Vågar man inhandla en Iphone 6 plus? (Bendgate)

Permalänk

Vågar man inhandla en Iphone 6 plus? (Bendgate)

Stämmer det att telefonen böjs efter några dagar? Har hört några skräckexempel men undrar om det är någon på forumet som äger luren?

Ps: Jag är väl medveten om att 6s plus är här men är nyfiken om problemet med ''bandgate'' var överdrivet eller inte

Rubrik förtydligad /moderator
Permalänk
Medlem

Det var det dummaste jag hört, visst det var massa snack om det vid release men jag har nu haft min 6 plus sedan september 2014 och den har inte böjts för fem öre och inga andra problem heller för den delen.

Permalänk
Medlem

Har en 6 + och skriver ifrån den. Folk överdriver med det. Tar du hand om din telefon så är det inga problem.
Folk är lite dum i huvud tycker jag när dem stoppa sin stor o tun telefon i bakfickan och sätter sig med sina 60+ kilo på det o sen undra varför den böjs. Tänk efter lite.

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/Corsair SF750 Platinum/Crucial Ballistix Elite 2x8GB 3600MHz/

Permalänk
Medlem

Haft min sen släppet också och inga problem alls. Bästa telefonen jag haft.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem

Har också en 6plus och jag har tom. den i fickan när jag är ute och spelar discgolf.
Så nej det är inget du behöver oroa dig över enligt mig.

Visa signatur

Fractal Design R4 | Asus Z490 TUF Gaming plus wifi | I7 10700k | Corsair 16Gb DDR4 3000Mhz | Samsung 970 evo 1tb | MSI RTX 3070 Gaming X Trio | Skärm: Acer Predator XB271HU, LG CX 48" OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cookieeater69:

Stämmer det att telefonen böjs efter några dagar? Har hört några skräckexempel men undrar om det är någon på forumet som äger luren?

Ps: Jag är väl medveten om att 6s plus är här men är nyfiken om problemet med ''bandgate'' var överdrivet eller inte

Tror som dom andra att det inte ska vara några problem, det enda tipset jag skulle ge dig dock är att avakta lite då den nya iPhonen släpps här nu den 25 september i USA etc och borde väl komma efter någon månad eller två till Sverige och på så sätt så sjunker dom gamla i pris och du får den billigare.

Permalänk
Medlem

Tidigare svar till trots är det ett faktum att iPhone 6/6+ blir böjd långt mycket lättare än iPhone 5 och äldre. Det är inget som händer av sig själv dock, om du inte tappar den och inte har tajta byxor ska det förhoppningsvis klara sig.

Visa signatur

Post-and-run foruming
GeForce GTX 1070 ;~; Intel 4790k ;~; ASUS Z97M-PLUS ;~; Cooler Master Hyper 212 EVO ;~; ADATA 16GB 1600MHz RAM ;~; 840 EVO 500GB + 1TB WD Blue + 4TB WD Green ;~; Seasonic Platinum 660w ;~; Fractal Design Define Mini ;~; G910 "Orion Spark" ;~; U2415 x2 ;~;

Permalänk
Medlem

Jag skapade en tråd om detta precis när jag köpte min telefon, när den kom ut.

http://www.sweclockers.com/forum/trad/1323222-iphone-6-plus-p...

Där finns det hur mycket information som helst om du orkar läsa igenom det. Sammanfattningen av hela den tråden blev dock att ingen som köpte telefonen och vari den tråden lyckades böja den. Och det kommer antagligen inte heller du att göra.

Om du sätter dig på en kant men den i backfickan så är det klart att den kan böjas, ja, men i vanligt användande så var det, precis som alltid, ett extremt överdrivet problem.

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem

6S Plus är lite tjockare för att det ska inte kunna böjas.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Det finns exemplar som böjts, ja.

Men så länge du inte har den i en tight bakficka o sätter dig ner så är det rätt lugnt.

Men skulle hellre väntat o köpt nya S versionen. Kommer ju snart liksom. Och dessutom förstärkt bland annat pga detta.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Cookieeater69:

Stämmer det att telefonen böjs efter några dagar? Har hört några skräckexempel men undrar om det är någon på forumet som äger luren?

Ps: Jag är väl medveten om att 6s plus är här men är nyfiken om problemet med ''bandgate'' var överdrivet eller inte

Ja alla miljoner människor som har en iphone 6 får en böjd telefon efter några dagar.. hurr durr

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

6S Plus är lite tjockare för att det ska inte kunna böjas.

Plus en ny typ av aluminium (7000 serien)

Ta hänsyn till att det endast är aluminiumskalen som testas, så de är så klart starkare när de sitter ihop med resten av mobilen.

Visa signatur

ASUS H97-PRO ATX |Intel Core i5 4670K 3.4 GHz | ASUS Radeon R9 270X 2GB DirectCUII TOP | A-DATA 8GB (2x4GB) 1600Mhz | Samsung EVO 840 120GB | WD 1TB Blue 7200rpm 64MB | Fractal Design Integra R2 750W | Corsair Carbide 330R | Samsung S24D590 PLS | Windows 7 Pro 64-bit

Permalänk

Updatering:Tack för alla hjälpsamma svar! jag har nu fått tag på en 6 + för ett riktigt bra pris, om jag får problem med ''bendgate'' återkommer jag