Fler views på Twitch?

Permalänk

Fler views på Twitch?

Hej på er.

Fixade nyligen ett twitch konto, tänkte börja streama lite och tänkte fråga er vad det bästa sättet är att fixa viewers till sin kanal?

Jag är inget proffs på cs eller nåt annat spel för den delen heller, men som många visar så är det inget måste.
Ni som streamar, hur började ni och hur växte ni?

Visa signatur

Laptop och Philips Fidelio X2HR :)

Permalänk
Medlem

streama mycket och regelbundet under en längre tid, annars har du ingen chans. fortfarande troligt att du inte kommer någonstans.

ge dig inte in i andras chatter och spamma din kanal i alla fall.

Permalänk
Medlem

Du lär ju vara intressant. Kom med något nytt, finns det några tusen likadana måste du göra något som ingen annan gör.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem

Konstant kvalitet är ett stort +, iaf för mig. Ha en bra mic, en bra spellista(!), skön humor osv. Och somsagt, var online mycket och regelbundet som versions sa. Och prata mycket med tittarna.

Sen, iaf i LOL som jag kollar på, så gör det mycket om du är högt rankad.

Visa signatur

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Macbook Pro 14" M1 Pro | iPad Pro 12,9" M2 | iPhone 14 Pro | Apple Watch Series 8 | Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk
Entusiast

-Stick ut och var inte som alla andra, då försvinner du snabbt i havet av streamers.
-Gör det för att det är kul, inte för att få donationer och höga tittarsiffror.
-Håll kvalitén på streamen hög, bra mikrofon och bra kamera.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk

Du kan ju tipsa dina polare att börja kolla på dig, man beukar ju inte kolla på dem med 2-3 viewers om man söker på svenska streamers på sitt favvospel, men har man en liten start på säg 10-15 kan man bygga upp något lite give aways kan säkert locka små barn också

Visa signatur

Datorn: i5-4690k@4.3ghz, Asus Dual OC 1070, Fractal Design Newton R3 1000w, Asus Z97-A, Fractal Define R5, 16GB Corsair@1600mhz, Hyper 212 EVO, Crucial BX100, WD Black 1TB x2
Kringutrustning: BenqXL2411Z, AOC 24" x2, Func KB-460, Mionix Naos 7000, Logitech MX Master, Logitech Z-906, Sehnheiser HD 558, Optuma uDAC 3, Blue Yeti, Akai LPK 25 Steelseries QCK XXL

Permalänk
Medlem

Just hur det ser ut med CS streamers har jag ingen aning om, men har en känsla av att de flesta som spanar in CS streams är ute efter att kolla på riktigt bra spelare (gissning).
Kollar man på varietets streamers så är de som har flest viewers ofta de som har gjort 1 eller 2 year challenge, dvs streama varje dag i ett år eller två ofta i minst 5-6 timmar vilket har gjort att de stuckit ut lite, de flesta jag sett har kört 1 år, den jag vet som körde 2 år var Lethalfrag och han hade efter den perioden regelbundet flera tusen tittare varje stream och har sedan dess vuxit ännu mer även om han kunnat dra ner på antalet streams han gör varje vecka.

Så vill du streama så gör det för att du tycker det är kul, tycker du att det är kul och vill ha en stor tittarbas och kanske tjäna pengar på det så måste du sticka ut ur mängden med din personlighet eller att du är sjukt duktig på det du gör samt att du får räkna med att lägga ner mer timmar varje vecka än ett heltidsjobb utan att för den delen tjäna i närheten av vad du skulle göra med ett vanligt jobb (iaf de första åren)

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Var unik, och ha kul! En fördel om du är väldigt duktigt på något!

Permalänk
Medlem

Inga tips för hur du ska få fler tittare men ett tips för att inte skrämma iväg de du har är att inte be dom att följa streamen, folk kommer följa ifall dom gillar vad dom ser. Lägg inte till en donationsknapp det första du gör.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Skrivet av kevve1:

Inga tips för hur du ska få fler tittare men ett tips för att inte skrämma iväg de du har är att inte be dom att följa streamen, folk kommer följa ifall dom gillar vad dom ser. Lägg inte till en donationsknapp det första du gör.

Donationer skulle jag inte ens be om förrän jag känner att pengar skulle kunna hjälpa mig streama mer, vilka är ljusår bort hehe.

Visa signatur

Laptop och Philips Fidelio X2HR :)

Permalänk

Fler views tips

Klassiska tipsen
1. bli tjej, se till att ha stora bröst, ha urringat, spela behöver du knappast kunna.
Seriösa tipsen
2. Är att linka-skicka din stream adress till alla du känner och i alla spel du kan chatta, och linka om du spelar i lag spel, de flesta vill titta om du streamar från samma lag, det är ett bra sätt att få följare.

Permalänk
Medlem

Ett tips från mig som "tittare" är väll att vara aktiv i chatten. Med andra ord, håll koll på chatten och försök svara på alla kommentarer du får. Detta får dem som kollar på dig att vilja skriva mer och då (förhoppningsvis) följa dig, dvs komma tillbaka.

Permalänk
Medlem

@drakelito: Finns flera sätt, men inga garanterade. Skulle rekommendera att börja med att ha regelbunden och bra streamsessioner. Viktigt är att du är mycket online. Du måste hitta någon som gör dig till en av alla streams som folk vill titta på.

Men om du har en bra stream och behöver lite 'kick-start' så skulle jag rekommendera att du kontaktade någon av de större som är inom samma segment och hör om de _mot betalning_ ger dig lite PR via twitchlänkande och samarbete.

AdmiralBulldog (Svensk dota spelare) länkar typ alltid i slutet någon "random" dotatjejs stream. Detta gör att vederbörande går från 0-50subs till ~500. Ju mer PR desto mer möjlighet att växa. Men som sagt så beror det ju på om DIN stream är bra.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010