Permalänk
Medlem

Ny Telefon, LG G3?

Hej.

Är ute efter att snarast skaffa ny telefon då min andra gick åt h******.
Tyvärr ligger jag på en begränsad budget på ca 3500 kr.

Har kollat på LG G3. Värt att skaffa eller finns bättre för samma pengar?
Vill gärna ha en bra generell telefon:

Bra batteritid är ju alltid bra.
Duglig kamera för foton, filmar sällan.
4G.

Använder telefonen ganska mycket i jobbet så batteriet och 4G är det jag prioriterar mest, om man ska välja.

Man kan väl säga desto bättre kamera, processor, skärm etc desto bättre köp, men jag vet att jag inte får en toppmodell för pengarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tuxxie:

Hej.

Är ute efter att snarast skaffa ny telefon då min andra gick åt h******.
Tyvärr ligger jag på en begränsad budget på ca 3500 kr.

Har kollat på LG G3. Värt att skaffa eller finns bättre för samma pengar?
Vill gärna ha en bra generell telefon:

Bra batteritid är ju alltid bra.
Duglig kamera för foton, filmar sällan.
4G.

Använder telefonen ganska mycket i jobbet så batteriet och 4G är det jag prioriterar mest, om man ska välja.

Man kan väl säga desto bättre kamera, processor, skärm etc desto bättre köp, men jag vet att jag inte får en toppmodell för pengarna.

Xperia Z1 och Z2 kan du kolla på.
Dock är G3 en riktigt bra telefon, min mor har den och det finns inget att klaga på, i princip helt perfekt.
/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

Idag ska Google ha ett event där de ganska säkert kommer släppa nya Nexus 5 och Nexus 6, de brukar vara extremt prisvärda.

Själv sitter jag med en gammal Nexus 5 (2013) som fortfarande håller måttet bra, har ingen vettig anledning till att uppgradera förutom "VILL HAAAAA" nerven.

Så avvakta tills senare ikväll efter eventet när vi vet mer om pris osv

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem

har själv LG G4 och är super nöjd är G3 ½ så bra så slå till.

Hade Samsung S5 innan så har ingen större erfarenhet av G3 men G4 vart jag mer än nöjd med

Valde LG G4 pga att man kan ha sdcard i och byta batteriet om man vill

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

Xperia Z1 och Z2 kan du kolla på.
Dock är G3 en riktigt bra telefon, min mor har den och det finns inget att klaga på, i princip helt perfekt.
/Lifooz

Telefonen jag precis gjort sönder är en Xperia Z3, och jag gillar deras telefoner, förutom att dom skryter med en 20 MP-kamera som egentligen inte är jättebra enligt mig. Var lite sugen på LG G3 då jag inte testat LG sedan knapptelefonerna.

Skrivet av lowngcawt:

Idag ska Google ha ett event där de ganska säkert kommer släppa nya Nexus 5 och Nexus 6, de brukar vara extremt prisvärda.

Själv sitter jag med en gammal Nexus 5 (2013) som fortfarande håller måttet bra, har ingen vettig anledning till att uppgradera förutom "VILL HAAAAA" nerven.

Så avvakta tills senare ikväll efter eventet när vi vet mer om pris osv

Jag vet att Nexus är väldigt prisvärda. Det jag älskar med dom är att all jävla bloatware som Samsung, Sony etc slänger in i sina telefoner inte finns där. Samsung har jag 12814 värdelösa skräpprogram man inte får ta bort, samma med Sony. Tillsammans med fula launchers/UI på hela telefonen.

Tyvärr, även om den är prisvärd, så kommer den nog ganska långt ifrån min budget. Kollar man Nexus 6 idag så ligger den på 4500.
Den nya bör ju bli dyrare än så iaf.

Skrivet av fermia:

har själv LG G4 och är super nöjd är G3 ½ så bra så slå till.

Hade Samsung S5 innan så har ingen större erfarenhet av G3 men G4 vart jag mer än nöjd med

G3 verkar mysig, hade ju självklart velat ha en G4 men pengarna räcker till bara till 3an
Av både betyg på andra sidor samt det ni skriver så verkar ju LG ha gjort ett gäng på telefoner på G-serien.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tuxxie:

Jag vet att Nexus är väldigt prisvärda. Det jag älskar med dom är att all jävla bloatware som Samsung, Sony etc slänger in i sina telefoner inte finns där. Samsung har jag 12814 värdelösa skräpprogram man inte får ta bort, samma med Sony. Tillsammans med fula launchers/UI på hela telefonen.

Tyvärr, även om den är prisvärd, så kommer den nog ganska långt ifrån min budget. Kollar man Nexus 6 idag så ligger den på 4500.
Den nya bör ju bli dyrare än så iaf.

Nexus 6 lär bli lite dyrare, men nya nexus 5 lär troligtvis släppas för ca samma pris som 2013 modellen (399$) då är vi farligt nära din budget för en "topp spec" telefon

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem
Skrivet av lowngcawt:

Nexus 6 lär bli lite dyrare, men nya nexus 5 lär troligtvis släppas för ca samma pris som 2013 modellen (399$) då är vi farligt nära din budget för en "topp spec" telefon

Intressant. Blir nog att skynda sig hem efter jobbet kl 18 och kika på det där eventet!
Tack för tipset!

Permalänk
Medlem

Om du kan stå ut med 6" skärm så är huawei ascend mate 7 en väldigt bra telefon som framförallt har bra batteritid. Den ligger på 4k från en trovärdig återförsäljare men droppar regelbundet ner till 3,5k http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2791762

Permalänk
Medlem
Skrivet av Prodigys:

Om du kan stå ut med 6" skärm så är huawei ascend mate 7 en väldigt bra telefon som framförallt har bra batteritid. Den ligger på 4k från en trovärdig återförsäljare men droppar regelbundet ner till 3,5k http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2791762

Kan vara värt att hålla ett öga på också. Ser ut att vara väldigt trevlig att se på dessutom.

Permalänk
Medlem

Jag har en LGG3, köpte den för 3400kr för över ett år sedan.

Det är en väldigt bra telefon, har absolut inga problem med den och den har riktigt bra prestanda. 1440p skärmen är inget man drar nytta av, så jag rootade telefonen och ändrade upplösningen.

Men, det var som sagt ett år sedan jag köpte min, finns det verkligen inte modernare telefoner nu för bättre pris?

Visa signatur

Stationär: mITX 4670k GTX770 16gb RAM
Bärbar: Lenovo y50-70 4720HQ 960M 8GB RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ain0k:

Jag har en LGG3, köpte den för 3400k för över ett år sedan.

Det är en väldigt bra telefon, har absolut inga problem med den och den har riktigt bra prestanda. 1440p skärmen är inget man drar nytta av, så jag rootade telefonen och ändrade upplösningen.

Men, det var som sagt ett år sedan jag köpte min, finns det verkligen inte modernare telefoner nu för bättre pris?

Den ligger på 3500 kr just nu enl. prisjakt.
Kollar man prisutvecklingen låg den på lite över 4500 kr samma tid förra året.

Men det är klart, köpte du den för 3500 förra året så känns det ju som den bör vara billigare nu samt att man bör få snäppet upp för pengarna ett år senare.

Permalänk
Medlem

@lowngcawt: Deras telefoner kommer inte än, de kommer att kunna förbokas idag men inte i sverige. http://www.androidpolice.com/2015/09/28/nexus-5x-will-start-a...

Visa signatur

Jobbdator: Macbook Pro 16" | M1 Pro | 32GB RAM | 1TB Lagring

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tuxxie:

Kan vara värt att hålla ett öga på också. Ser ut att vara väldigt trevlig att se på dessutom.

Jag har en själv och efter att ha slängt in nova launcher så man slipper huaweis ios-wannabe version av android så är jag riktigt nöjd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paontuus:

@lowngcawt: Deras telefoner kommer inte än, de kommer att kunna förbokas idag men inte i sverige. http://www.androidpolice.com/2015/09/28/nexus-5x-will-start-a...

Förstås.
Kan dock ändå vara värd att vänta på!

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem

Nexus 6 finns ny för 3700:-.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aldric T:

Nexus 6 finns ny för 3700:-.

Skickades från m.sweclockers.com

Var då? Eller kollade du bara billigaste på prisjakt?
Kollar man den butiken som har den för 3700 så hade den näst intill bara dåliga omdömen.
Första seriösa butiken ligger runt 4500. Men jag vet inte om det kanske finns ställen jag bör kolla på utöver prisjakt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tuxxie:

Var då? Eller kollade du bara billigaste på prisjakt?
Kollar man den butiken som har den för 3700 så hade den näst intill bara dåliga omdömen.
Första seriösa butiken ligger runt 4500. Men jag vet inte om det kanske finns ställen jag bör kolla på utöver prisjakt.

Ja, Orange är nog ingen butik jag skulle köpa något så pass dyrt från, ser inte tillförlitlig ut för fem öre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tuxxie:

Var då? Eller kollade du bara billigaste på prisjakt?
Kollar man den butiken som har den för 3700 så hade den näst intill bara dåliga omdömen.
Första seriösa butiken ligger runt 4500. Men jag vet inte om det kanske finns ställen jag bör kolla på utöver prisjakt.

Du menar som det här omdömet från för 1 timma sedan, finns folk som gnäller för allt, även om Orange inte har ett klockrent betyg behöver det inte vara helt kass för det.

"Billigast, smidigt att beställa, fick leveransen med DHL express inom 24 timmar. Beställde måndag kring lunch, fick telefonen nästa dag 12:30. Alltså perfekt service!"

Läs vad dem skriver istället för att bara titta på stjärnorna

Moto X play finns hur som hos t.ex Inet för ca 3700:-. Stor skärm, 4G, riktigt bra batteritid och en bra kamera + att den är helt ny och kör en nästan ren version av Android.

http://www.inet.se/produkt/1999463/motorola-moto-x-play-white...

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aldric T:

Du menar som det här omdömet från för 1 timma sedan, finns folk som gnäller för allt, även om Orange inte har ett klockrent betyg behöver det inte vara helt kass för det.

"Billigast, smidigt att beställa, fick leveransen med DHL express inom 24 timmar. Beställde måndag kring lunch, fick telefonen nästa dag 12:30. Alltså perfekt service!"

Läs vad dem skriver istället för att bara titta på stjärnorna

Moto X play finns hur som hos t.ex Inet för ca 3700:-. Stor skärm, 4G, riktigt bra batteritid och en bra kamera + att den är helt ny och kör en nästan ren version av Android.

http://www.inet.se/produkt/1999463/motorola-moto-x-play-white...

Hade ungefär samma krav, och köpte en Moto X Play på Inet. Sjukt nöjd!
Var lite tveksam på att den har lite sämre hårdvara (SD 615) men det räcker gott och väl. Är extremt rapp och responsiv. Gillar verkligen att det är pure Android också, och snabba uppdateringar skadar ju inte heller!

Att jag råkade tappa den i marken och spräcka skärmen inom de första två veckorna är en annan femma..

Visa signatur

i5 3570k @ 4.4GHz | MSI Z77A-G45 | Noctua NH-C12P | MSI GTX560Ti Twin Frozr | 8GB 1600MHz Corsair Vengeance LP| Corsair TX650W PSU | Benq V2410 LED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Citruz:

Hade ungefär samma krav, och köpte en Moto X Play på Inet. Sjukt nöjd!
Var lite tveksam på att den har lite sämre hårdvara (SD 615) men det räcker gott och väl. Är extremt rapp och responsiv. Gillar verkligen att det är pure Android också, och snabba uppdateringar skadar ju inte heller!

Att jag råkade tappa den i marken och spräcka skärmen inom de första två veckorna är en annan femma..

Kul att höra! Står själv och velar mellan att behålla min Nexus 5 (nytt batteri kommer i morgon) eller byta till antingen Nexus 6, Nexus 6P, Moto X Style eller Moto X Play. Gäller att göra det bökigt för sig själv... ;). Otur med skärmen men vad har man försäkringsbolag till...

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem

Oneplus one kanske?

Permalänk
Medlem

Själv har jag en LGG3. Har fungerat ganska bra. De oförklarliga sprickorna kom fram för mig efter några månaders användning, alltså sprickor som kommer fram längs med mikrofonen både på botten och toppen(tror det är en mikrofon på toppen jämte IR-sensorn). Sedan så blir micro-USB uttaget utnött ganska omgående, samma sak med hörlursuttaget. Folk tror det beror på dåliga material. Utöver det så blir den ganska varm efter videouppspelning eller mycket spelande. Kameramjukvaran är i min mening laggigt, med fördröjningar/laddningstider och eftersläpningar. Jag har flashat CMOD 12.1 (Android 5.1.1) Nightlies, mobilen blev mycket snabbare men utöver mycket bugg/lagg upplever jag fortfarande eftersläpningar i t.e.x kameran som gör att blir "tråkigt" att fotografera med mobilen. Vet inte om det kanske beror på just min mobil eller om det har med att mobilen i övrigt måste trycka ut alla pixlar på upplösningen av 2560x1440 eller om det kanske beror på annan hårdvara. Jag orkar inte riktigt bry mig längre, kommer antagligen byta ut den någon gång inom snar framtid, till något vassare.
Om dessa saker inte är fixade i de "färska" LGG3:s så skulle jag ha sparat pengarna och köpt något bättre längre fram.
Tack för mig!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify C Mini | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Kylare: Be Quiet! Dark Rock Pro 4 | Graffe: ASUS 1070 8GB ROG STRIX DC3 | PSU: Corsair RM750X V2 | RAM: Corsair Vengence 32GB 3200 MHz | MOBO: MSI B450M MORTAR MAX
CS:GO-Maps (App) Sweclockers (App)

Permalänk
Medlem

Kan instämma att G3 är en mycket bra lur. Har haft min i ett år nu och är mycket nöjd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aldric T:

Nja, jag kollar absolut inte bara på stjärnor. Jag vet hur många det finns som klagar på fel företag när t.ex. transporten krånglar.
Men kollar man de bra och de dåliga betygen, så verkar det som alla som är nöjda med butiken är dom som aldrig behövt kontakta supporten.
Och när man ser de olika felen som företaget gjort bedömer jag risken att jag behöver kontakta supporten pga fel vara, vara bunden till fel region, trasig vara etc ganska stor.

Jag köper hellre en lite sämre telefon än behöver slåss mot ett franskt företag för en snäppet vassare.

Permalänk
Medlem

@Tuxxie:

Det är uppfattat. Du fick ett alternativ till, Moto X Play. Den bör göra allt det du vill för rätt pengar :).

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem

Om du kan tänka dig lägga 500 kronor extra ska Huawei P8 vara väldigt uppskattad.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3079057

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

Jag hade en G3 men tycker aldrig jag fick den att flyta som jag ville, störde mig på att hemskärmen ofta startade om samt tyckte att SoT var på tok för låg. Sen håller jag med en person i tråden om att 1440p är lite väl tufft för en sådan telefon. Vidare tyckte jag att designen och skärmen var riktigt bra samt att det är finurligt med hårdvaruknapparna på baksidan. Kan dock ha fått ett måndagsex då många här i tråden verkar gilla telefonen.

Bytte upp mig till S6 och är väldigt nöjd. Telefonen är i princip laggfri, extremt snabb och har bra SoT.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aldric T:

@Tuxxie:

Det är uppfattat. Du fick ett alternativ till, Moto X Play. Den bör göra allt det du vill för rätt pengar :).

Yes. Har inte kollat Moto X Play alls, ska in och kika på den med. Det fanns fler spännande alternativ än jag trodde faktiskt.
Antog nästan att det skulle bli "Denna är vad du får för 3500, resten är dyrare eller skräp" men riktigt så var det inte.
Tack för tipsen!

Skrivet av Wifi:

Om du kan tänka dig lägga 500 kronor extra ska Huawei P8 vara väldigt uppskattad.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3079057

Ska kolla på den. Tack!

Skrivet av Mocka:

Jag hade en G3 men tycker aldrig jag fick den att flyta som jag ville, störde mig på att hemskärmen ofta startade om samt tyckte att SoT var på tok för låg. Sen håller jag med en person i tråden om att 1440p är lite väl tufft för en sådan telefon. Vidare tyckte jag att designen och skärmen var riktigt bra samt att det är finurligt med hårdvaruknapparna på baksidan. Kan dock ha fått ett måndagsex då många här i tråden verkar gilla telefonen.

Bytte upp mig till S6 och är väldigt nöjd. Telefonen är i princip laggfri, extremt snabb och har bra SoT.

Ja vi har ju alla olika tur med mobilerna, men är ju alltid bra att höra både och, eftersom man då kan få en uppfattning om hur många bra det verkar finnas ute jämfört med hur många som fått ett måndagsexemplar.

---------

Tack så jättemycket allihop för all hjälp. Ska kolla på alla tips och försöka jämföra dom mot vad jag ska använda den till etc.
You're awesome!

Permalänk
Medlem

Så 379$ för Nexus 5x låter som ett kap, om du orkar vänta på att den kommer till Sverige så kör på den!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-