AMD: Deus Ex: Mankind Divided får stöd för DirectX 12 från dag ett

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Din jämförelse med mjölk haltar på så vis att mjölk är en homogen produkt. Du betalar för mängden och sänker Arla volymen så har den bara blivit dyrare, den smakar och ser likadan ut för alla som köper den. Mjölk förbrukas dessutom, jag spelar fortfarande C&C från 2006.
En mer passande analogi är våra kära bilar. Du är besviken på att din bil inte är topputrustad från leverans som på reklambilden. Men du har fortfarande optionen att köpa till extrautrustning (DLC) som rattmuff, takbox, lädersäten mm för att ge din bil eller upplevelse en personlig prägel och ett större nöje - om du kräver det. Vi andra som bara vill ta oss från punkt A till B nöjer oss kanske med snikmodellen?

Din jämförelse kan vara relevant, förutsatt att man får betala deluspris för basic-modellen och sedan ännu mer för lyxvarianterna.

Om ett spel idag kostat 50Kr för att sedan ha kunnat "byggas på" med DLC hade det kännts mer rimligt, men nu kostar ju som jag sa ett ofullständigt spel 4-600Kr och sedan får man betala ännu mer om man vill ha allt, och dessutom vänta. Det är inte fair play från spelmakarnas sida utan de mjölkar bara.

Citat:

Lägg ner härskartekniken, du är inget offer för att andra inte delar din åsikt! Det är dessutom fegt och osakligt att i förtäckta ordalag smutskasta andra - det om något är väl irrelevant? Hur kan du vara så säker på att det inte är du som är tegelväggen - det är kanske därför folk slutar svara? Frågan är retorisk.

Nu var det inte riktat till dig, och jag framställer mig inte som något offer. Om andra tycker att jag är ett offer för att jag oftast ser ensam ut i diskussioner så får det stå för dem. Inlägget var endast menat att uttrycka min uppskattning för att det stöd jag vanligtvis får i PM från folk som inte själva orkar debattera nu för en gångs skull lös igenom i själva tråden. Det har inget med förtäckt smutskastning att göra.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Din jämförelse kan vara relevant, förutsatt att man får betala deluspris för basic-modellen och sedan ännu mer för lyxvarianterna.

Om ett spel idag kostat 50Kr för att sedan ha kunnat "byggas på" med DLC hade det kännts mer rimligt, men nu kostar ju som jag sa ett ofullständigt spel 4-600Kr och sedan får man betala ännu mer om man vill ha allt, och dessutom vänta. Det är inte fair play från spelmakarnas sida utan de mjölkar bara.

Ditt hypotetiska exempel som skall förklara din ståndpunkt är ett enda stort argumentationsfel eftersom det är konstruerat att passa din världsbild. Dessutom upprepar du dig och berör inget jag tar upp så det känns som att prata med en vägg. Jag har sagt mitt och tackar för mig eftersom vi tangerar § 1.6.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Ditt hypotetiska exempel som skall förklara din ståndpunkt är ett enda stort argumentationsfel eftersom det är konstruerat att passa din världsbild. Dessutom upprepar du dig och berör inget jag tar upp så det känns som att prata med en vägg. Jag har sagt mitt och tackar för mig eftersom vi tangerar § 1.6.

OK. Jag håller med om att man inte skall fortsätta en diskussion om båda parter känner att man sagt sitt. Men jag bestrider att mina argument skulle vara konstruerade för att passa min världsbild. Det är bara gå till Prisjakt och titta efter vad ett nytt spel, utan DLC kostar så ser du att jag inte hittar på.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Skönt att någon vågar visa utåt att de håller med mig Det framstår ofta som om jag är ensam om en åsikt, vilket meningsmotståndare naturligtvis försöker använda i sin argumentation, även om det i sak är helt irrelevant. Men vad jag förstår av PM och så vidare som jag får så är det ofta så att det är många som håller med mig, men få som orkar "argumentera med en tegelvägg" på det sättet som jag orkar. Jag är nästan outtröttlig i diskussioner då jag tidigt lärt mig att folk tror at de lyckats övertyga en om att de har rätt i sak bara för att man inte svarar längre, och det nöjet ska de inte få, helt enkelt

Jag håller med dig i mycket men samtidigt känns det som du blir överbevisad många gånger du diskuterar. Du vill göra dig hörd, det är okej. Men samtidigt måste du erkänna att du har fel när du blir överbevisad (vilket du gör då och då), men kom igen.. För en som läser diskussionen utan att vara en del av den så ser det faktiskt bara roligt ut när du försöker ta dig ur den och "vinna". Gillar att inte alla håller med varandra på Sweclockers, det gör det intressant så kör på, du har en del vettiga åsikter men för fan kom igen.

editera, fel citat.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Jag håller med dig i mycket men samtidigt känns det som du blir överbevisad många gånger du diskuterar. Du vill göra dig hörd, det är okej. Men samtidigt måste du erkänna att du har fel när du blir överbevisad (vilket du gör då och då), men kom igen.. För en som läser diskussionen utan att vara en del av den så ser det faktiskt bara roligt ut när du försöker ta dig ur den och "vinna". Gillar att inte alla håller med varandra på Sweclockers, det gör det intressant så kör på, du har en del vettiga åsikter men för fan kom igen.

editera, fel citat.

På vad sätt har jag försökt ta mig ur diskussionen? Eller menar du generellt? För mig är det inte så intressant att vinna eller förlora, vilket i sig är en knepig sak i diskussioner då det ytterst sällan händer att någon anser sig motbevisad, men det händer ju att folk baserar sina åsikter på saker de trott var fakta men sedan får det svart på vitt att så inte är fallet.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Skrivet av biorrith:

Jag har aldrig spelat Deus Ex. Är det kul? Värt att prova? Vilket spel i serien borde jag prova först?

Det första Deus Ex är i princip topp 5 på bästa spel någonsin enligt mig.
Det kräver dock betydligt mer av den som spelar än de flesta spel som släppts sen 2010 och framåt, så är du groomad i dagens spel så kan det kanske upplevas jobbigt. Men inlevelse- och storymässigt är det helt fantastiskt. Jäkligt spännande och uppslukande.

Ska behövas starka skäl om man ska lira HR först. Det är mer en modern, avskalad, konsoliserad version av originalet. Inte uselt, men inte mästerligt.

Visa signatur

C2D Q6600 || Gigabyte P31-DS3L || Corsair 6400 1GB*2 || 8800GT || Audigy2

Permalänk
Avstängd

Spelet verkar vara intressant utav det jag sett. Däremot verkar senaste Hitman som skall komma vara skit. Nvidia påstår att dom skall ordna att 980 ti skall få async och annat som saknas via software update, inte så insatt i den delen om det är möjligt?!

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Србо:

Spelet verkar vara intressant utav det jag sett. Däremot verkar senaste Hitman som skall komma vara skit. Nvidia påstår att dom skall ordna att 980 ti skall få async och annat som saknas via software update, inte så insatt i den delen om det är möjligt?!

Skall man vara noga säger Oxide Games, att Nvidia har sagt, att de skall fixa async shaders via nya drivrutiner.
Skillnaden är att det inte är ett offentligt uttalande från Nvidia, de slipper att bli stämda om de inte uppfyller löftet.
Möjligt? vet inte.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |