League of Legends (black window i login) Windows 8.1

Permalänk

League of Legends (black window i login) Windows 8.1

När jag öppnar League of Legends så kommer jag till själva (Launch rutan) och där går allting som en dans, jag trycker på Launch och sedan kommer till själva (Login rutan) där blir clienten helt svart.

Jag har läst igenom en hel del trådar och testat massa olika saker men inte riktigt lyckats få det att fungera.

Här är en länk på mitt problem

Problemet startade igår efter att jag gjorde mig ett försök till att ta bort massa program för att göra datorn snabbare. Det jag gjorde var en disc cleanup, diskfragmentering och även så var jag inne i performance options och ändrade till (Adjust for best performance) och var även inne i (Ta bort och lägg till program) och tog bortefter det så fick jag det här problemet.

Jag var även inne i Device manager och rörde om lite i grytan. Jag uninstalla lite olika saker, om jag minns rätt så var det (Print queues och CD läsare.)

Jag har testat att:

- tagit bort och installerat om LOL

- högerklickat på lol, open file location, compatibility och bockat ur Run this program in compatibility for, checkat i :Disable display scaling on high DPI settings och även Run this program as an administrator.

- laddat ner nyaste uppdateringar till grafik kortet

Har varit inne i Windows update och försökt göra en uppdatering där, men det kommer fram ett felmeddelande där det står (There was a problem installing updates) men det tror jag inte spelar någon så stor roll med tanke på att det har fungerat innan.

Jag vet att jag kan återställa datorn till en tidigare tidpunkt för att få det att fungera, men det vill jag helst undvika med tanke på att jag känner att datorn går snabbare nu än vad den gjorde då!

Jag finns online här på sidan under dagen, så har ni frågor så svarar jag mer än gärna på dom!

Vänliga hälsningar, Jesper

Permalänk

Jag tror att det har att göra med att jag har tagit bort något program som stödjer LOL. Men om det skulle vara fallet, isåfall vilket program har jag lyckats tagit bort?

Permalänk
Medlem

Borde komma tillbaka om du installerar om det.

Men jag hade det problemet i Win 10, och behövde då köra det som administratör.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör