Permalänk

Hyllning till INET

Vill bara säga att jag är helt fantastiskt nöjd med INET och den service jag precis fått. För att göra historien kort så var det så att ett nästan 3 år gammalt 660 ti pajjade två veckor innan garantitiden gått ut. Jag reklamerade det till INET och efter lite konstruktiv diskussion fick jag det ersatt med ett 960 vilket jag är mycket nöjd med. Jag har ett stort förtroende för INET och kommer alltid att välja INET som förstabutik när jag ska uppgradera eller köpa annat som kan tänkas finnas där. Nu är det ju inte INET som jag pratat med utan en riktig person vid namn Emil som jobbar på INET. Fantastiskt service-inriktad kille som verkligen har hamnat på rätt plats. Tusen tack.
Med vänlig hälsning//
Magnus N

Visa signatur

Magnus
Asus Sabertooth, 2600K @ 4 GHz, Arctic Freezer 13, 8 Gb Corsair Vengeance DDR3 1600 MHz, Fractal Design Tesla 650 W 80+, Gigabyte 660 TI OC och detta sitter i en lådan Core 3000 från Fractal Design.

Permalänk

har aldrig heller haft problem blir oftast inet bra med pingvinstång om man beställer grejor.

Permalänk
Inet
Skrivet av killerswede:

Vill bara säga att jag är helt fantastiskt nöjd med INET och den service jag precis fått. För att göra historien kort så var det så att ett nästan 3 år gammalt 660 ti pajjade två veckor innan garantitiden gått ut. Jag reklamerade det till INET och efter lite konstruktiv diskussion fick jag det ersatt med ett 960 vilket jag är mycket nöjd med. Jag har ett stort förtroende för INET och kommer alltid att välja INET som förstabutik när jag ska uppgradera eller köpa annat som kan tänkas finnas där. Nu är det ju inte INET som jag pratat med utan en riktig person vid namn Emil som jobbar på INET. Fantastiskt service-inriktad kille som verkligen har hamnat på rätt plats. Tusen tack.
Med vänlig hälsning//
Magnus N

Kul att du är nöjd!

Trevlig helg på dig.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Sådant som gör att man får kunder och får behålla kunder.
Det är inte bara att kränga komponenter så mycket som möjligt utan att ta hand om kunderna efteråt med.
Jag personligen lägger tom hellre lite mer pengar på en komponent hos ett företag som man vet har bra service/kundkontakt!

Visa signatur

| Intel i7 10700K | Gigabyte RTX 3090 Waterforce |
| 32gb Ram | 250gb 970 EVO & 1TB 860 Evo |
| Acer Predator 34" 120hz G-Sync 3440x1440 |

Permalänk
Medlem

Har också endast bra erfarenheter där. Man vinner ju inte Årets Bästa Datorbutik utan anledning heller

Permalänk
Medlem

Inte för att nedvärdera Inets service men det är ju faktiskt tillverkaren som gav dig nytt kort och inte Inet.
Reklamationer/garantiärenden över 1 år sker mot tillverkaren och inte försäljaren. Det blir dom som bestämmer lämplig åtgärd (direktbyte, inskickning till verkstad etc).

Permalänk
Skrivet av satoshi:

Inte för att nedvärdera Inets service men det är ju faktiskt tillverkaren som gav dig nytt kort och inte Inet.
Reklamationer/garantiärenden över 1 år sker mot tillverkaren och inte försäljaren. Det blir dom som bestämmer lämplig åtgärd (direktbyte, inskickning till verkstad etc).

Jo det är sant, fast i detta fallet var det INET som efter att ha lyssnat på mig valde att size:a upp till ett 960 och inte ge mig ett som de kanske tyckte var mer jämförbart, och detta utan en massa diskussioner. Jag har varit med om butiker som inte gör "jack shit" förrän det har varit och vänt hos tillverkaren.

Med vänlig hälsning//
Magnus

Visa signatur

Magnus
Asus Sabertooth, 2600K @ 4 GHz, Arctic Freezer 13, 8 Gb Corsair Vengeance DDR3 1600 MHz, Fractal Design Tesla 650 W 80+, Gigabyte 660 TI OC och detta sitter i en lådan Core 3000 från Fractal Design.

Permalänk

Det var väl för att 660ti inte fanns något mera. det är närmsta likvärdiga kort.

Permalänk

Personligen tycker jag att Inet är klåpare. Beställde en dator därifrån med defekta minnen. Påpekade det vid det första tillfället när jag skickade tillbaka datorn , ändå hittades inte felet. Jag fick alltså skicka tillbaka datorn två gånger för att de skulle hitta en defekt minnessticka. Beställer aldrig någonting därifrån igen och har aktivt avrått mina vänner och bekanta för att gör detsamma.

Kul att det fixade sig för trådskaparen!

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro | 16" QHD 165Hz | Ryzen 7 5800H | 16GB DDR4@3200 Mhz | 512GB SSD | RTX 3070 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av satoshi:

Inte för att nedvärdera Inets service men det är ju faktiskt tillverkaren som gav dig nytt kort och inte Inet.
Reklamationer/garantiärenden över 1 år sker mot tillverkaren och inte försäljaren. Det blir dom som bestämmer lämplig åtgärd (direktbyte, inskickning till verkstad etc).

För många år sedan, innan jag upptäckte Inet så handlade jag alltid mina komponenter i en annan butik i branschen. När jag en dag kom dit med ett Sapphire-grafikkort som var lite mer än ett år gammalt men började uppvisa fel så ville de inte hjälpa mig. Trots kvitto som tydligt visade på 2 års garanti så hänvisade de till tillverkaren då de själva bara gav 1 års garanti. De bistod heller inte med kontaktuppgifter till tillverkaren eller visade någon som helst support.

Handlade aldrig en komponent till hos dem.

Inets bemötande i det här ärendet visar på riktig support och service! Tummen upp!

// Peter

Visa signatur

Gaming: Win 10 64-bit | FD Define S | MSI B450M PRO-VDH MAX | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000MHz CL15 Vengeance | AMD Ryzen 5 3600 3.6 GHz 36MB | MSI GeForce RTX 2060 SUPER 8GB ARMOR OC | Corsair CX 600M 80+ Bronze Modulär | ASUS VG248QE |
Server Win 10 64-bit | FD Define R4 | ASRock Z77 Pro4 | Intel Core i7 3770K + Noctua NH-C12P SE14 | Corsair 8GB (1x8192MB) CL10 1600MHz VENGEANCE + 4GB okänt märke |

Permalänk

It's all about returning customer. Vissa företag fattar inte det här, men de blir sällan långlivade.

Permalänk
Skrivet av satoshi:

Inte för att nedvärdera Inets service men det är ju faktiskt tillverkaren som gav dig nytt kort och inte Inet.
Reklamationer/garantiärenden över 1 år sker mot tillverkaren och inte försäljaren. Det blir dom som bestämmer lämplig åtgärd (direktbyte, inskickning till verkstad etc).

Ja fast företaget som sålde kortet har 0% krav på sig att hjälpa dig med garantiäreenden hos tillverkaren. Att INET gör det här i det här fallet är tummen upp.
Det INET hade kunnat göra var bara att säga: Sorry 1 års garanti, laters - time is money and you're wasting ours.

Permalänk
Medlem

Har alltid varit nöjd med Inet, priserna är rimliga och servicen är utmärkt.
Fast igår skedde en skandal...
De glömde skicka med en pingvinstång med min order!
Mycket besviken på er Inet!

p.s:
fortsätt göra ett fantastiskt jobb!

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | RX 7900 XT | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Air | Apple M1

Permalänk

Jag kommer personligen aldrig mer handla från inet iaf.
Har ett par videos uppe med mina problem hittils, servicen är under all kritik. https://youtu.be/Y2NqVRZ9Rhs

Permalänk
Medlem
Skrivet av ghostfenix:

Personligen tycker jag att Inet är klåpare. Beställde en dator därifrån med defekta minnen. Påpekade det vid det första tillfället när jag skickade tillbaka datorn , ändå hittades inte felet. Jag fick alltså skicka tillbaka datorn två gånger för att de skulle hitta en defekt minnessticka. Beställer aldrig någonting därifrån igen och har aktivt avrått mina vänner och bekanta för att gör detsamma.

Kul att det fixade sig för trådskaparen!

Jo deras felsöknings metoder verkar ju vara kass eller i alla fall inte på topp. De fick ju dåligt betyg när råd och rön testade dom och ett gäng andra butiker.
Jag har inte heller bra erfarenhet lämnade in en laptop (i butik) och sa att det verkar vara fel på bios eftersom datorn inte fick upp något på skärmen när man startade och personen i kassan fick se det. Tog 3 veckor sen ringde jag och frågade hur det gick. Då hade de glömt bort datorn 2 veckor senare kunde jag hämta den och då hade de bytt just Bios chipet.
Men annars brukar de vara bra och smidiga.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

Sa du INET?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fleshmeister:

Jag kommer personligen aldrig mer handla från inet iaf.
Har ett par videos uppe med mina problem hittils, servicen är under all kritik. https://youtu.be/yBZdAXeCJhs

de där problemet har jag haft med udda skärmar / skärmar gjort för professionellt bruk, vad kör du för skärmar?

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Skrivet av Oliver91:

de där problemet har jag haft med udda skärmar / skärmar gjort för professionellt bruk, vad kör du för skärmar?

Asus VG278HR & VK278, https://youtu.be/Y2NqVRZ9Rhs
Den slår även av displayerna ibland etc, ena skärmen har en grå ton. Tillslut så hänger sig datorn.

Permalänk
Medlem

enda jag kan klaga på inte om dom har inte sakerna så länge på hyllorna
servisen är jag nöjd med och att dom har nya saker snabbt ute på hyllorna
samt att man kan få råd och tips av dom .

Sista men viktigaste Pingvinstången som man får med har nog räddat några i nöden
en vän till mig fick sur min när han kom hem med data delar men var förlåten när flickvännen fick pingvinstången...

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fleshmeister:

Asus VG278HR & VK278, https://youtu.be/Y2NqVRZ9Rhs
Den slår även av displayerna ibland etc, ena skärmen har en grå ton. Tillslut så hänger sig datorn.

Du är inte den enda som har konstiga problem med z170 chippet och Windows 10 och nvidia.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k @ 4.6Ghz | Asus Z87-PRO | MSI GeForce GTX 980 Ti Gaming 6G | 4x8GB Kingston Fury Beast 1600Mhz @ 2000Mhz | Fractal Design Define XL R2 Svart | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 850 Pro 256GB | Western Digital 4TB | Western Digital Red 3TB | 2st AOC 24G2U skärm | EVGA Supernova G2 850W | Windows 10 Pro | Custom EK vattenkylning

Permalänk
Skrivet av Mac83:

Du är inte den enda som har konstiga problem med z170 chippet och Windows 10 och nvidia.

Det är windows 7 jag kör. Skulle inte peta i 10an med en pinne.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fleshmeister:

Asus VG278HR & VK278, https://youtu.be/Y2NqVRZ9Rhs
Den slår även av displayerna ibland etc, ena skärmen har en grå ton. Tillslut så hänger sig datorn.

jo jag såg din video innan, skulle skickat tillbaka grafikkortet direkt eftersom du inte har några konstiga skärmar

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Skrivet av Oliver91:

jo jag såg din video innan, skulle skickat tillbaka grafikkortet direkt eftersom du inte har några konstiga skärmar

Ja, det är ju en specialbyggd dator, så man får skicka hela skiten. Kan inte ens ploppa i mitt gamla 680 utan att bryta deras garanti.
Tråkigt när det händer sånt här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fleshmeister:

Ja, det är ju en specialbyggd dator, så man får skicka hela skiten. Kan inte ens ploppa i mitt gamla 680 utan att bryta deras garanti.
Tråkigt när det händer sånt här.

byggtjänsten är ju skapad för folk som inte har någon koll därför deras garanti fungerar så också, den är skapad för oss som faktiskt klarar av och mecka själv

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Skrivet av Oliver91:

byggtjänsten är ju skapad för folk som inte har någon koll därför deras garanti fungerar så också, den är skapad för oss som faktiskt klarar av och mecka själv

Ja, såhär i efterhand skulle man byggt den själv. Tog bara montering av lathet, barnfri med för mycket pengar kanske. :/
Får väl se vad "teknikern" säger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fleshmeister:

Ja, såhär i efterhand skulle man byggt den själv. Tog bara montering av lathet, barnfri med för mycket pengar kanske. :/
Får väl se vad "teknikern" säger.

teknikerna kan ju inte särskilt mycket mer än vi här på forumet och oftast ännu mindre tyvärr så ja de kan sluta hursomhelst

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

En sak jag saknar med Inet är en "Godis opt-out" knapp när man beställer.
Inte så kul när hunden mitt i natten hittar godiset man glömt bort

Permalänk
Medlem

Kul att se att någon lämnar en kommentar som inte är negativ. Oftast så kommenterar man bara om man är missnöjd, så detta var kul att se!

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Skrivet av Oliver91:

teknikerna kan ju inte särskilt mycket mer än vi här på forumet och oftast ännu mindre tyvärr så ja de kan sluta hursomhelst

Ja, dom verkar inte kunna eller orka lägga ner mycket energi på kunder. Bad han stresstesta datorn i några dagar första gången jag skickade in den, då jag vela vara säker på att den är stabil samt att jag länkade videos på andra som hade samma problem med grafikkortet. Lär dom inte ha gjort eller kollat.
Nu senast så hade dom hittat ett trasigt minne och det var det som var felet (stresstestat första gången? nej). Vilket det naturligtvis inte var.
Sen påstod även teknikern att han hade försökt få tag i mig. Inget missat samtal eller mail i skräpposten, vilket tyder på att han hade räknat ut att jag visste att den inte var testad som han påstod.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fleshmeister:

Ja, dom verkar inte kunna eller orka lägga ner mycket energi på kunder. Bad han stresstesta datorn i några dagar första gången jag skickade in den, då jag vela vara säker på att den är stabil samt att jag länkade videos på andra som hade samma problem med grafikkortet. Lär dom inte ha gjort eller kollat.
Nu senast så hade dom hittat ett trasigt minne och det var det som var felet (stresstestat första gången? nej). Vilket det naturligtvis inte var.
Sen påstod även teknikern att han hade försökt få tag i mig. Inget missat samtal eller mail i skräpposten, vilket tyder på att han hade räknat ut att jag visste att den inte var testad som han påstod.

de har inte tid, priserna på elektronik är så förbannat låga så de har inte råd att ha många som arbetar med detta helt enkelt..

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.