Permalänk

MSI GeForce GTX750 1Gb

Hejsan, datorvärlden e lite ny för mig och tänkte byta ut grafikkortet i burken jag har,
det är en hp-pavilionp6-2340eo med ett AMD Radeon HD 7570 2GB grafikkort,

kortet jag kikade på är ett MSI GeForce GTX750 1Gb,
då jag ej är så erfaren detta ämne undrar jag ifall Moderkortet i min hp snarare skulle agera flaskhals för hela prestandan..?
tänkte även peta in 2 till ddr3 4gb ramminnen.

något bättre alternativ i samma prisklass?

Permalänk
Medlem

http://h20564.www2.hp.com/hpsc/doc/public/display?docId=c0354...
Antar att det är denna?

Du kommer nog inte märka så stor skillnad mellan dom två grafikkort. Ingen av de är några prestanda kort.
Sen har du ett noname nät aggregat på 300w.

Mer ram kan du säkert köpa, beroende på hur mycket finns redan, det skadar sällan.

Spara mer, bygg dig själv en riktig dator

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Medlem

Rea just nu känns ju rätt prisvärt. Men jag skulle nog också försöka spara till en lite bättre dator direkt

Permalänk

tackar tackar för svaret,
har 8gb i den nu, kompatibel med 32

sparar lite smått, förmodar att jag kommer tillbaka när jag börjat kika på ny burk då
@zeleni:

Permalänk
Medlem

ett gtx 750 är betydligt mycket bättre än ditt grafikkort. Dock kan cpun flaska lite.

Permalänk
Skrivet av radiant91:

tackar tackar för svaret,
har 8gb i den nu, kompatibel med 32

sparar lite smått, förmodar att jag kommer tillbaka när jag börjat kika på ny burk då
@zeleni:

Tror inte du behöver mer än 8GB med ram. Inte för spel i alla fall lägg dem pengarna på en ny dator istället. Nu vill jag inte vara sån men känns som att den datorn inte riktigt är värd att uppgradera. Bättre att köpa nytt. Du kanske kan återanvända hårddisken och möjligtvis ramminnena. Så sparar du en slant. Sen beror det själv klart på vad för spel du spelar. Men jag antar att du vill kunna spela lite mer krävande spel?

EDIT: Du kan ju också köpa det grafikkortet och sedan återanvända det i den nya burken. Så jätte onödigt kanske det inte är men 750 är ju inget kraftmonster precis men definitivt en uppgradering från ditt nuvarande grafikkort.

Visa signatur

|Phanteks Enthoo Evolv ITX|EVGA G2 750W|Asus H81i-plus + 4790K med en Cooler Master Evo 212|8GB 1600Mhz|ASUS GTX 1070 Strix Gaming OC|

Permalänk
Hedersmedlem

Tråd rensad

Använd "Bra inlägg" knappen om ni tycker om ett inlägg tack.

/moderatorn

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)