Spel med lägre upplösning minimeras direkt och jag hamnar i desktop igen!

Permalänk
Medlem

Spel med lägre upplösning minimeras direkt och jag hamnar i desktop igen!

Windows 10.

När jag ställer in ett spel till lägre upplösning (1280x720) än vad jag har i övrigt (1920x1080) så startar spelet, men minimeras direkt till taskbar och jag hamnar på min desktop igen.
Om jag klickar på spelet i taskbar så dyker det snabbt upp men minimeras direkt igen. Ytterst irriterande!

Samtidigt kommer upp ett ballongmeddelande från 'Intel HD Grafik' som säger att jag inte har optimal upplösning.

När jag går in i 'Intel HD Grafik's meny och väljer att den inte ska visa ballongmeddelanden så dyker detta meddelande inte upp mer, men spelet minimeras likväl som tidigare.

Hur fixar jag detta?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av white-k:

Windows 10.

När jag ställer in ett spel till lägre upplösning (1280x720) än vad jag har i övrigt (1920x1080) så startar spelet, men minimeras direkt till taskbar och jag hamnar på min desktop igen.
Om jag klickar på spelet i taskbar så dyker det snabbt upp men minimeras direkt igen. Ytterst irriterande!

Samtidigt kommer upp ett ballongmeddelande från 'Intel HD Grafik' som säger att jag inte har optimal upplösning.

När jag går in i 'Intel HD Grafik's meny och väljer att den inte ska visa ballongmeddelanden så dyker detta meddelande inte upp mer, men spelet minimeras likväl som tidigare.

Hur fixar jag detta?

Vet inte vad problemet är men Intel:s drivare har inte blivit riktigt "färdiga" än verkar det som.
Vad har du för utrustning?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Vet inte vad problemet är men Intel:s drivare har inte blivit riktigt "färdiga" än verkar det som.
Vad har du för utrustning?

Jag har en Lenovo Thinkpad W530.
Efter många timmars googlande och systemåterställningar till ingen större nytta så tycks det ha löst sej på något diffust sätt.
Skulle möjligen kunna ha anknything till en viss Nvidia drivrutin som jag installerat nu, men det känns väldigt oklart vad som fått det att fungera igen.

Håller tummarna för att felet inte dyker upp igen.