Komplett.se: Leverans till norra Sverige

Permalänk

Komplett.se: Leverans till norra Sverige

Tjenare!

Ska på måndag beställa ny skärm och telefon från Komplett.
Är det någon som bor i norra Sverige och har köpt från Komplett som kan uttala sig om hur snabb leveransen är?

Tack!

Permalänk
Medlem

Är det posten som levererar så fastnar det väl som brukligt en extra dag i Ånge

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Nioreh83:

Är det posten som levererar så fastnar det väl som brukligt en extra dag i Ånge

Postnord som levererar från Norge till slutkund i Sverige gällande komplett.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krigarvarg:

Tjenare!

Ska på måndag beställa ny skärm och telefon från Komplett.
Är det någon som bor i norra Sverige och har köpt från Komplett som kan uttala sig om hur snabb leveransen är?

Tack!

Beställer du så att dom hinner skicka på måndag så har du mest troligt grejorna på onsdag. Brukar fastna en extra dag i Luleå för mig. Kan rekommendera att kika på cyberphoto ibland, går på en dag då de skickar från Umeå. (Jag bor i Malmberget)

Permalänk
Skrivet av Chibariku:

Beställer du så att dom hinner skicka på måndag så har du mest troligt grejorna på onsdag. Brukar fastna en extra dag i Luleå för mig. Kan rekommendera att kika på cyberphoto ibland, går på en dag då de skickar från Umeå. (Jag bor i Malmberget)

Nice nice. Jag bor i Kiruna, så brukar ta längre att få paket hit upp.

Permalänk
Medlem

Beställer du nu så går det på lastbil till Sverige Söndag kväll.
Brukar kunna hämta ut på Måndagen om jag beställt på helgen.
Så snabba leveranser har ingen annan.

Permalänk
Skrivet av SUMITOMO:

Beställer du nu så går det på lastbil till Sverige Söndag kväll.
Brukar kunna hämta ut på Måndagen om jag beställt på helgen.
Så snabba leveranser har ingen annan.

Men inte paketerar/skickar dom väl inte på helgen? Om dom gör det vore det ju suveränt.

Permalänk
Medlem

Normalt tar det två dagar från det att det skickats från deras lager, så ex.

Beställer du måndag, det skickas måndag, då får du paketet på onsdag.

MVH

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk

Om jag beställer både telefon och skärm, kommer de i samma paket eller kommer dom separat?

Permalänk
Skrivet av Krigarvarg:

Om jag beställer både telefon och skärm, kommer de i samma paket eller kommer dom separat?

med tanke på storleksskillnaden troligen kommer skärmen i bara sitt eget embalage möjligen nedstoppad i en marginellt större kartong med 3 styrofoam beans i och mobilen vid sidan om.

har dock varit med om att företag faktiskt öppnat orginalkartonen och packat i smågrejjor i embalaget för den större varan men i mitt fall handlade det om nåra få korta kablar som de packade ner i chassikartongen och återförslöt den och sen skickade som 1 paket.

tvivlar dock att de kommer mosa ner en mobil i skärmkartongen brukar va rätt sketfullt med frigolitembalage i skärmarna så tveksamt att de får ner en.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krigarvarg:

Tjenare!

Ska på måndag beställa ny skärm och telefon från Komplett.
Är det någon som bor i norra Sverige och har köpt från Komplett som kan uttala sig om hur snabb leveransen är?

Tack!

Brukar ta två dagar till Kalix. Har ibland fått saker dagen efter från Komplett.

Skrivet av Nioreh83:

Är det posten som levererar så fastnar det väl som brukligt en extra dag i Ånge

Ånge är nerlagt, går en dag snabbare nu.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krigarvarg:

Men inte paketerar/skickar dom väl inte på helgen? Om dom gör det vore det ju suveränt.

Ja det gör dem. De packar på Söndagen.
Har beställt flera gånger på helgen och hämtat ut på Måndag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krigarvarg:

Men inte paketerar/skickar dom väl inte på helgen? Om dom gör det vore det ju suveränt.

Komplett har jag för mig brukar skicka på söndagar. Kompisen beställde en skärm på en söndag och de skickade den samma dag och han hade den på måndagen. Detta var till Göteborg dock. Men ja de har skickat på söndagar innan

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Är det posten som levererar så fastnar det väl som brukligt en extra dag i Ånge

Ånge stängdes för ett par år sedan. Nu passerar paketen Umeå.

Permalänk
Medlem

Alltid 3 dagar för mig. Paketet tar 2 dagar till Umeå och där brukar det inte skickas vidare förrän natten/morgonen därpå.
Tex skickas paketet måndag så kan jag hämta ut det hos mitt ombud onsdag vid lunch.
Och jag bor i Skellefteå.

MVH

Visa signatur

Fractal Design R5 | MSI X370 Pro Carbon | Ryzen 5 3600 | Corsair DDR4 3200 | DH-15 | Sapphire RX 5700 XT Pulse | Corsair RM850W | 2x Corsair Force Series 3 120GB + Crucial BX100 250GB| 4TB Mek disk | Corsair MP510 M.2 SSD 1tb

Permalänk

Nu har jag beställt mina grejor, och i morse visade statusen att de har skickat varorna

Men när jag ska spåra med kollinummer så står det "Försändelsen ej registrerad". Hur länge brukar det ta innan dom registrerar paketet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krigarvarg:

Nu har jag beställt mina grejor, och i morse visade statusen att de har skickat varorna

Men när jag ska spåra med kollinummer så står det "Försändelsen ej registrerad". Hur länge brukar det ta innan dom registrerar paketet?

Kan ta upp till 12-24 timmar, men om de skickade i morse borde det dyka upp en notering ikväll/natt

Permalänk
Skrivet av Krigarvarg:

Nu har jag beställt mina grejor, och i morse visade statusen att de har skickat varorna

Men när jag ska spåra med kollinummer så står det "Försändelsen ej registrerad". Hur länge brukar det ta innan dom registrerar paketet?

kan ta upp till ett dygn ibland mer.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Skrivet av cfwin:

Kan ta upp till 12-24 timmar, men om de skickade i morse borde det dyka upp en notering ikväll/natt

Okej. Bara att vänta då