Beställde en Iphone 6 igår men slut i lagret

Permalänk

Beställde en Iphone 6 igår men slut i lagret

Tjena, som sagt beställde jag en Iphone 6 128Gb silver igår från Halebop. Men efter beställningen fick jag mail om att varan inte finns i lager.

Jag som hade tänkt skynda mig att installera 8.4.1 innan den slutas signeras av Apple, men antagligen kommer det dröja någon vecka innan jag får den.

Hur länge brukar föregående ios signeras efter det kommit ett nytt?

Varför jag vill ha ios 8.4.1 är för att vad jag hört är det den bästa iOS 8 versionen och att ios 9 bara skapar problem, lag/stuttering, problem med batteri, och andra buggar.

Eller är det så att det är äldre versioner av iPhones som lider av dessa?

Har haft nuvarande Iphone 5 ett par år och har stannat på ios 7.1.2 och vilken prestandanedgradering det blev ifrån ios 6.

Vad jag även hört är att Iphone 5 med ios 6 ska vara snabbare än Iphone 6 med ios 8, stämmer det?

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Medlem
Skrivet av juniorjesper:

Tjena, som sagt beställde jag en Iphone 6 128Gb silver igår från Halebop. Men efter beställningen fick jag mail om att varan inte finns i lager.

Jag som hade tänkt skynda mig att installera 8.4.1 innan den slutas signeras av Apple, men antagligen kommer det dröja någon vecka innan jag får den.

Hur länge brukar föregående ios signeras efter det kommit ett nytt?

Varför jag vill ha ios 8.4.1 är för att vad jag hört är det den bästa iOS 8 versionen och att ios 9 bara skapar problem, lag/stuttering, problem med batteri, och andra buggar.

Eller är det så att det är äldre versioner av iPhones som lider av dessa?

Har haft nuvarande Iphone 5 ett par år och har stannat på ios 7.1.2 och vilken prestandanedgradering det blev ifrån ios 6.

Vad jag även hört är att Iphone 5 med ios 6 ska vara snabbare än Iphone 6 med ios 8, stämmer det?

Jag har inte haft några problem med iOS9 på min iPhone 6 än, men på min iPad Air Gen1 har det blivit riktigt laggigt i vissa menyer. Speciellt i appswitchern. Man börjar ju fundera på om Apple verkligen testar allt innan dom släpper nya saker.

Sen tycker jag personligen inte att iOS9 gav så mycket nyheter.

Permalänk
Skrivet av wRRM:

Jag har inte haft några problem med iOS9 på min iPhone 6 än.

Okay men upplevs den som segare eller att animationer hackar eller något?

Blev inte alls lika sugen på telefonen om man ska bli tvungen att ha ios 9, då man redan med ios 8 blir påtvingade en massa bloat som jag aldrig kommer använda ändå..

Eh tror nog jag blir nöjd ändå iaf

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Medlem
Skrivet av juniorjesper:

Okay men upplevs den som segare eller att animationer hackar eller något?

Blev inte alls lika sugen på telefonen om man ska bli tvungen att ha ios 9, då man redan med ios 8 blir påtvingade en massa bloat som jag aldrig kommer använda ändå..

Eh tror nog jag blir nöjd ändå iaf

Skickades från m.sweclockers.com

Just telefonen har fungerat bra, vissa appar kraschar direkt när man öppnar dom efter uppdateringen men jag misstänker att det löser sig så fort appen blir uppdaterad.

Men jag har inte märkt av några hack i menyer eller andra segheter någonstans.

Permalänk
Medlem

Själv har jag inte haft något problem med ios9 till min ihpone 4s. Ska dock uppgradera till iphojne 6s när den kommer till sverige. Blir väl preorder på fredag antagligen om ryktena stämmer.

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem

Problemen med Ios9 är extrema, men inte alla drabbas av dom (det drabbar fler äldre enheter än dom senaste)
Batteritid som dör på 1 dag, krasher, totala låsningar som gör att man måste återställa allt och bli av med allt man inte kan backupa m.m.
Borde komma någon lösning snart kan man tycka, men apple hade inte sagt ett ord om problemen för någon dag sedan, vet inte om dom gjort något uttalande nu.

Ios9 rushades ut alldeles för tidigt verkar det som, riktigt urusel testning.

Permalänk
Medlem

Inga problem med min 6a efter ios9.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Problemen med Ios9 är extrema, men inte alla drabbas av dom (det drabbar fler äldre enheter än dom senaste)
Batteritid som dör på 1 dag, krasher, totala låsningar som gör att man måste återställa allt och bli av med allt man inte kan backupa m.m.
Borde komma någon lösning snart kan man tycka, men apple hade inte sagt ett ord om problemen för någon dag sedan, vet inte om dom gjort något uttalande nu.

Ios9 rushades ut alldeles för tidigt verkar det som, riktigt urusel testning.

Tror nog du måste ha nåt "major" fel isf, Inte bara pga mjukvaran..

Ja har kört ios9 i flera månader, O enda gången ja hade problem var med beta1 (Den innan public releasen) O inte haft några som helst fel förutom då.. :S

Visa signatur

| X570 | R5-3600 | 960 EVO M.2 + 860 1Tb | 16Gb XMP3200 | RTX-2070 |
| I7-6700 | 64Gb PC4-2666 | 34Tb | TrueNas 13 |
| Yamaha HTR-4065 | Argos Audio Alto 5 MK2 | SystemOne W100B + SW10 |
| iPhone 15 Pro 128Gb |

Permalänk
Medlem

Noll problem med IOS 9 på min Iphone 6. Det känns snabbare än 8.4.1.

Permalänk
Medlem

En stor fördel med iOS 9 är att du kan ha adblock programvara till safari. Det blir en mycket trevligare upplevelse att surfa med mobilen. Innan så va det vissa siter som gjorde att mobilen blev helt seg och även ibland kraschade. Men med adblock så har jag inte upplevt detta. (Finns även vissa adblock program där man kan vitlista tex sweclockers om man vill stötta hemsidan.)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nevil:

Tror nog du måste ha nåt "major" fel isf, Inte bara pga mjukvaran..

Ja har kört ios9 i flera månader, O enda gången ja hade problem var med beta1 (Den innan public releasen) O inte haft några som helst fel förutom då.. :S

http://www.techtimes.com/articles/86235/20150920/ios-9-proble...
http://www.reuters.com/article/2015/09/18/us-apple-update-ios...
Finns bra mycket mer nyheter ang detta, googla på bara.

Bara för det fungerar för dig betyder det knappast att det fungerar felfritt för ALLA, eller hur?

"Another iPhone user, Zorry Coates, said she had spent three hours in the Apple store and had been left with the option of either returning her phone to factory settings - losing any non-backed-up data - or waiting until Apple technicians announced an update.

"They said they were aware of the problem and their engineers were working on it 24/7, but they couldn't tell me when - or how - I would get a solution," Zorry said"

"Apple's headquarters in San Francisco did not respond to a request for comment late Thursday. An Apple spokesman in Sydney said the company had no comment."

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

http://www.techtimes.com/articles/86235/20150920/ios-9-proble...
http://www.reuters.com/article/2015/09/18/us-apple-update-ios...
Finns bra mycket mer nyheter ang detta, googla på bara.

Bara för det fungerar för dig betyder det knappast att det fungerar felfritt för ALLA, eller hur?

"Another iPhone user, Zorry Coates, said she had spent three hours in the Apple store and had been left with the option of either returning her phone to factory settings - losing any non-backed-up data - or waiting until Apple technicians announced an update.

"They said they were aware of the problem and their engineers were working on it 24/7, but they couldn't tell me when - or how - I would get a solution," Zorry said"

"Apple's headquarters in San Francisco did not respond to a request for comment late Thursday. An Apple spokesman in Sydney said the company had no comment."

Absolut är det så att bara för jag inte haft problem så kan naturligtvis andra haft det..
Jajo, Googla går, Men ja har inte läst nåt om de på nån av de sidor ja brukar följa, O skulle inte få för mig att söka efter fel när ja inte läst nåt om de eller haft de själv..

Enda problemet ja sett är sambons iPhone 6, som av oklar anledning inte uppdaterade från beta 3 till 4 automatiskt, O gick inte uppdatera manuellt heller, Som sen blev "ogiltig" pga att föregående beta inte längre funkade.. Men de va nån månad sen..

Visa signatur

| X570 | R5-3600 | 960 EVO M.2 + 860 1Tb | 16Gb XMP3200 | RTX-2070 |
| I7-6700 | 64Gb PC4-2666 | 34Tb | TrueNas 13 |
| Yamaha HTR-4065 | Argos Audio Alto 5 MK2 | SystemOne W100B + SW10 |
| iPhone 15 Pro 128Gb |

Permalänk
Medlem

Alla kan inte ha en felfri upplevelse och vara befriade från problem när ett nytt os lanseras, eller version av ett os. Säger inte att problem existerar i samband med iOS 9, det gör det som sagt med varje os på ett eller annat sätt. Däremot är en del problemen uppmålade bara för att ex aftonbladet tog upp ämnet förra veckan, eller om det var expressen. Same crap so.
Själv har jag totalt 3 enheter i min närvaro, både äldre iPhones och iPads som inte haft något av de problemen som beskrivs.
Det finns ingen regel som säger att ett OS är dåligt testat/ostabilt om inte alla säger det. Likaså är det inte heller helt perfekt om inte alla hävdar det. Det blir en avvägning, i det här fallet finns det mycket folk med problem, men samtidigt otroligt många människor som inte har problem alls.

Det säger ingenting alls, bara att acceptera att ingenting kan vara perfekt optimerat för alla vid lansering, det kommer aldrig hända.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Har inte heller några problem med IOS 9 på min Iphone 5s.

Permalänk

Något man kan sikta på att göra när man stöter på problem vid en uppdatering är en återställning. Gjorde ett test på min LG G3 och resultatet blev enormt! Benchmarkresultaten var densamma, men som jag alltid har sagt så visar det sällan hela verkligheten. Batteritiden ökades med över en timme och allt lagg i menyer försvann. Även buggar rätades ut.

Detta borde även gälla iOS och dess enheter.

Visa signatur

Testar telefoner och tillbehör: www.apetech.se