vilken vattenblock ska man ta till 3 st MSI GTX970?

Permalänk
Medlem

vilken vattenblock ska man ta till 3 st MSI GTX970?

Sitter och letar efter bra men lättmonterad vattenblock till mina grafikkort
har ett problem med att ena kortet är ca 5 mm längre en dom andra 2 är samma kort med samma rev nr
MSI GeForce GTX 970 Gaming 4GB de syns när dom sitter på plats att en är runt 5 mm längre
annars är dom identiska.
ska nu har 3 st kylblock till dom ska man ta från Ekwaterblocks eller Alphacool ?
vet att jag inte kan ha rak kanal i mellan alla korten eftersom en är lite längre
Alphacool ligger bra till där med anslutningarna uppe på blocket

men vilken är bäst?? eller har jag missat nån annan tillverkare ?

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Inaktiv

@Jygge: Hört förut att msi har olika "modeller" av deras 970. Så kallade "revisions" Inte helt säker på om de kommer funka med samma block. På EKWB hemsida så står det såhär: " Only Revision 1.1 is compatible with our water block!!!" på ett av blocken. EKWBs hemsida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon251937:

@Jygge: Hört förut att msi har olika "modeller" av deras 970. Så kallade "revisions" Inte helt säker på om de kommer funka med samma block. På EKWB hemsida så står det såhär: " Only Revision 1.1 is compatible with our water block!!!" på ett av blocken. EKWBs hemsida.

japp de har jag sett med de dumma är att korten har samma rev nr
Medan Alphacool verka ha samma block till korten ett plus för dom är anslutning upp på vattenblocket underlättar när det är olika längd på dom.

Är Alphacool bra tillverkare på vattenblock?

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Jygge:

japp de har jag sett med de dumma är att korten har samma rev nr
Medan Alphacool verka ha samma block till korten ett plus för dom är anslutning upp på vattenblocket underlättar när det är olika längd på dom.

Är Alphacool bra tillverkare på vattenblock?

Alphacool är ett känt och bra märke. Kan även rekommendera deras radiatorer.
Lycka till!

Permalänk
Medlem

ok får ta och beställa från dom då

Väntar på sakerna 3 st Alphacool NexXxoS GPX - Nvidia Geforce GTX 970 M12 - incl. backplate - black från http://www.aquatuning.se
enligt tillverkaren ska dom passa till mina kort fast ena är lite längre

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz