny telefon snart.

iPhone brukar låsas upp inom 2-3 dagar hos Tre (tidigare anställd på kundservice), brevet med informationen skickas ut efter att upplåsningen gjorts, 4-5 arbetsdagar. tre.se/opk , om du följt instruktionerna och det fortfarande inte fungerar efter att du nollställt och försökt igen, så måste du nog lämna in den till service

Visa signatur

CM HAF 932 - i5 3570k @ 4.1GHz - MSI Z77A-GD65 - Nvidia ASUS GTX660 TOP - Razer Deathadder 2013 - Ducky G2PRO TKL

Permalänk
Medlem

Låst upp 3 telefoner. Aldrig ngnsin har jag fått ngt brev från tre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av El_Raspberry:

Bra produkt.

Var det telefonen det var fel på?

Permalänk
Skrivet av GoldenFan:

Fixat! Det ända som behövdes va tid

Med andra ord - lita inte på vad kundservice säger till dig. De talar oftast efter manus och har ingen aning om hur saker och ting fungerar i praktiken om svaret inte finns i deras tvåsidiga pärm framför sig.

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja

Permalänk
Medlem

Är Tre verkligen så sega?

Jag låste upp min (som var låst till Telia) och jag kunde samma erftermiddag stoppa in mitt nya tele2 simkort?
Har dock en iphone 5 som jag håller uppdaterad om det nu kan göra nån skillnad.
Skönt att det löste sig iallafall.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Gnäller på produkten fastän det är valet av skitoperatör som är problemet. Fantastiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SimpanDirr:

Hade precis likadant som du när min iPhone 5s blev stöldspärrad (köpte den beg). Fick slänga den och köpa en ny.

Tänkte också på det. Låter som IMEI numret är stöldspärrat. TS kanske har "hittat" telefonen?
Från tidigare erfarenhet kan det dock ta några dagar för operatörslåset att ändras.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Om jag inte förstått det hela fel så går _all_ operatörslåsning via Apple's servar.
Nått i stil med:

1) kund ringer till operatör
2) operatör "låser upp" telefonen
3) nu ska det syncas från operatör -> apples servarar att luren är operatörsupplåst. Kanske även några interna syncrutiner hos apple.
4) luren kan snacka lite med apples servrar och få reda på att den är upplåst

Det som förmodligen hände var alltså att TS gjort fram till steg (2). Det dumma i det hela var ju att personen på kundtjänst hos TS operatör inte var insatt i delayen som steg (3) medför.

https://support.apple.com/en-us/HT201328
Står ju till och med där:
"After you submit the request to your carrier, it might take a few days to complete. Contact your carrier for the status of your unlock request."

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Om jag inte förstått det hela fel så går _all_ operatörslåsning via Apple's servar.
Nått i stil med:

1) kund ringer till operatör
2) operatör "låser upp" telefonen
3) nu ska det syncas från operatör -> apples servarar att luren är operatörsupplåst. Kanske även några interna syncrutiner hos apple.
4) luren kan snacka lite med apples servrar och få reda på att den är upplåst

Det som förmodligen hände var alltså att TS gjort fram till steg (2). Det dumma i det hela var ju att personen på kundtjänst hos TS operatör inte var insatt i delayen som steg (3) medför.

https://support.apple.com/en-us/HT201328
Står ju till och med där:
"After you submit the request to your carrier, it might take a few days to complete. Contact your carrier for the status of your unlock request."

Det stämmer.
På Tre fungerar det så att dom lägger ett internt ärende till admin, som sedan lägger det vidare till tillverkaren för att genomföra upplåsningen ( För iPhone införde dom nyligen, så att detta genomförs automatiskt så att det bara tar ca 1-2 dagar)

Visa signatur

CM HAF 932 - i5 3570k @ 4.1GHz - MSI Z77A-GD65 - Nvidia ASUS GTX660 TOP - Razer Deathadder 2013 - Ducky G2PRO TKL

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sveklockarn:

Var det telefonen det var fel på?

Fråga TS.