Nexus 5X presenteras 29 september!

Permalänk

Nexus 5X presenteras 29 september!

Google håller ett evenemang den 29/9 och väntas presentera ny hårdvara - bland annat Nexus 5X.

Förväntad hårdvara är:

  • 5,2" 1080p LCD

  • 2/3 GB RAM

  • Snapdragon 808

  • USB type-C

  • 16/32 GB lagring

  • 12,3 MP

  • 2700 mAh fastmonterat

  • Fingeravtrycksläsare

Den första Nexus 5 är en väldigt hyllad telefon och jag gillade den stenhårt bortsett från batteritiden och kameran.
Nya upplagan växer dock från 5" till 5.2". Får den samma storlek som G2 är jag helt okej med detta då den storleken gjorde sig riktigt bra och var i paritet med N5. Men då det ser ut som att N5X får dubbla fronthögtalare, och därmed betydligt mer bezel, kommer storleken förmodligen ökas.
Ryktade storleken är 154 x 76 x 10mm vilket är hela 16mm längre än G2! 10mm är relativt tjockt så jag hoppas på ett större batteri än vad som sägs erbjudas. Däremot sticker kameran ut en del så det bygger på storleken.

Gillar inte att kameran sticker ut från resten av telefonen, de hade för min del gärna kunnat lägga på ytterligare en eller två millimeter och dunkat i ett större batteri när de ändå höll på.
Type-C gillas däremot! Äntligen.

Vad tycker ni om det vi har sett hittills? Bidra gärna med mer information!

Visa signatur

Testar telefoner och tillbehör: www.apetech.se

Permalänk
Medlem

Diggar väl inte att den går upp i storlek, tycker nexusfemman är perfekt storlek, allt annat är för stort imo.
Större bezel för att få in dubbla högtalare är helt helt onödigt mig, vem kollar på media utan hörlurar anyway? Bra med högtalare när nån ringer eller får sms, men annars klarar jag mig utan.
Hade även gärna sett större lagringsutrymme, 64GB som ett av valen tycker jag allt dom kunde kommit med.

Batteriet eller fingeravtrycksläsaren har jag ingen vidare kommentar på, men hoppas väl kanske på lite mer kräm än vad som är listat. Ska bli kul att se vad de har att komma med!

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 3700X / 48GB RAM / RX 6600 XT / 2TB SSD / Arch Linux
Server: Intel(R) i5-7400T / 32GB RAM / 21TB HDD / Proxmox

Permalänk
Medlem

Min Nexus 5 pajjade nyligen och det kanske blir denna som ersätter den. Jag gillar att skärmen blir något större!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har själv haft nexus 5:an ganska länge och är väldigt nöjd, batteritiden är väl lite meh. Tur att dom inte gör den alltför mycket större, tycker den nuvarande har tillräckligt stor skärm. Kanske blir en uppgradering ändå, får se när man hör lite mer!

Permalänk
Skrivet av Exáz:

Har själv haft nexus 5:an ganska länge och är väldigt nöjd, batteritiden är väl lite meh. Tur att dom inte gör den alltför mycket större, tycker den nuvarande har tillräckligt stor skärm. Kanske blir en uppgradering ändå, får se när man hör lite mer!

Skärmen växer inte så mycket men verkar som att hela telefonen blir ganska mycket större.

Nexus 5: 137.9 x 69.2 x 8.6 mm GSMarena
Nexus 5x enligt rykten: 154 x 76 x 10 mm Swedroid

Visa signatur

Testar telefoner och tillbehör: www.apetech.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av apelipell:

Skärmen växer inte så mycket men verkar som att hela telefonen blir ganska mycket större.

Nexus 5: 137.9 x 69.2 x 8.6 mm GSMarena
Nexus 5x enligt rykten: 154 x 76 x 10 mm Swedroid

Jaha okej, bara den inte blir jobbig att använda/hålla i så är jag nöjd :).

Permalänk
Skrivet av Exáz:

Jaha okej, bara den inte blir jobbig att använda/hålla i så är jag nöjd :).

Väntar spänt på tisdag! Känns som att designen och specsen är helt klara dock. Lär säkert komma en full läcka precis innan. Verkar vara standard nu för tiden.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Testar telefoner och tillbehör: www.apetech.se

Permalänk

Eventet startar imorgon 18.00 och streamas på Googles youtubekanal! Någon som ska kolla?

Visa signatur

Testar telefoner och tillbehör: www.apetech.se

Permalänk
Medlem

kostar den runt 3000kr blir det ett köp annars får min nexus 5 leva vidare ett tag tills denna lur går ner i pris

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Skrivet av Oliver91:

kostar den runt 3000kr blir det ett köp annars får min nexus 5 leva vidare ett tag tills denna lur går ner i pris

Det priset kan man nog glömma. N5 2013 gick på 4500 kronor här och dollarn har inte blivit direkt svagare mot svenska kronan.

Ryktas om 380 USD. http://www.swedroid.se/rykte-lg-nexus-5x-kan-forbestallas-red...

Visa signatur

Testar telefoner och tillbehör: www.apetech.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av apelipell:

Eventet startar imorgon 18.00 och streamas på Googles youtubekanal! Någon som ska kolla?

Jag kommer niog ha igång det i bakgrunden

Mycket software nonsense som jag inte kommer att ha mycket över till.

Permalänk
Skrivet av RossoRed:

Jag kommer niog ha igång det i bakgrunden

Mycket software nonsense som jag inte kommer att ha mycket över till.

Själv står man på jobbet så det blir inget event för min del! :/

Visa signatur

Testar telefoner och tillbehör: www.apetech.se