XFX förbereder vattenkylt Radeon R9 Fury

Permalänk
Melding Plague

XFX förbereder vattenkylt Radeon R9 Fury

När XFX hoppar på Radeon R9 Fury-tåget blir det med två olika varianter, varav den andra är en vattenkyld historia inte helt olik flaggskeppet Radeon R9 Fury X.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Mmm, backplate...

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem

och hur låter denna pumpen då?

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Jag hoppas att det ändå är lite variation från ref. designen. Till exempel en pump som är tystare.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Nice. En sämre fury x alltså?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

och hur låter denna pumpen då?

Ja dom skulle ju bara våga att släppa en pump som låter lika dåligt som den tidiga varianten på Fury X. Men visst är det överstöka nu va? Nya pumpar låter väl inte...hoppas jag.

Skrivet av Foxmaner:

Nice. En sämre fury x alltså?

Ja jag tänker också samma sak. Det får inte kosta många kronor mer än ett vanligt Fury för att vara värt ett inköp.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem
Skrivet av blade80:

Ja dom skulle ju bara våga att släppa en pump som låter lika dåligt som den tidiga varianten på Fury X. Men visst är det överstöka nu va? Nya pumpar låter väl inte...hoppas jag.

Ja jag tänker också samma sak. Det får inte kosta många kronor mer än ett vanligt Fury för att vara värt ett inköp.

XFX är ju inte kända för kvalitet så de får vi se

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Ännu ett roligt alternativ för oss konsumenter, härligt att integrerad vattenkylning är på framfart med Seahawk från MSI och nu detta, att det går neråt i prestandaklasserna och inte längre är reserverat för absoluta high-end.

MVH

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Inaktiv

Roligt med variation

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Då hoppas vi bara på ett bios som tillåter markanta spännings- och energirumshöjningar.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk

Är det bara jag som inte gillar den utstrechade ändtanken på radiatorn??

Visa signatur

Intel i7 8700K @ 5.0Ghz, MSI Z370 Gaming M5, MSI RTX2070 Armor,
Ballistix 16GB DDR4 3000MHz CL15, SSD Samsung 850 500GB,
EVGA Supernova G2 750W, Acer XF270HU,
Fractal Design Arc midi, Modifierat, Custom vattenkylning

Permalänk
Medlem

Vattenkylning är ju alltid trevligt, hoppas på ett tyst och prisvärt kort.

Fury X är lika "effekttörstig" som 780 Ti och Titan X. Det lyckas alltid klämmas in något negativt...

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Kanske går att låsa upp till ett Fury X?

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Medlem

Men va? Vanliga Fury ligger redan inte många kronor bakom Fury X, denna variant lär ju bli dyrare så varför skulle någon köpa den istället för X?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trebsor:

Men va? Vanliga Fury ligger redan inte många kronor bakom Fury X, denna variant lär ju bli dyrare så varför skulle någon köpa den istället för X?

Fury X är något över 1000-lappen dyrare och för många så kan den sista 1000 lappen vara svårfinansierad. Bra fler pris/prestandaklasser. ASUS utgåva av Fury kortet är riktigt bra dessutom och ställer till med stora problem för GTX 980:

http://www.guru3d.com/articles-pages/asus-radeon-r9-fury-stri...

Nu kanske denna vattenkylda variant blir dyrare än luftkylda R9 Fury visserligen, men vi får väl se vad priset blir

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av blade80:

Ja jag tänker också samma sak. Det får inte kosta många kronor mer än ett vanligt Fury för att vara värt ett inköp.

Exakt. För den ända fördelen som jag kan se med fury över x är just att den har luftkylare

Permalänk
Medlem

Låt se, ett Fury med fläktar för 5700kr, eller ett med vattenkylning för säg 6000kr, eller ett 980ti för 6300kr. Jag tror jag lägger de extra pengarna på ett 980ti....

Men just nu känner jag att det är köpstopp tills DX12 spelen börjar dyka upp och man får se vad som händer där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semjonov:

Låt se, ett Fury med fläktar för 5700kr, eller ett med vattenkylning för säg 6000kr, eller ett 980ti för 6300kr. Jag tror jag lägger de extra pengarna på ett 980ti....

Men just nu känner jag att det är köpstopp tills DX12 spelen börjar dyka upp och man får se vad som händer där.

Det ska bli frenetiskt intressant att se hur AMD och nvidia kort står sig mot varandra i DX12, om nvidia's kort är begränsade i mixed mode/async compute. Än så länge ser det mest lovande ut för Radeonkort.

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk

Jag blir bara trött.

vill inte vara med i disskusionen.
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av 92_slayer:

Jag blir bara trött.

Motivera gärna varför.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99339:

Motivera gärna varför.

Inget svar, han kanske blev pigg igen.
/Lifooz

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!