Permalänk

Bygglogg - Battlefront

Hej Sweclockers,
bestämde mig denna gång för att faktiskt dela med mig av ett bygge. Så detta blir min första logg här på Sweclockers, så go easy! Detta bygge får namnet Battlefront, för att, hype.

Det kommer få ett vitt/rött schema, kommer bestå av två loops, en för MB/CPU och en för GPU. MB/CPU kommer få en fräsch vit pastelfärg, och GPU då såklart den röda. Blocken kommer vara från EKWB förutom till GPU:n, då jag kör på Hydrocopper versionen som redan kommer i ett vattenblock. Delarna finns att hämta ut, så ta gärna ett par tittar under helgen för uppdateringar.

Följande kommer ingå i detta bygge:

Hårdvara
Moderkort: Asus Rampage V Extreme
Processor: Intel Core i7 5930K
Minne: HyperX Fury 2133MHz 64GB DDR4
Grafikkort: EVGA GeForce GTX 980 Hydro Copper
Nätagg: Corsair AX 1200i

Vattenkylning
EKWB D5 Vario med X-res140 x2.
EKWB Supremacy EVO
EKWB KIT ASUS R5E
EKWB AFC Fittings x10 White x10 Red
EKWB PChill Tubing
EKWB EK-Ekoolant Pastel RED
EKWB EK-Ekoolant Pastel White
EKWB 480 Coolstream
EKWB 480 Coolstream XE

Detta skall allt in i ett Enthoo Primo chassi. Självklart kommer det till fläktar och annat smått och gott som inte finns med i listorna.. Så, kom tillbaka lite under helgen om ni är intresserade!

Permalänk
Medlem

Lär bli fett med det färgtemat och chassit! Följer

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem

Verkar intressant, följer!

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | Nvidia Geforce RTX 4070 Ti 12gb | Corsair Vengeance DDR5 6000MHz RGB CL30 2x16GB | EVGA Supernova G2 750W | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming | Be Quiet! Dark Rock Pro 5
Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Varför delad loop? Estetisk anledning?
För det påverkar inte temperaturen någon större skillnad.

Visa signatur

MB MSI PRO Z790-A MAX WIFI CPU i9 14900K CPU COOLER EK-Nucleus AIO CR360
GPU ASUS GeForce RTX 3090 STRIX GAMING OC PSU ASUS ROG Strix 1000W
MEM CORSAIR DOMINATOR TITANIUM 48GB DDR5 RGB 7000Mhz
MONITOR Asus PG42UQ 4K CHASSI Phanteks Eclipse P600S White
HD 1 Samsung 990 PRO 2Tb HD 2 Samsung 980 PRO 2Tb

Permalänk

@Mogwaii: Är helt och hållet för overkill och av estetisk anledning ja.. Kommer ha en diff runt 5-10 grader, så inget jag gör för att få ner tempen :).

Permalänk

Prem lagt! kommer bli riktigt kul att se!

Visa signatur

-[Asus Prime z590]-|- [Intel Core 11600k]-|-[Corsair Hydro H100i]-|-[Aorus rtx 3070 Master]-|-[Corsair 16GB 3600Mhz]-|-[Corsair LL120 RGB 120mm]-|-[Fractal Design Define 7 Compact]-
Aoc 32" 144Hz 1ms-[Logitech G502 HeroAsus Rog strix Scope Deluxe TKL

Permalänk
Medlem
Skrivet av GamingGround:

@Mogwaii: Är helt och hållet för overkill och av estetisk anledning ja.. Kommer ha en diff runt 5-10 grader, så inget jag gör för att få ner tempen :).

Nice, ska bli kul o se resultatet, dra gärna ett pm när du har lite bilder på G

Visa signatur

MB MSI PRO Z790-A MAX WIFI CPU i9 14900K CPU COOLER EK-Nucleus AIO CR360
GPU ASUS GeForce RTX 3090 STRIX GAMING OC PSU ASUS ROG Strix 1000W
MEM CORSAIR DOMINATOR TITANIUM 48GB DDR5 RGB 7000Mhz
MONITOR Asus PG42UQ 4K CHASSI Phanteks Eclipse P600S White
HD 1 Samsung 990 PRO 2Tb HD 2 Samsung 980 PRO 2Tb

Permalänk

@GamingGround: Det verkar bli riktigt grymt, jag ser fram emot att se hur det blir:)

Visa signatur

NZXT H440 Razer ||ASUS GeForce GTX 1070 ROG Strix ||Intel I7-6700K|| ASUS ROG MAXIMUS VIII HERO ||Hyper X Fury DDR4 2133MHz 16GB || https://spelfokus.blogspot.se/

Permalänk

Då var det på G.

Då var grejerna hämtade och dags att påbörja det roliga...

Först och främst ska stockkylningen bort från MB...

Dags att rengöra PCB och klippa och klistra lite thermalpads till mosfet...

Då var moderkortet redo, dags att ge chassit en omgång.

Till min stora förvåning var Enthoo Primos specifikationer väldigt dåliga. Stod att det stödjer 480 radiatorer i botten, både tjock och slim modell. Dock är EK:s Coolstream (slim) en mm för BRED för att få plats i botten, så får tyvärr slänga in en tjock XSPC radiator jag hade liggande, vilket känns sådär men inget att göra åt nu.

Permalänk

Klart. Relativt nöjd!

Ursäktar förseningen men här kommer lite mer bilder från projektet.. Relativt nöjd, hade ju blivit aningen snyggare med akrylrör men jag orkade verkligen inte bråka med det igen...

Allt på plats i chassit

Reservoarcombon på plats där jag ville ha dem

Lite rör dragna

Relativt nöjd

Dags för lite leaktest

Systemet igång och stabilt

Är rätt nöjd med slutresultatet. Som jag nämnde innan hade det blivit lite mer estetiskt tilltalande med akrylrör, men sånt är livet!