Permalänk

Speltips önskas

Det är så svårt att hitta spel man tycker om tycker jag så nu behöver jag en massa bra tips på spel till pc! (Om de är gratis är det en stor bonus)

Jag gillar inte spel där man bara ska slåss eller skjuta. Spel som jag fastnat för är Oblivion, zoo tycoon och sims (periodsvis). Gillar när det är ganska fritt. Spel som jag gillar till andra konsoler är: Harvest moon, runefactory, Fable (ingen favorit men det dög), Lost in blue och Ratchet och Clank.

Så tipsa på.

Permalänk
Medlem

Har inte spelat dem själv än men,

Portal, Portal 2, The Talos Principle, The Stanley Parable.

Bäst dock att vänta på en Steam rea innan köp.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

OpenTTD - Skapa ditt värdefulla företag genom att transportera gods. Trevligt spel med multiplayer och många bra moddar. Gratis.

Minecraft - Har du inte upplevt minecraft så gör det!

Dwarf fortress - Gratis simulator där du ska hålla dina dvärgar vid liv. Fortress mode är kul! Du kommer behöva mycket tid i wikin.

Hoppas du hittar något kul!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Brothers - a Tale of Two Sons
Splinter Cell serien, går ju att köra dom med att försöka att döda så få som möjligt, gör det lite svårare och man slipper skjuta hela tiden tänkte jag. Jag föredrar de äldre spelen i serien.
Recettear: An Item Shop's Tale

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk

Portal 2 kan kanske vara i min smak, påminner något om Ratchet och clank? De andra verkar sådär.
Minecraft har jag testat men fastnade inte för det alls.
Brothers - a Tale of Two Sons ser helmysigt ut men jag har ingen kontroll. :/ Recettear: An Item Shop's Tale har jag provat och det var inte skoj.

Funderar lite på om Stranded deep kan vara ett bra spel, ser intressant ut. Någon som har provat?
The Witcher 2, är det kul?

Permalänk

Bastion, FEZ, Rocket league, banished?

Permalänk

Ark:survival evolved
Gta v och köra bil och plan, men man tröttnar fort
Witcher 2 är kul, har inte gett det mycket tid men verkar bra
Kanske nåt nintendo? Zelda, pokemon, mario? Pokemon kan man ju inte ogilla
Det pewdiepie spela för nån vecka sen, space simulator tror jag det hette såg väldigt fritt och lugnt ut

Visa signatur

Datorn: i5-4690k@4.3ghz, Asus Dual OC 1070, Fractal Design Newton R3 1000w, Asus Z97-A, Fractal Define R5, 16GB Corsair@1600mhz, Hyper 212 EVO, Crucial BX100, WD Black 1TB x2
Kringutrustning: BenqXL2411Z, AOC 24" x2, Func KB-460, Mionix Naos 7000, Logitech MX Master, Logitech Z-906, Sehnheiser HD 558, Optuma uDAC 3, Blue Yeti, Akai LPK 25 Steelseries QCK XXL

Permalänk

Ark:survival evolved har jag funderat över, det ser väldigt roligt ut. Men det kräver mycket grafik väl?
GTA är inte min grej. Som nämnt har jag förut fastnat för Oblivion, Sims, zoo tyccon, ratchet och clank, runescape (ett tag förut). Gillar inte spel som enbart är att skjuta.
Skriv gärna mer om spelen.
Är det någon som spelat stranded deep? Är det kul?
Hur är the witcher 2?

Det kanske jag borde skrivit innan, det är främst datorspel jag vill ha tips på. Men har även ett nintendo ds (ej 3ds) så det går bra att tips om spel till det med. Pokemon, mario och Zelda har jag spelat och de är roliga allihopa. Min favorit till ds har nog varit harvest moon.

Har ganska lite pengar så om någon har tips på bra gratisspel så är det väldigt välkommet också.

Permalänk
Medlem

Kerbal space program! Underbart spel som äter upp all din tid

Visa signatur

Mina projekt: Airvolv | W2AX (Cootek W2)
Social: Facebook | Instagram

Björn showed us what kind of level one can achieve with a keen eye for detail and a sense for style. - SM i PC moddning 2015

Permalänk
Medlem

Gillade du Oblivion känns det som Skyrim är givet att försöka Modda väl bara

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk

Portal & Portal 2 ;D

Visa signatur

1TB Western Digital Green | 120gb Intel 530 SSD | HyperX Fury 8gb 1600MHz | Cooler Master Hyper 212 EVO | Gigabyte GTX 980 G1 Gaming | Fractal Design Define R4 | Fractal Design Integra M 550W | ASUS Z97-A | Intel Core i5 4690k | Windows 10

Permalänk
Skrivet av philipborg:

Gillade du Oblivion känns det som Skyrim är givet att försöka Modda väl bara

Nja, jag har kört SKyrim men gillade det inte alls lika mycket som Oblivion. :/

Permalänk
Medlem

Du gillar ej skjuta, men MGS5 verkar vara ett f*ing masterpiece
Dock ej själv hunnit lira det än. Är stealth shooter o tydligen är det gjort så man har incitament att ej döda så mycket.

Skrivet av Elghinnarisa:

Brothers - a Tale of Two Sons
Splinter Cell serien, går ju att köra dom med att försöka att döda så få som möjligt, gör det lite svårare och man slipper skjuta hela tiden tänkte jag. Jag föredrar de äldre spelen i serien.
Recettear: An Item Shop's Tale

Ska inte det nya splinter vara bra? Black list lr ngt?
Verkar som de gått back to the roots i det.

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Medlem

Precis som Nizr sa är Kerbal Space Program riktigt nice! Det låter dig bygga olika raketer och flygplan från en mängd olika delar, som du sedan kan flyga antingen på din hemplanet (Kerbin), dens två månar eller till de andra planeterna som finns i solsystemet. Spelet kan vara hur enkelt eller svårt som du själv väljer att göra det, och det finns en massa mods med det mesta man kan tänka sig. Spelet siktar mot att vara en någorlunda realistisk ryndsimulator, så en någorlunda realistsik gravitaitionsmodell finns som låter dig lägga satelliter i omlopp eller använda manövrar så som en Hohmann Transfer precis som riktiga rymdforskare gör!

Ett annat spel jag fastnat för den senaste tiden är Software Inc. som går ut på att starta och bygga upp ett mjukvaruföretag från botten. Du startar med en ensam person, men kan sedan bygga upp ett företag på hundratals anställda som jobbar på en massa olika titlar - från operativsystem till bildvisare och spel. Visst, du kan inte använda de program du skapar, och själva skapandet är en någorlunda automatisk process, men det är ruggigt kul! Ingen programmerar-simulator med andra ord!

Visa signatur

| Intel Core i5-4670K @ 3.4Ghz (Stock) | Asus Radeon R9 280 | Asus B85m-G | Crucial DDR3 BallistiX Sport 2x4GB 1600Mhz CL9 | Cooler Master B600W | Seagate Barracuda 1TB 7200RPM 64MB | Corsair Carbide 200r | AOC E2470Swhe 23.6" + LG L204WT 20.1" |

Permalänk
Medlem

Kolla på Final Fantasy 13 trilogin om du tycker om lite längre RPGs.
Får mycket hat av fansen men jag personligen tycker att spelen är hyffsat bra, inte lika bra som många andra delar av serien men mycket bättre än mycket andra RPGs som finns.
PC portarna är inte fantastiska men fungerar tillräckligt bra, speciellt om du har en handkontroll.
Finns på steam

Om du tyckte om Oblivion kan Morrowind vara något, rätt gammalt så det ser lite halvfult ut men fortfarande fantastiskt spel.
Du kan även kolla på Fallout spelen.

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | RX 7900 XT | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Air | Apple M1

Permalänk
Medlem

Baldurs gate och icewind dale serierna, lite äldre spel förvisso

Visa signatur
Permalänk

Nja ingen av de nämnda spelen ser ut att vara i min smak. :/ Men tack för att ni tar er tid.
Fortsätt gärna tipsa, om spel som liknar de jag nämnt.

Är det någon som provat Stranded deep? Tycker det spelet ser ganska intressant ut.

Permalänk
Medlem

har du spelat zoo tycoon expansionen med dinosarier?
black and white 1&2?

Permalänk

Kan Rollercoaster tycoon-spelen vara något intressant?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 4670k 3.4GHz MB: Asus Z87-A GPU: Radeon R9 280X RAM: Corsair Vengeance LP 16GB HDD: WD Blue 1TB PSU: be quiet! Pure Power 630w Låda: Fractal Design Define R4 Arctic White OS: Windows 7 Home Premium 64bit KB: Ducky G2PRO Grey PBT MX Clear
¯\_(ツ)_/¯

Permalänk

Japp och har spelat både 1:an och 2:an.

Hm ja kanske rollercostertycoon, får fundera på det.

Permalänk

Final fantasy XIV a realm reborn verkar vara helt i min smak. Tyvärr har jag inte möjlighet att betala i månaden. Finns det något spel som liknar detta?

Fortsätt tipsa.

Permalänk
Medlem

Kerbal space program, TerraTech, Unturned (F2P), "The Long Dark", Subnautica, Spintires, The Forest och min favorit: Civilization.
Något som faller herrn i smaken?

Visa signatur

Fractal Design R4 | Cooler Master V700 | I5 4670k 4.3 Ghz | CM Hyper 212 EVO | Gigabyte GA-Z87X-D3H | Ballistix sport 1600MHz 16GB | 2x120GB ssd RAID, | GTX 770 OC | Windows 10 | Steelseries Rival | Func KB-460 MX Blue | AOC i2367Fmx2 |
AOC g2460Pg |[/B]

Permalänk
Medlem

Finns också en hel del roliga simulator spel för den som vill bli lite nördigare

Visa signatur

Fractal Design R4 | Cooler Master V700 | I5 4670k 4.3 Ghz | CM Hyper 212 EVO | Gigabyte GA-Z87X-D3H | Ballistix sport 1600MHz 16GB | 2x120GB ssd RAID, | GTX 770 OC | Windows 10 | Steelseries Rival | Func KB-460 MX Blue | AOC i2367Fmx2 |
AOC g2460Pg |[/B]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Invisibleflee:

Final fantasy XIV a realm reborn verkar vara helt i min smak. Tyvärr har jag inte möjlighet att betala i månaden. Finns det något spel som liknar detta?

Fortsätt tipsa.

Schysta gratisalternativ i samma genre är Guild Wars 2(www.guildwars2.com) och Wildstar(www.wildstar-online.com). Wildstar blir gratis att spela först den 29 september.

Visa signatur

Tidigare använt ilsken som användarnamn.

Permalänk

Herrn och herrn.. jag är tjej faktiskt. Kerbal space program, TerraTech, Unturned verkar inte vara något för mig. The forest däremot ser intressant ut, har funderat på det innan. Sedan gäller det bara att ha pengarna till det.

Permalänk
Medlem

@Invisibleflee: Gillade Oblivion men inte Skyrim, det är ju absurt! Oblivion är klart det sämsta TES-spelet...
On-topic:

Mad Max kanske kan vara något? Riktigt kul spel, även om det är lite lätt.
Witcher 3? Riktigt bra RPG.
Dying Light? Om du tycker om spel med mycket gore, och lite smått överlevnadsmoment mot zombies.
Dragon Age serien? En underbar serie av spel, RPG.
Mass Effect serien?Ännu ett underbart RPG.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem

Brothers - a Tale of Two Sons till PS
Mafia 2 till PC
Heavy Rain till PS
The last of us PS

Tror alla de spelen skulle passa dig, är de ända riktigt bra singelplayer spelen jag någonsin fastnat för

Permalänk
Medlem

Child of Light!

Drömlik grafik och underbart ljud och överraskande bra stridssystem med talent trees och olika gems man sätter på gear. Lite halvöppet då man kan göra saker i lite olika ordning.

Longest Journey om du inte spelat det, med uppföljarna Dreamfall och Dreamfall Chapters.

Första spelet är ett av mina favoriter, med mycket pussel och dialoger, använda saker du hittat på rätt andra ställen osv. Del 2 är lite mer storydrivet, och del tre är en rätt bra blandning mellan stilarna.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Invisibleflee:

Herrn och herrn.. jag är tjej faktiskt. Kerbal space program, TerraTech, Unturned verkar inte vara något för mig. The forest däremot ser intressant ut, har funderat på det innan. Sedan gäller det bara att ha pengarna till det.

The Forest är inte färdigt, flerspelarläget saknar en del funktioner som finns när man kör ensam. Spelet var för mig roligt i en dag eller två, sen så fick man vänta på mer innehåll. Ser personligen fram emot att spela The Forest med mina vänner när spelet är färdigt. Spelet har riktigt bra atmosfär och inlevelse, vilket tyvärr många moderna spel saknar.

Ett spel som jag kan rekommendera med bra atmosfär och inlevelse är väll Amnesia: The Dark Descent.

Permalänk
Medlem

Kan inte Dayz vara något eftersom du verkar vara inne på Ark Survival? Alternativt köpa ARMA och köra med mods. Du får ju inte vara kräsen med dina fps dock.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.