Permalänk
Avstängd

Ios 9 problem

Hej !

Utan att tänka mig för uppdaterade jag till Ios 9 vilket var en tabbe,
efter det så fungerar det ringa med telefonen men det går ej ta emot samtal,
Tänkte då att jag nollställer alla inställningar se om det bli bättre och den börjar
nollställa inställningar den stapeln som visas under äpplet nu när den nollställer har gått fram par
millimeter på nån timme och händer inget, går ej stänga av eller så heller
vad ska jag göra ?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Spektaklet:

Hej !

Utan att tänka mig för uppdaterade jag till Ios 9 vilket var en tabbe,
efter det så fungerar det ringa med telefonen men det går ej ta emot samtal,
Tänkte då att jag nollställer alla inställningar se om det bli bättre och den börjar
nollställa inställningar den stapeln som visas under äpplet nu när den nollställer har gått fram par
millimeter på nån timme och händer inget, går ej stänga av eller så heller
vad ska jag göra ?

Någon timma ska det absolut inte hålla på.

Sätt telefonen i dfu-läge och börja om från början och se om det blir smärtfriare med ominstallation.

Sätta telen i dfu-läge: http://iphoneguiden.se/guider/guide-hur-du-satter-iphone-i-df...

Permalänk
Medlem
Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem

Tyvärr är detta problemet spritt överallt, gällande batteri, hängningar och massor annat skit.
Apple har gjort en tabbe med denna OS uppdateringen kan man minst sagt säga.

http://www.mirror.co.uk/news/world-news/apple-ios-9-customers...
Finns massa länkar om man googlar ang detta

-Another user, Zorry Coates, said she had spent three hours in the Apple store and had been left with the option of either returning her phone to factory settings - and losing any non backed-up data - or waiting until Apple technicians announced an fix for the bug.
"They said they were aware of the problem and their engineers were working on it 24/7, but they couldn't tell me when - or how - I would get a solution

-Apple have not yet commented on the reported bug.

Permalänk
Medlem

Fungerar perfekt för mig iaf!

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Jag tror att såna här trådar underlättas väsentligen av att skriva vilken telefonmodell det är.

För mig funkade uppdatering klockrent på min 5S. Upplever ett markant snabbare UI.

Permalänk
Medlem

Ja, iOS 9 är den utan tvekan mest smärtfria iOS uppdatering hittills för mig. Snabbt att ladda ner och installera direkt efter release.

Permalänk
Medlem

iOS 9 fungerar bra på min 3 år gamla 5a. Tycker det känns klart snabbare. Enda problemet jag känner av är att efter att jag svarar på ett samtal fortsätter telefonen vibrera typ någon halv sekund vilket känns lite weird.

Permalänk
Medlem

Fungerar utmärkt på min 5S också, och batteritiden som redan var bra är nu fantastisk!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ah kanske man vågar sig en update på 5s.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc