Witcher 3 saves - någon som kan dela med sig?

Permalänk
Medlem

Witcher 3 saves - någon som kan dela med sig?

Hej

Det hände något så jag var tvungen att installera om hela datorn, och när jag sen installerade mina spelklienter så märkte jag att alla mina sparade filer är borta! Jag förstår att de försvinner från datorn när man installerar om Windows helt, men från molnet från själva spelklienten också? Inte roligt alls. Jag har klarat ut The Witcher 3 helt och hållet, så det är inte särskilt lockande att ha förlorat all den tid jag lagt ner på spelet och börja om helt från början igen.

Är det någon som också har klarat ut det och kan dela med sig av sina save, eller som kan berätta var man kan hitta saves?

Lite info om min spelstil ifall det är någon som matchar mig:
-jag lät Keira leva och fick henne att ge mig dokumenten och fick henne att bege sig till Kaer Morhen
-Jag fick även Triss att bege sig dit
-Jag blev tillsammans med Yenniffer
-Jag fick "min dotter" att överleva och bli drottning och sluta fred
-Jag avsatte Redanias kung
-Skurken (kommer inte ihåg hans namn) som tidigare var spion och som Geralt verkar ha brutit benet på dödade jag (eftersom han försökte döda mig)
-Jag fick Cerys att bli drottning av Skellige (men hennes bror och far lever och mår bra och är glada)
-Jag fick en svart häst i slutet (jag väljer ju så klart alltid min dotter framför guld (som spelat detta vet vad jag menar)).
-Jag har skaffat mig hela det bästa Griffin set och hela det bästa Wolf set

Det var lite av min val i spelet. Jag försökte för det mesta lira Geralt som en schysst Witcher som står på det vanliga folkets sida.

Lite osäker på om jag skriver detta i rätt del av forumet, men jag hoppas VERKLIGEN att det finns någon som matchar min spelstil och som kan dela med sig av sina save. Jag vore VÄLDIGT tacksam!

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Har tyvärr ingen save att dela med mig av, men ville bara påpeka att det inte finns någon molntjänst för Witcher 3, iaf inte om man kör GOG versionen, kör man via Steam är det möjligt att man kan köra cloud save.
Så att din save inte fanns kvar när du installerat om allt är inte alls konstigt.

Savefilerna sparas lokalt i C:\Users\user_name\Documents\The Witcher 3\ (engelskt Windows, möjligt att det heter C:\Användare\user_name\Mina Dokument\The Witcher 3\ med Svenskt Windows.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Är det möjligt att det finns en Windows.old-mapp på din dator? Från gamla installationen, eller var det en formatering du gjorde?

Visa signatur

Fractal Design North | Ryzen 7 5800X3D | PowerColor Fighter 7800 XT | 32GB DDR4 3600Mhz | MSI B450I Gaming Plus AC | Corsair RM850e

Permalänk
Medlem

Jag skulle leta i windows.old, men nu kan jag inte hitta den längre. Skumt. Men jag har för mig att jag tidigare kollat lite där för att se om jag kunde hitta mina saves, men hittade tyvärr inget.

Permalänk
Medlem

Intressant, tack! Jag ska kolla lite där och se om jag kan hitta något.

Permalänk
Medlem

Det var synd, hoppas du hittar nåt bra

Visa signatur

Fractal Design North | Ryzen 7 5800X3D | PowerColor Fighter 7800 XT | 32GB DDR4 3600Mhz | MSI B450I Gaming Plus AC | Corsair RM850e

Permalänk
Medlem

Jag har nu kollat upp sidan, men det verkar som att man måste vara medlem för att kunna ladda ner filerna. Och det verkar som att det kostar att vara medlem....

Permalänk
Medlem
Skrivet av konsum:

Jag har nu kollat upp sidan, men det verkar som att man måste vara medlem för att kunna ladda ner filerna. Och det verkar som att det kostar att vara medlem....

Kostar inget att registrera sig, däremot kan man betala för att stänga av annonser för sitt konto.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av konsum:

Jag har nu kollat upp sidan, men det verkar som att man måste vara medlem för att kunna ladda ner filerna. Och det verkar som att det kostar att vara medlem....

Nej du behöver inte vara medlem för att ladda ner mindre filer från NexusMods. Det kostar inte heller att bli medlem på NexusMods.

Annars är min sparfil rätt så lik.

-jag lät Keira leva och fick henne att ge mig dokumenten och fick henne att bege sig till Kaer Morhen
Check
-Jag fick även Triss att bege sig dit
Check
-Jag blev tillsammans med Yenniffer
Check
-Jag fick "min dotter" att överleva och bli drottning och sluta fred
Lever, dock ej drottning
-Jag avsatte Redanias kung
Check, eller ja, han kan inte riktigt fortsätta som kung när han är död
-Skurken (kommer inte ihåg hans namn) som tidigare var spion och som Geralt verkar ha brutit benet på dödade jag (eftersom han försökte döda mig)
Check
-Jag fick Cerys att bli drottning av Skellige (men hennes bror och far lever och mår bra och är glada)
-Jag fick en svart häst i slutet (jag väljer ju så klart alltid min dotter framför guld (som spelat detta vet vad jag menar)).
Niet
-Jag har skaffat mig hela det bästa Griffin set och hela det bästa Wolf set
Mastercrafted Griffin

Andra saker jag kan komma på... har alla Gwent kort, är level 36, gjort i stort sett alla quests jag kunnat hitta. 100% achievements, ligger inte på save filen dock, men så sammanfattas säkert andra saker som kan ha gjorts. 47505 Crowns.

Här har du den sparfilen om du vill använda den. https://dl.dropboxusercontent.com/u/9607113/W3save.zip

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Hedersmedlem

Jag går (aningens) off-topic här nu, men jag råkade ut för samma sak med GTA V nyligen. Jag trodde i min enfald att allting sparades i molnet nu för tiden, men tydligen inte.

Jag har nyligen börjat spela Witcher 3, så lär vara försiktig här med då!

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X