Radera en blockerad användare på FB

Permalänk

Radera en blockerad användare på FB

För drygt en vecka sen upptäckte jag att antalet bilder på mitt konto ökat väldigt mycket, vet inte sedan hur länge. Jag tog genast bort alla personliga bilder, undan för undan försvann även dessa andra bilder. Jag kan inte se dom här bilderna så det kan ju vara vad som helst. Jag har bytt lösenord två gånger sen dess aktiverat tvåstegsinloggning och sparar aldrig webbläsare och använder inte autofyll eller sparar webbhistorik.

Idag hittade jag en person som är blockerad som användare på min sida, har aldrig tänkt på att titta där eftersom jag har mindre än tjugo användare och kan hålla koll på dom. Jag har inte fått några vänförfrågningar heller. Jag försöker hitta den här personen genom att söka, utan resultat. Jag vill inte ta bort blockeringen, det vore väl att öppna slussportarna. Men hur jag än letar så hittar jag inget sätt för att radera den här personen utan att ta bort blockeringen. För en stund så var hen tydligen inloggad för det var första gången som namnet var blått, men jag kunde inte komma åt sidan så jag är väl blockerad.

Jag ska göra en anmälan till FB så klart men vad ska jag göra rent praktiskt för att få bort hen?

Permalänk
Medlem

Du menar att ta bort en blockerad person från blockeringslistan? Det går inte, vad jag vet.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Om du har blockerat en användare så hindrar du den från att söka på ditt namn. Du kan inte heller söka på dennes namn. Vill du se profilen på den personen måste du ta bort blockeringen.
Vad försöker du ens göra?

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk

Rätt vanligt att man blir random taggad i bilder om "Billiga äkta Ray-ban solbrillor" från nåt random konto som försöker sälja billiga kinakopior som äkta ray-ban.

Även sett klockor osv som säljs som rolex och andra dyra märken för typ $24...

Går typ inte skydda sig mot detta då de byter konto hela tiden typ när deras konto blir låst.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk

När jag upptäckte problemet så var det så att jag hade ca 150 mer foton enligt rubriken på mappen eller vad det kallas. Men jag kan bara se dom som jag de facto har i mina album. Efter rensning av mina bilder, dels för att få bort bilder på barnen och dels för att förstå någonting så har jag idag 21 egna "riktiga" bilder men siffran på mappen säger att jag har 115 bilder. De där 94 bilderna kan vare sig jag eller någon av mina vänner se. Jag är alltså inte taggad, något händer bakom ridån så att säga.

Jag kopplar ihop det här med att jag upptäckte att det finns en person markerad som blockerad användare. Grejen är det att jag aldrig hört talas om denne person, fått någon vänförfrågan eller på något vis kommit i kontakt med vederbörande. Hur fan kom han dit? Vad har han mer ställt till med för skit som jag inte kan se. Eller någon av mina 19 vänner, dom är ganska lätta att hålla koll på.

Jag anmälde det här till FB i helgen, skrev det som kunde skrivas med så få tecken och bifogade skärmdumpar samt en länk. Fick ett svar där dom bad mig förklara närmare, nu hade jag gott om tecken och beskrev allt väldigt noggrant och pedagogiskt och bifogade skärmdumparna och länken igen.

Idag hade jag fått ytterligare ett mail på samma tema, kan du förklara noggrannare och bifoga underlag? Nej, jag kunde inte förklara det bättre eller mer pedagogiskt så jag skrev samma saker igen eftersom jag inte kunde tillföra ytterligare information, och bifogade de tre väldigt tydliga skärmdumparna, där hans namn står fullt tydligt och läsbart.

Får väl samma mail imorgon också, sånt här verkar bara hända mig, det var likadant när mitt MS-konto blev kapat i somras. Tre dagars historik fanns inte där trots att jag med 100% säkerhet vet att jag använde datorn flitigt dom där dagarna. Något sånt hade ingen hört talas om, det kunde inte hända tydligen. När polisen fick de 45 skärmdumparna med den där händelsen extra skärmdumpad så hände något. - Det här måste vi skicka till Microsoft i USA. Told u so bitch! Ha, pilutta dig!