Permalänk
Medlem

CS GO dålig fps

Tjenare, min bror har kunnat spela CS GO på relativt bra fps men efter varje uppdatering så går det åt skogen. FPS en sjunker till 30 och det är inte spelbart helt enkelt. Någon som vet vad det kan bero på? eller har samma problem?

Tack i förväg!

(ber om ursäkt om detta är i helt fel tråd/kategori)

Permalänk
Permalänk
Medlem

Du är inte ensam om det. Har själv inte kollat hur mycket fps jag får men märker inte av något speciellt.

https://www.reddit.com/r/GlobalOffensive/comments/3l4aqt/coun...

http://www.hltv.org/forum/895926-fps-drop-after-update

Permalänk
Medlem

Jag har samma problem. Dock så sjunker min fps från 400 till 200. Så jag skulle egentligen inte vilja kalla det för ett "problem" Spelet är sämre optimerat efter uppdateringen. Man kan tycka att den borde vara bättre men det är den inte. Antagligen för att detta har varit en väldigt stor patch. Där dem t.ex har ändrat hur alla karaktärer rör sig.

Finns tyvärr inget konkret att göra. Inte mer än att googla How to get more fps in CS:GO

Permalänk
Medlem

Sista uppdateringen förstörde fpsen för väldigt många. Det du får göra är helt enkelt att vänta tills valve släpper en fix på det.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lolkittens:
Skrivet av Viradise:

Du är inte ensam om det. Har själv inte kollat hur mycket fps jag får men märker inte av något speciellt.

https://www.reddit.com/r/GlobalOffensive/comments/3l4aqt/coun...

http://www.hltv.org/forum/895926-fps-drop-after-update

Skrivet av Ruzikx:

Jag har samma problem. Dock så sjunker min fps från 400 till 200. Så jag skulle egentligen inte vilja kalla det för ett "problem" Spelet är sämre optimerat efter uppdateringen. Man kan tycka att den borde vara bättre men det är den inte. Antagligen för att detta har varit en väldigt stor patch. Där dem t.ex har ändrat hur alla karaktärer rör sig.

Finns tyvärr inget konkret att göra. Inte mer än att googla How to get more fps in CS:GO

Skrivet av Pamudas:

Sista uppdateringen förstörde fpsen för väldigt många. Det du får göra är helt enkelt att vänta tills valve släpper en fix på det.

Tack så mycket!! Vidarebefodrar detta till brorsan!

Permalänk
Skrivet av phrrak:

Tjenare, min bror har kunnat spela CS GO på relativt bra fps men efter varje uppdatering så går det åt skogen. FPS en sjunker till 30 och det är inte spelbart helt enkelt. Någon som vet vad det kan bero på? eller har samma problem?

Tack i förväg!

(ber om ursäkt om detta är i helt fel tråd/kategori)

Har också ganska markant sämre fps efter de senaste uppdateringarna, men det beror inte på att spelet blivit mer svårdrivet utan att grafikkortet och processorn belastas mindre än innan. Nu när jag spelar cs:go så belastas 1 kärna till typ 90% och 2-3 st till kanske belastas till 30-40%. Kommer inte hur det var innan men vad jag minns så var belastningen mer jämnt fördelat. Antar att överklocking är det enda som hjälper just nu, om det inte hjälper att stänga av HT för de som har det.

Men mer än 30fps ska väl typ varenda dator klara av, beroende på inställningar, så det låter som att något är galet. Eftersom detta handlar bärbara datorer så skulle överhettning kunna vara en orsak till låg fps. Vad har din bror för komponenter?

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schackmannen:

Har också ganska markant sämre fps efter de senaste uppdateringarna, men det beror inte på att spelet blivit mer svårdrivet utan att grafikkortet och processorn belastas mindre än innan. Nu när jag spelar cs:go så belastas 1 kärna till typ 90% och 2-3 st till kanske belastas till 30-40%. Kommer inte hur det var innan men vad jag minns så var belastningen mer jämnt fördelat. Antar att överklocking är det enda som hjälper just nu, om det inte hjälper att stänga av HT för de som har det.

Men mer än 30fps ska väl typ varenda dator klara av, beroende på inställningar, så det låter som att något är galet. Eftersom detta handlar bärbara datorer så skulle överhettning kunna vara en orsak till låg fps. Vad har din bror för komponenter?

Hur får du detta till att inte vara "mer svårdrivet"?

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Skrivet av Pamudas:

Hur får du detta till att inte vara "mer svårdrivet"?

Det jag menade är att processorn och grafikkortet belastas mindre eller lika mycket som innan, om man kollar på den totala belastningen av dom. Det kanske var fel ordval .

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lolkittens:

Spelar inte ens CS:GO men jag sparade den länken Känns som man ser denna tråden var och varannan dag. Har man något att länka.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Hur får du detta till att inte vara "mer svårdrivet"?

Han menar ju antagligen att spelet inte kräver mer, vilket de inte gör, utan det är bara dåligt optimerat.

Så uppfattade jag det.

EDIT: Såg nu att du redan fått ett svar

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S GPU: MSI GeForce GTX 980 Gaming 4G MB: Gigabyte GA-Z170X-Gaming 3 CPU: Skylake 6600K @4.5GHz RAM: Corsair Vengeance LPX 8GB DDR4 Black 2666MHz PSU: Cooler Master V750S 750W Storage: Samsung SSD EVO 850-series 250GB M.2