ny telefon redan trasig, kommer jag betala?

Permalänk
Medlem

ny telefon redan trasig, kommer jag betala?

Hej , jag fick för en vecka sen en samsung a5 från telenor som jag gillar väldigt mycket . Sen dag ett jag haft glaskydd och fodral men imorse när jag skulle upp råkade jag tappa den från sängen som är ca 40~50 cm fall och lcd" pajade totalt. Inga märken på mobilen eller glaset utan lcd blev kass med en gång . Typ såna regnbågsmönster . Nu undrar jag ska en mobil gå sönder så lätt för inga märken på mobilen finns, och kommer jag stå för kostnaden. Tack på förhand. Mvh

Permalänk
Avstängd

Japp du kommer få stå för kostnaden eftersom det är ett handhavande fel. En mobil är inte garanterad att klara ett sådant fall. Du får helt enkelt skylla dig själv Ta det via hemförsäkringen

Ungefär som att gå tillbaka till Cervera och lämna ett trasigt glas för att den inte höll för ett fall på 40cm, ungefär samma sak!

Visa signatur

Halleluja

Permalänk
Medlem

Om du inte har drulle försäkring

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Avstängd

Du tappade din mobil, själv, varför skulle DOM ge dig en ny mobil för något du själv orsakat?

Permalänk
Medlem

Du har orsakat det själv, dvs du får stå för det.
Sen ang om det ska gå sönder, ja och nej.
Det finns inget som säger att dom ska klara fall upp till X meter osv.

Jag har tappat min gamla S4a i marken säkert 30 gånger, och den fungerar felfritt, kanterna är stötta då jag inte ens använder skal.
Allt handlar om hur den landar, jag har la haft tur dock då min S4a varit en tank även utan skal

Räcker med 1 dålig landning så kan display spricka.

Permalänk
Medlem

Tycker alltid trådar som denna är intressanta. "Hej jag hade sönder en grej. Måste jag betala för det?"
Ja tänka sig, varför ska någon annan stå för kostnaden av att du inte är försiktig?

Inget som säger att du måste reparera telefonen dock om du inte vill stå för kostnaden. Men då får du helt enkelt använda din gamla telefon tills dess att ditt abonnemang säger att du kan plocka en ny telefon, och om du betalar av telefonen med tillägg på din abonnemangskostnad så får du fortsätta betala vare sig du faktiskt använder telefonen eller inte.

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

AMD R7 1700X | Gigabyte Aorus AX370 Gaming K7 | Zotac 1070Ti Mini 8GB | 16GB Corsair Vengeance DDR4 @ 3000MHz | Seasonic Prime 650W Platinum | NZXT Elite S340

Permalänk
Medlem

Kan också intyga att s4 verkar hållbar. Har tappat min ner för trappen rakt ner i klinkers utan att den pajat. Visst är den lite kantstött och så, nå färgsläpp nere i ena kanten men skärmen fungerar felfritt efter snart två år av ganska vårdslöst användande.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Ett vanligt "problem" för alla metall och glastelefoner. Länge leve plast! ( i alla fall när det kommer till att tappa dom i backen )

Permalänk
Visa signatur

|Carbide Air 540|AX1200|ROG RIVE|3930K|32GB|GTX 1080 Classified|850Pro|ROG Swift|