Mobil med extremt bra standbytid (Android)

Permalänk
Medlem

Mobil med extremt bra standbytid (Android)

Jag vill ha en mobil som jag permanent kan sätta i en hållare i bilen med en laddkabel alltid ansluten så den laddas under körning. Sedan tänker jag genom att använda Tasker göra så att mobilen vaknar upp, tänder skärmen och kör igång Spotify eller GPS automatiskt varje gång bilen ansluts med bluetooth samt det omvända att mobilen släcker ned sig vid frånkoppling.

Men det jag då behöver är en mobil som har väldigt bra standby gällande sin batteritid. Detta för att jag inte vill att den ska laddas ur, och att bilen ska kunna stå oanvänd flera dagar (helst upp till en vecka) utan att batteriet då hinner sjunka till 0% under den tiden. Är detta möjligt eller finns inte någon sådan telefon?

Helst inte heller för dyr mobil, gärna under 1000 kr, ifall detta experiment trots allt inte skulle bli så bra som jag eventuellt hoppas på.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem

Ta typ en SGS3, och köp en större batteri med en tillhörande cover. Den skall ligga i bilen och tjockleken spelar lite roll. Sen borde du kunna använda tasker eller liknande app att stänga av wifi / 2-3g nätet när det behövs. I flygplan läge med wifi stängt av så klarar sig min note 4 i 3 dygn typ.

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Avstängd

Galaxy S2!
Har en som jag använder som "traderatelefon" för köp/sälj.
Den fixar en vecka standby, förmodligen det dubbla i flight mode. Detta med originalbatteriet som är tre år gammalt!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem

Nästan alla mobiler har bra standbytid på flygplansläge.
För att göra det än bättre så skaffa ett större batteri.
Roota den och stäng av/ta bort appar du inte använder samt ge resterande enbart dom rättigheter dom behöver. Många appar som letar efter nät helt i onödan.

Med root kan du även byta kernel som kan göra stor skillnad.
Jag skulle rec en begagnad Samsung Note 1.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Fast med flygplansläge funkar inte bluetooth heller va? För jag vill ha det igång så att den automatiskt känner av när koppling till bilen sker utan att jag ska behöva utföra något moment med mobilen.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem

Du kan sätta igång bluetooth efter att ha aktiverat flygplansläge.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Avstängd
Skrivet av valiant:

Fast med flygplansläge funkar inte bluetooth heller va? För jag vill ha det igång så att den automatiskt känner av när koppling till bilen sker utan att jag ska behöva utföra något moment med mobilen.

Bästa är att använda laddströmmen som trigger i Tasker...för jag antar att den inte laddas om inte tändningen är på? Så behöver inte bluetooth vara på hela tiden.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem

Som nämnt Galaxy S3, annars är ju Moto E helt okej också som jag förstår det!