Android telefon? Kan man ändra utseendet?

Permalänk
Medlem

Android telefon? Kan man ändra utseendet?

Hej! Nu när jag har totalt PAJA min telefon så blir de någon gång en ny. Använder min HTC nu ett tag. Men tänkte om jag köper en samsung s5,s6 eller nå annat roligt. (Android) Kan jag få mitt operativsystem att se ut som de gör på denna telefon http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2772521 om jag har en samsung s5? Eller är de omöjligt?

Vilka telefoner tycker ni är värd att satsa på. Tänker köpa begagnat troligtvis. Vill högst lägga 2500kr.

Permalänk
Medlem

finns massor av custom roms du kan köra, så visst kan du ändra det.

vill du lägga max 2500kr kan jag rekommendera oneplus one. brukar gå mellan 2-2300 på tradera

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christley:

finns massor av custom roms du kan köra, så visst kan du ändra det.

vill du lägga max 2500kr kan jag rekommendera oneplus one. brukar gå mellan 2-2300 på tradera

Kan köpa en samsung s5 - imorgon för 1500kr. Men vet inte riktigt. utseendet på samsungen bak.. asså golfboll style hehe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wizook:

Hej! Nu när jag har totalt PAJA min telefon så blir de någon gång en ny. Använder min HTC nu ett tag. Men tänkte om jag köper en samsung s5,s6 eller nå annat roligt. (Android) Kan jag få mitt operativsystem att se ut som de gör på denna telefon http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2772521 om jag har en samsung s5? Eller är de omöjligt?

Vilka telefoner tycker ni är värd att satsa på. Tänker köpa begagnat troligtvis. Vill högst lägga 2500kr.

Nu vet jag inte hur Huaweis version av android ser ut, men på bilderna är det ju bara en bakgrundsbild, en widget och ikoner. Bara köra med en launcher som stödjer ikonteman vilket de flesta gör och ladda ner något ikonpaket som är likt det.

Här kan du se lite hur du kan få din androidtelefon att se ut: http://mycolorscreen.com/popular/?os=android

Det där är ju dock bara en droppe i havet på möjligheterna.
Ska du ändra hur det ser ut i inställningar och notifieringsmenyn och snabbinställningarna osv så får du lägga in en annan rom.

Tycker man alltid hör att Huawei gör rätt bra telefoner men deras os försämrar upplevelsen totalt.

Skrivet av Wizook:

Kan köpa en samsung s5 - imorgon för 1500kr. Men vet inte riktigt. utseendet på samsungen bak.. asså golfboll style hehe

Finns ju flipcovers som har stöd för trådlös laddning, eller en vanlig baksida med det som tex http://www.kjell.com/sortiment/telefoni-kommunikation/mobilte...

Sen bara köpa en qi-laddare. Hålla på med den där flärpen för att ladda står man väl ut med i en vecka eller nått.

Vill man inte ha trådlös laddning och bara bli av med golfbollstilen så finns det väl miljontals baksidor att köpa med olika material och stilar.

Permalänk
Medlem

Telefonen är låst till Tre kom jag på. Kan jag typ Roota telefonen så jag får den upplåst till Telia?

Permalänk
Medlem

@Wizook: Fördelen med Android är att du bestämmer hur det ska se ut. Bara att djupdyka i teman, ikoner, bakgrunder, ljud osv.
Det tar liksom inte slut. Din telefon, du bestämmer hur den ska se ut. Gratis för det mesta på GooglePlay och XDA.

Vill du ändra på hur den ser ut så finns det massor och jag menar massor med olika skal, bumpers, baksidor att välja på.
Kolla på Ebay tex.

Hur det är på just S5 vet jag inte. Men googla samsung s5 unlock code eller läs på tex XDA.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

| 4000D Airflow | MSI B550 TOMAHAWK | Ryzen 5600X | 32gb DDR4 | 1x 1TB Kingston NVMe | GeForce GTX 1080TI | Corsair RM1000x | 34" Xiaomi Mi Monitor | CM Storm Quickfire TK Brown | Logitech G602 | HyperX Cloud II |

Permalänk
Avstängd

@Wizook:

Du kan ofta ändra utseendet, till en gräns. Vart denna gräns går är olika för olika telefoner men för de flesta Samsung, HTC etc slutar det vid att byta launcher och ikonpaket tyvärr. Samsung har dock ett temasystem till S6:an där du kan byta ut lite mer t.ex. utseende på inställningsknappar i rullgardinsmenyn osv. Vill du ändra på uteendet helt måste du installera en custom rom alltså ett annat operativsystem.

Angående telefon skulle jag satsa på S5:an för 1500kr. Riktigt bra pris om du kan tolerera designen samt TouchWiz (om du nu inte skulle få för dig att installera något annat).

Visa signatur

i7 6700K - Sapphire R9 390X - Corsair 16GB - BenQ 2420Z 1080P 144Hz | iPhone 6S+ | Philips Fidelio X2 med ModMic 4.0

Permalänk
Medlem

@Gl0bal: Det är stämmer ju inte riktigt. Med root kan du ändra allt. Tex genom Xposed moduler.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Wizook:

Telefonen är låst till Tre kom jag på. Kan jag typ Roota telefonen så jag får den upplåst till Telia?

Roota är inte samma som att ta bort simlås, är dock mycket möjligt att det går mha. nån app (har aldrig haft en S5). 1500:- för en S5 är en no brainer, bra Soc (Snapdragon 801), trevlig skärm, IP-klassad 67 och det finns massor tillbehör.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Det viktigaste just nu är att jag kan låsa upp operatörslåstet TRE Gratis? Tänker roota telefonen så jag kan ändra till ett lite mer speciellt system. Vet inte men har inte fastnat för samsungs system. Stor gillar egentligen IOS, men fy fan va dyr dom är å om ja ska lagra musik på den så blir de svårare. Då är de spotify som gäller å de blir 1200kr per år... osv osv.

Men honor 4xs system gillar jag!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Wizook:

Det viktigaste just nu är att jag kan låsa upp operatörslåstet TRE Gratis? Tänker roota telefonen så jag kan ändra till ett lite mer speciellt system. Vet inte men har inte fastnat för samsungs system. Stor gillar egentligen IOS, men fy fan va dyr dom är å om ja ska lagra musik på den så blir de svårare. Då är de spotify som gäller å de blir 1200kr per år... osv osv.

Men honor 4xs system gillar jag!

Du kan anpassa hemskärmen helt efter tycke och smak. Där det skiljer mest är när man går in i inställningar osv. Går även att efterlikna IOS om man vill.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Finns inte MIUI till S5? Isf är ju vår vän i mål direkt där..

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aldric T:

Finns inte MIUI till S5? Isf är ju vår vän i mål direkt där..

http://en.miui.com/download-264.html Is this what you mean my friend?

Permalänk
Medlem

Kan varmt rekommendera Oneplus One, om du ska skaffa MIUI till S5 läs först vad som fungerar och inte fungerar...

Visa signatur

I changed my shape today.
Human, at the break of day.
Dropped my suit without a noise.
The sun gave me no choice.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ElectricPulze:

Kan varmt rekommendera Oneplus One, om du ska skaffa MIUI till S5 läs först vad som fungerar och inte fungerar...

Oneplus one ser riktigt fin ut. dock så är de nog svårare att få tag begagnade saker här då ja bor i Gävleborg. å han som äger s5an bor en mil får mig.

Ända som är minuset på s5an är att de finns nå små repor på skärmen, någon skada lite ner mot kanten. nå små skit.

Dock är jag ute efter en telefon snabbt och vill helst inte lägga mycket då ja känner att köpa en telefon för 7000kr inte ger mig något extra. Note 4an , oneplus one såg grymt bra ut, men då betalar jag minst dubbelt så mycket.

Till de största problemet igen. Kan jag låsa upp S5ans operatörslås gratis?! )))

Permalänk
Medlem

@Wizook: " Kan jag låsa upp S5ans operatörslås gratis?"

Har du ens Googlat eller läst på XDA?

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

@Wizook: " Kan jag låsa upp S5ans operatörslås gratis?"

Har du ens Googlat eller läst på XDA?

XDA har jag suttit och läst på men hoppades mest på att inte leta runt ett bra tag på internet innan jag hittar någonting vettigt. Därför jag frågar här så ja kan få ett intyg av en sweclockers att de fungerar! å gärna en länk på vad jag ska använda.

Permalänk
Medlem

https://www.youtube.com/watch?v=YYfFH5Uq5cI bör väl fungera.

Köper telefonen imorgon och rapporterar.

Permalänk
Medlem

Jag har märkt att det många gånger är svårt att få svar här ang telefoner. Det blir ett himla sug efter dom allra senaste och vad dom har för processor osv men inte djupare än så tyvärr. Tyvärr inte många här som är intresserade av root, skal osv. Inte vad som märks iaf.

Då jag själv inte vet vad som fungerar och inte på en S5 så ger jag dig ingen länk, för blir det fel får det vara ditt eget.
När jag googlade hittade jag många länkar om det som fixade det gratis.

Du kan försöka på Swedroid med.
Mitt råd är att hittar du en sida och en metod att göra det på så googla den och se om det kommer upp positiva svar.

Allt jag behövde på en S2 var en gratisapp på Play. Så det är inte alls omöjligt att det finns till S5 med.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wizook:

http://en.miui.com/download-264.html Is this what you mean my friend?

Jo. Det där gänget är ju milt sagt inspirerade av iOS.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SCORPIUS:

@Gl0bal: Det är stämmer ju inte riktigt. Med root kan du ändra allt. Tex genom Xposed moduler.

Visst kan man det. Tolkade dock TS som att han ville byta ut utseendet helt mot ett annat som typ miui. Sitter man med xposed och wanam eller vad det nu heter så blir det förjävla pilligt med färger osv, men det var ett tag sen jag höll på med det, kanske finns annat nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 6700K - Sapphire R9 390X - Corsair 16GB - BenQ 2420Z 1080P 144Hz | iPhone 6S+ | Philips Fidelio X2 med ModMic 4.0

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wizook:

Oneplus one ser riktigt fin ut. dock så är de nog svårare att få tag begagnade saker här då ja bor i Gävleborg. å han som äger s5an bor en mil får mig.

Ända som är minuset på s5an är att de finns nå små repor på skärmen, någon skada lite ner mot kanten. nå små skit.

Dock är jag ute efter en telefon snabbt och vill helst inte lägga mycket då ja känner att köpa en telefon för 7000kr inte ger mig något extra. Note 4an , oneplus one såg grymt bra ut, men då betalar jag minst dubbelt så mycket.

Till de största problemet igen. Kan jag låsa upp S5ans operatörslås gratis?! )))

En One kostar 3k ny och hälften beggad. Sen får ju Oneplus extra poäng för att döpa modellens "kodnamn" till bacon! 😁

Välj det som känns bäst för dig! Jag har varit så nöjd med min att jag inte ens är intresserad av andra mobiler längre. Aldrig upplevt problem eller att mobilen inte varit tillräcklig. Det enda jag saknar med min telefon är bättre foton i mörkret, vilket inte många mbiler bra på.

Smaksak!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

I changed my shape today.
Human, at the break of day.
Dropped my suit without a noise.
The sun gave me no choice.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ElectricPulze:

En One kostar 3k ny och hälften beggad. Sen får ju Oneplus extra poäng för att döpa modellens "kodnamn" till bacon! 😁

Välj det som känns bäst för dig! Jag har varit så nöjd med min att jag inte ens är intresserad av andra mobiler längre. Aldrig upplevt problem eller att mobilen inte varit tillräcklig. Det enda jag saknar med min telefon är bättre foton i mörkret, vilket inte många mbiler bra på.

Smaksak!

Skickades från m.sweclockers.com

Hade gärna köpt en oneplus one, men! 1500kr för en samsung s5, bra pris för den och han bor nära. Inte många som har oneplus one där jag bor därför ja inte kan hitta någon snabbt och billigt. Vill ha en affär mellan två ögon!