iPhone 4s Vs Motorola Moto G 3rd Gen.

Permalänk
Medlem

iPhone 4s Vs Motorola Moto G 3rd Gen.

Hej,

Ska köpa ny telefon och kan tänka mig att lägga max 2500 kr. Mitt största krav är att kameran är så bra som möjligt!

Så, vilken telefon tar bäst bilder? iPhone 4s (8 MP) eller en Motorola Moto G 3rd gen (13 MP)? Jag har förstått att man inte ska stirra sig blind på antalet megapixlar, komponenterna i kameran spelar också stor roll?

Om man bortser från kamera-frågan, vilken av ovan telefoner är... trevligast? Jag spelar inga spel alls, lyssnar mest på musik (Spotify) och kanske surfar lite ibland.

Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

Med tanke på hur gammal iPhone 4s är så skulle jag definitivt valt Moto G, den är betydligt modernare hårdvarumässigt.

Sen är frågan om du föredrar iOS eller Android?

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beffe:

Hej,

Ska köpa ny telefon och kan tänka mig att lägga max 2500 kr. Mitt största krav är att kameran är så bra som möjligt!

Så, vilken telefon tar bäst bilder? iPhone 4s (8 MP) eller en Motorola Moto G 3rd gen (13 MP)? Jag har förstått att man inte ska stirra sig blind på antalet megapixlar, komponenterna i kameran spelar också stor roll?

Om man bortser från kamera-frågan, vilken av ovan telefoner är... trevligast? Jag spelar inga spel alls, lyssnar mest på musik (Spotify) och kanske surfar lite ibland.

Tacksam för svar!

Motorola Moto-G vinner på samtliga punkter.
Kameran i I-4 är inte skam, men den har sin överman i Motorolan.
/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk

Musik så skulle jag nog valt iPhonen beroende på minnet den har. Tycker alla iPhones har sånt suveränt output-ljud

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Medlem

Moto G 3 är utan tvekan den bättre telefonen på alla sätt. Snabbare i vardagligt användande, bättre display, bättre kamera och har plats för micro-sd kort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beffe:

Hej,

Ska köpa ny telefon och kan tänka mig att lägga max 2500 kr. Mitt största krav är att kameran är så bra som möjligt!

Så, vilken telefon tar bäst bilder? iPhone 4s (8 MP) eller en Motorola Moto G 3rd gen (13 MP)? Jag har förstått att man inte ska stirra sig blind på antalet megapixlar, komponenterna i kameran spelar också stor roll?

Om man bortser från kamera-frågan, vilken av ovan telefoner är... trevligast? Jag spelar inga spel alls, lyssnar mest på musik (Spotify) och kanske surfar lite ibland.

Tacksam för svar!

Köper du Motorolan så köp för guds skulle inte 8gb-varianten utan köp 16gb-varianten som också har mer ram.

Permalänk
Medlem
Skrivet av creativ:

Köper du Motorolan så köp för guds skulle inte 8gb-varianten utan köp 16gb-varianten som också har mer ram.

Ajdå, det är ju just 8gb jag har siktat in mig på. Är den direkt dålig eller? Märk väl att jag går från en Samsung budget-någonting med några år på nacken.

Tack för alla era svar! Det lutar ju onekligen åt Motorolan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beffe:

Ajdå, det är ju just 8gb jag har siktat in mig på. Är den direkt dålig eller? Märk väl att jag går från en Samsung budget-någonting med några år på nacken.

Tack för alla era svar! Det lutar ju onekligen åt Motorolan!

Den är dålig som alla andra lurar med 8gb. Det är på tok för lite. Operativsystemet har sitt, sen tillkommer lite appar och vips så kan du inte ens ta en bild för det är fullt. Även om den nu har minneskort så är 8gb för lite utrymme.

Gick du inte från en iphone 4s?
Iaf så är motorola rätt ok som kör i princip stock android. Det bästa är ju såklart en nexustelefon men där har du nuvarande nexus 5 som inte säljs längre och inte har så värst bra batteritid(ungefär som iphone 5)
Sen har du nexus 6 som nog är för stor för de flesta. Sen ska det ju komma 2 stycken nexuslurar den 29:e men de lär väl kosta över 2500:-.

Permalänk
Skrivet av Beffe:

Ajdå, det är ju just 8gb jag har siktat in mig på. Är den direkt dålig eller? Märk väl att jag går från en Samsung budget-någonting med några år på nacken.

Tack för alla era svar! Det lutar ju onekligen åt Motorolan!

Det mesta kommer nog vara bättre än din Samsunglur, men jag hade personligen kört på Motorolan! Den är vattentät (IP67), har minneskortplats, om du känner att du behöver det, LTE och den större skärmen på 5"!
2GB ram är helt klart att föredra för ett Androidsystem så det blir 16GB modellen i så fall.

Visa signatur

Testar telefoner och tillbehör: www.apetech.se

Permalänk
Medlem

Tack för alla era svar!

Det får bli 2GB-versionen men var hittar man en sådan?

Mailade NetonNet och frågade om de kommer ta hem 2GB men fick bara till svar att jag -"får hålla utkik på hemsidan".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beffe:

Tack för alla era svar!

Det får bli 2GB-versionen men var hittar man en sådan?

Mailade NetonNet och frågade om de kommer ta hem 2GB men fick bara till svar att jag -"får hålla utkik på hemsidan".

Proshop har den på deras sida, dock som beställningsvara. Amazon.co.uk säljer den för 169.90 GPB, verkar dock vara dåligt tillgång generellt på den tyvärr..

Visa signatur

Hemmabio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 1050 TI 4GB, 24GB RAM, 30TB HDD /w parity + 628GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 512GB],Sony Xperia 5 II , MediaPad 5 10,8"