Cooler Masters vattenkylare säljstoppas efter patenttvist med Asetek

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Jag tycker inte det behövs. Människan har en uppfinningsrikedom som har funnits i våra gener långt innan patenten kom till. Jag tror inte utvecklingen skulle stanna av utan tvärt om skulle det bli bättre, utom möjligen för alla inblandade advokater.

Kör vi med argument på den nivån så är det väl mer som talar för att patent gynnar uppfinningsrikedom då vi sett en snabbare utveckling från 1790 fram till idag än tidigare, vilket isf skulle tala för att patent gynnar utvecklingen. Om du vill argumentera för att den skulle må bättre utan patent får du gärna göra det, men du kan väl försöka bygga ett ordentligt argument om varför den skulle det iaf. Eller menar du bara att den inte skulle tvärdö? För det tror nog ingen.

Patent är bra, dåliga patent är dåliga. Om detta är ett bra eller dåligt får domstolen avgöra. Är väl lite så det amerikanska systemet fungerar, att det är ok tills det utmanas i en domstol.

Lite synd imo, deras Nepton 140xl och 280L är väl typ de bästa AIO på marknaden, och då inkluderas det bra fläktar som inte behöver bytas och lägre pris än tex corsair.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Möjligen då ett system där det är extremt höga krav för att en uppfinning skall få patenteras, samt att du inte får förvägra någon annan att tillverka liknande lösningar förutsatt att de betalar en licensavgift som fastställs av en oberoende organisation.

Om nu intel gör min uppfinning bättre än mig så är det väl vettigt, ut mänsklighetens fortsatta utvecklings synpunkt, att de tillverkar den, men jag tar såklart gärna en slant för begäret. Men jag tror inte att det är pengakåthet som driver innovationerna utan vanligtvis handlar det om att man vill göra livet lättare för sina medmänniskor. Att till exempel läkemedel alls får patenteras är så fruktansvärt cyniskt och vidrigt i mina ögon så jag vet inte vad.

Absolut, patentverken har tappat stilen de senaste åren och de enormt breda patenten som beviljas gynnar inte någon. Poängen skall ju vara att lite kreativitet skall gå att använda för att gå runt dem (i intel exempel fallet), eftersom det absolut gynnar innovation

Permalänk
Medlem
Skrivet av cheben:

Absolut, patentverken har tappat stilen de senaste åren och de enormt breda patenten som beviljas gynnar inte någon. Poängen skall ju vara att lite kreativitet skall gå att använda för att gå runt dem (i intel exempel fallet), eftersom det absolut gynnar innovation

Samtidigt tycker jag det är felkonstruerat om man tvingas göra samma sak fast sämre bara för att runda patent. Den gemensamma strävan måste ändå vara så bra produkter som möjligt.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Samtidigt tycker jag det är felkonstruerat om man tvingas göra samma sak fast sämre bara för att runda patent. ...

Det behöver man ju inte. Som tillverkare är det bara att komma överens med patentinnehavaren om lämplig royalty innan man sätter igång.
Annars får patentinnehavaren stå för alla tillverkningskostnader själv.

Tanken med patent är riktigt bra.
Det som inte fungerar är:
1. Patent delas ibland ut alltför lättvindigt. (Ingen verkshöjd, för brett eller de facto redan existerande uppfinning.)
2. Skyddet för patent är för dåligt. Har du inte ekonomiska muskler att försvara ditt patent i domstol blir du lätt överkörd av ett stort företag som kan driva en tvist tills du går i KK.
3. Tiden som ett patent gäller. För vissa produkter är 20 år på tok för lång tid med tanke på den tekniska utvecklingen, för andra är det alltför kort tid att gå från idé/prototyp till färdig produkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olle P:

Det behöver man ju inte. Som tillverkare är det bara att komma överens med patentinnehavaren om lämplig royalty innan man sätter igång.
Annars får patentinnehavaren stå för alla tillverkningskostnader själv.

Tanken med patent är riktigt bra.
Det som inte fungerar är:
1. Patent delas ibland ut alltför lättvindigt. (Ingen verkshöjd, för brett eller de facto redan existerande uppfinning.)
2. Skyddet för patent är för dåligt. Har du inte ekonomiska muskler att försvara ditt patent i domstol blir du lätt överkörd av ett stort företag som kan driva en tvist tills du går i KK.
3. Tiden som ett patent gäller. För vissa produkter är 20 år på tok för lång tid med tanke på den tekniska utvecklingen, för andra är det alltför kort tid att gå från idé/prototyp till färdig produkt.

Ja, det är väl de två huvudproblemen. Tycker inte heller att tvister ska hanteras i instanser där ekonomi kan spela in. Såsätt så är ju hela rättsväsendet ruttet då man på pappret kan bli mer eller mindre skyldig/oskyldig beroende på hur dyr advokat man har råd med.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Kan man inte stämma USA för att dom finns? Börjar tröttna på deras sandlådeverkstad som dom driver och dom gallskriker så fort man tar nappen ur munnnen på dom.

Visa signatur

Server: Fractal design Define 7 XL | AMD Ryzen 7 5800X 8/16 | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO | 64GB Corsair @ 3000MHz | ASUS Radeon RX 460 2GB | Samsung 960 PRO 512 GB M.2 | 2x 2TB Samsung 850 PRO SSD | 6x Seagate Ironwolf Pro 10TB
WS: Phantex Entoo Elite | AMD Ryzen Threadripper 1950X 16/32 | ASUS Zenith extreme | 128GB G.Skill @ 2400MHz | ASUS Radeon HD7970 | 3x 2TB Samsung 960PRO M.2 | 6x Seagate Ironwolf Pro 10 TB
NEC PA301W 30" @ 2560x1600 | Linux Mint 21.3 Cinnamon

Permalänk
Skrivet av cheben:

Vill minnas att det är just konceptet kylblock med integrerad pump de tagit patent på. Därför fractal designs variant istället har pumparna i fläkthubben, då det går runt patentet. Klantigt av Cooler master att missa detta, hoppas allt löser sig och att det inte drabbar tex AMD allt för hårt på amerikanska marknaden. Kan iofs hända att patentet endast täcker i tillämpningen CPU kylning och därmed ej gäller GPU lösningen, beror på hur det är skrivet, även om jag skulle bli förvånad om det inte står något i stil med "integrated pump for cooling of a heat generating device" eller något sådant

Hur klarar Corsair sig förbi den här patenten med pumpen på blocket om det nu är såhär ? 0.o

Visa signatur

Idag använder jag min dator till Ingenting men den har

Ryzen 3700x b550 Gigabyte Aorus PRO, corsair 3600, b AOC 24"@144hz
Ryzen 2600x,Asus x470,Gigabyte 1080 Ti aorus
16 Gb vengeance @3000Mhz 1.37volt, Custom loop
|triple monitor|AOC24" AOC 24"@144hz, Dell Ultrasharp 24"

Permalänk
Skrivet av Lineri:

Hur klarar Corsair sig förbi den här patenten med pumpen på blocket om det nu är såhär ? 0.o

För dom gör inte egen kylarlösning

Tror OEM är CoolIT, tror dom tidigare hade samarbete med Asetek.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lineri:

Hur klarar Corsair sig förbi den här patenten med pumpen på blocket om det nu är såhär ? 0.o

Skrivet av Broken-arrow:

För dom gör inte egen kylarlösning

Tror OEM är CoolIT, tror dom tidigare hade samarbete med Asetek.

Yes, står i SweCs recensioner av att det är CoolIT som tillverkar dem, men corsair marknadsför och säljer dem. Tidigare var det Asetek. Ganska vanligt att göra så här i dem flesta marknaderna, samma sak gäller tex nätagg (och bilar för den delen)

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Är det här man ska skriva upp vilken dator man använder?
Ballongmoddat hopkok som kyls med vatten och kopplat till ett gäng skärmar med en massa pixlar.
Duger det??

Permalänk
Medlem

Även om jag har mina åsikter om patent, så av vad jag har läst om det, ett solklart patent övertramp. CM förtjänar vartenda problem.

Det jag inte fattar är varför AMD dumma som de är, samarbetat med dem om deras kyllösning är i patenttvist?!?! Välj någon annan, eller välj ägaren av patentet ffs. Deras kylare har haft problem sedan dag 1, så de har uppenbarligen inte använt skallen när de valde den, och personen som beslutade det bör sitta på gatan nu för sin inkompetens 2x om.

Får hoppas AMD löser det. För hade jag varit dem, hade jag brutit detta avtal direkt med denna grund. Och det behövs inte så mycket för att kunna kyla detta som folk tror. De klockar knappt som det är redan nu, och 400-500W kylare finns gott om på marknaden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Även om jag har mina åsikter om patent, så av vad jag har läst om det, ett solklart patent övertramp. CM förtjänar vartenda problem.

Det jag inte fattar är varför AMD dumma som de är, samarbetat med dem om deras kyllösning är i patenttvist?!?! Välj någon annan, eller välj ägaren av patentet ffs. Deras kylare har haft problem sedan dag 1, så de har uppenbarligen inte använt skallen när de valde den, och personen som beslutade det bör sitta på gatan nu för sin inkompetens 2x om.

Får hoppas AMD löser det. För hade jag varit dem, hade jag brutit detta avtal direkt med denna grund. Och det behövs inte så mycket för att kunna kyla detta som folk tror. De klockar knappt som det är redan nu, och 400-500W kylare finns gott om på marknaden.

Enligt Asetek får ingen sälja eller tillverka lösningar med integrerad pump i blocket, det uppfyller inte direkt krav om uppfinningshöjd. De stämmer folk som inte gör på samma sätt som patentet och de själva. Asetek har också problem med pumpljud och liknande.

Swiftech flyttade pumpen till radiatorn i deras CLC-lösningar, men säljer fortfarande block med integrerad pump som komponent.

Permalänk
Medlem

Cooler Master är ifrån Taiwan

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk
Skrivet av Paddanx:

Även om jag har mina åsikter om patent, så av vad jag har läst om det, ett solklart patent övertramp. CM förtjänar vartenda problem.

Det jag inte fattar är varför AMD dumma som de är, samarbetat med dem om deras kyllösning är i patenttvist?!?! Välj någon annan, eller välj ägaren av patentet ffs. Deras kylare har haft problem sedan dag 1, så de har uppenbarligen inte använt skallen när de valde den, och personen som beslutade det bör sitta på gatan nu för sin inkompetens 2x om.

Får hoppas AMD löser det. För hade jag varit dem, hade jag brutit detta avtal direkt med denna grund. Och det behövs inte så mycket för att kunna kyla detta som folk tror. De klockar knappt som det är redan nu, och 400-500W kylare finns gott om på marknaden.

Är inte så enkelt i verkligheten dock. AMD tar ju in offerter från flera företag troligen och tyckte just CMs lösning var den bästa.

Sen är det sen upp till CM att följa avtalet och även lösa sina tvister. Tror inte AMD fick veta vid avtalet att dom låg i tvist med asetek. Hur som helst är gjort är gjort, får hoppas det inte drabbar AMD (sen kan ju CM bli skyldig AMD förlorade intäkter, men det beror på hur avtalet är utformat och om AMD lider ekonomisk skada i det hela).

Sen verkar Asetek tagit väldigt luddigt patent, som inte borde ha godkänns.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Är inte så enkelt i verkligheten dock. AMD tar ju in offerter från flera företag troligen och tyckte just CMs lösning var den bästa.

Sen är det sen upp till CM att följa avtalet och även lösa sina tvister. Tror inte AMD fick veta vid avtalet att dom låg i tvist med asetek. Hur som helst är gjort är gjort, får hoppas det inte drabbar AMD (sen kan ju CM bli skyldig AMD förlorade intäkter, men det beror på hur avtalet är utformat och om AMD lider ekonomisk skada i det hela).

Sen verkar Asetek tagit väldigt luddigt patent, som inte borde ha godkänns.

Klart de visste att det fanns en tvist, den har pågått sedan 2013 och det första beslutet kom i julas. De anser väl helt enkelt inte att alla måste köpa Aseteks OEM-produkter, så jävla bra rykte har de ändå inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Enligt Asetek får ingen sälja eller tillverka lösningar med integrerad pump i blocket, det uppfyller inte direkt krav om uppfinningshöjd. De stämmer folk som inte gör på samma sätt som patentet och de själva. Asetek har också problem med pumpljud och liknande.

Swiftech flyttade pumpen till radiatorn i deras CLC-lösningar, men säljer fortfarande block med integrerad pump som komponent.

Skrivet av Broken-arrow:

Sen verkar Asetek tagit väldigt luddigt patent, som inte borde ha godkänns.

Problemet med dessa patent är ju att den som äger dem, bestämmer (mer eller mindre). Att Asetek inte hoppar på alla tillverkare som utnyttjar patentet känner jag också till, men de har rätt att välja exakt vem de vill hoppa på. Och Cooler Master har inkräktat på det, mass sålt kylare till väldigt lågt pris, bara för att få snabba pengar på detta.

Det är inte så att de samarbetet med Asetek och vidareutvecklar detta för att sedan de båda ska ta nytta av något, utan de har helt enkelt kopierat och modifierat, utan att ha rättighet till det, och siktat på att konkurrera ut många andra. Hade man gjort det i liten skala, och inte riktat in sig på att äga marknaden med det, så hade de säkert inte haft problemet heller.

Patentintrång sker varje dag, i hela industrin, både medvetet och omedvetet. Skillnaden är endast om ägaren väljer att kräva ersättning för det eller inte.

Och ja... av vad jag kan se, så är patentet de har, väldigt konstigt. Men är det godkänt så är det tyvärr så.

Skrivet av Broken-arrow:

Är inte så enkelt i verkligheten dock. AMD tar ju in offerter från flera företag troligen och tyckte just CMs lösning var den bästa.

Sen är det sen upp till CM att följa avtalet och även lösa sina tvister. Tror inte AMD fick veta vid avtalet att dom låg i tvist med asetek. Hur som helst är gjort är gjort, får hoppas det inte drabbar AMD (sen kan ju CM bli skyldig AMD förlorade intäkter, men det beror på hur avtalet är utformat och om AMD lider ekonomisk skada i det hela).

Om AMDs advokater inte sett att de har patentstrid över en produkt de håller på att köpa, så är det ett bra exempel på någon som behöver få sparken. Det är banne mig deras jobb...

Detta ger negativt ryckte, oro och ev problem för ett kort som för AMD har varit problem sedan dag 1... de har inte råd med en enda sak till. Det kan i värsta fall bli spiken i kistan för Fury om plötsligt de får försäljningsförbud på sitt Fury kort i USA (eller mer). De har redan nu brist på kretsar, typ ingen marknadsandel pga de har inget att sälja.

I värsta fall så när väl CM blir skyldig AMD förlorade intäkter så är AMD redan uppköpta och konkade, och då gäller inte dessa avtal längre.

Åter ett fall av "stirra på $$$", och inte titta på vad som är anledningen till det.

Permalänk
Medlem

@Paddanx

Patent är en tolkningsfråga och man behöver inte lägga sig platt och sluta tillverka kyllösningar som fanns innan Aseteks patent bara för att de kommer med anspråk, alltså sluta med integrerade vattenkylningspaket. Det är ingen som snor något här. Asetek vill helt enkelt inte att någon köper vattenkylning från någon annan än de själva. Det finns gott om företag som inte accepterar den biten. Det handlar också om ett patent som inte beviljades fören 2010 eller mer specifikt i det här fallet ett patent som inte ansökes om fören 2010 och inte godkändes fören 2012 (det året de började att bråka), och en produkt Asetek inte var först på marknaden med. Det fanns faktiskt lösningar med pump integrerade i blocket innan Asetek sökte patent. Innan de hade sitt första patent. Det är svårt att sno något som aldrig publicerats eller inte fanns på marknaden!

Swiftech blev också hotade, men mellan 2007 – idag har de bara blivit hotade efter 2012 och bara för färdigbyggda slingor och inte för sitt block som integrerar en MCP350-pump.

AMD kan inte bli ersättningsskyldig här heller för att kravet är mot CM.

Fury-korten kör inte vattenkylning. De har inte sökt importförbud på alla CM-produkter, det är inte så rättsväsendet fungerar i USA.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gratzner:

Cooler Master är ifrån Taiwan

Oups

Visa signatur

Är det här man ska skriva upp vilken dator man använder?
Ballongmoddat hopkok som kyls med vatten och kopplat till ett gäng skärmar med en massa pixlar.
Duger det??

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

... ett kort som för AMD har varit problem sedan dag 1... Det kan i värsta fall bli spiken i kistan för Fury om plötsligt de får försäljningsförbud på sitt Fury kort i USA (eller mer). De har redan nu brist på kretsar, typ ingen marknadsandel pga de har inget att sälja. ...

Här är ju alltid något för AMD att glädja sig åt: Ett säljförbud innebär inget problem om de ändå inte har några kort att sälja. Alltså inga förlorade inkomster.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olle P:

Här är ju alltid något för AMD att glädja sig åt: Ett säljförbud innebär inget problem om de ändå inte har några kort att sälja. Alltså inga förlorade inkomster.

Shhh... säg inte detta högt.

AMD säljer 100 miljoner om dagen.
(eller det är vad som ska hävdas till CM )

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olle P:

Här är ju alltid något för AMD att glädja sig åt: Ett säljförbud innebär inget problem om de ändå inte har några kort att sälja. Alltså inga förlorade inkomster.

AMD tillverkar inte grafikkort. Och de säljer inte heller grafikkort. Kan vara bra att ha i åtanke ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

@Paddanx

Patent är en tolkningsfråga och man behöver inte lägga sig platt och sluta tillverka kyllösningar som fanns innan Aseteks patent bara för att de kommer med anspråk, alltså sluta med integrerade vattenkylningspaket. Det är ingen som snor något här. Asetek vill helt enkelt inte att någon köper vattenkylning från någon annan än de själva. Det finns gott om företag som inte accepterar den biten. Det handlar också om ett patent som inte beviljades fören 2010 eller mer specifikt i det här fallet ett patent som inte ansökes om fören 2010 och inte godkändes fören 2012 (det året de började att bråka), och en produkt Asetek inte var först på marknaden med. Det fanns faktiskt lösningar med pump integrerade i blocket innan Asetek sökte patent. Innan de hade sitt första patent. Det är svårt att sno något som aldrig publicerats eller inte fanns på marknaden!

Swiftech blev också hotade, men mellan 2007 – idag har de bara blivit hotade efter 2012 och bara för färdigbyggda slingor och inte för sitt block som integrerar en MCP350-pump.

AMD kan inte bli ersättningsskyldig här heller för att kravet är mot CM.

Fury-korten kör inte vattenkylning. De har inte sökt importförbud på alla CM-produkter, det är inte så rättsväsendet fungerar i USA.

Låter väldigt likt Apples Iphone detta. De uppfann inte rundade hörn, eller smartphonen, men var de första som tog tydligen patent på det. MS visade ju upp detta typ 10 år tidigare, och en hel del alternativ har funnits innan. Apple själva åkte ju dit på samma sätt, där ett av deras uppfinningar patenterades av någon annan, som sen krävde ersättning. Därför har vi sett detta skit fram o tillbaka mellan domstolarna. Detta är hela patentsystemet som är fel, och företagen har valet att skydda sig, eller inte. Tyvärr så utnyttjas detta friskt också, bara för att "jävlas".

Att patentsystemet är som det är, det kan jag inget göra något åt, personligen. Och även om jag håller med dig, i att det är knäppt gjort, så är det gjort. Detta innebär att enligt detta patent så äger de uppfinningen, varse sig de verkligen är först eller inte, vare sig det är gjort tidigare, eller inte. Det enda som kan göras är om de som gjort det tidigare, lämnar in krav och bevis på att de har gjort och släppt detta tidigare. Saknas den grunden så kan inget göras (om inte du kan ändra hur patentverken fungerar).

Har inte påstått att AMD kan bli ersättningsskyldiga, men CM kan bli ersättningsskyldiga till AMD, om AMD inte får sälja deras Fury X kort, som använder just CM designade kompakta vätskekylning, med integrerad pump. Dock kan du har helt rätt i att AMD kanske inte alls påverkas, det vet jag inte nog för att svara på.

Permalänk
Medlem

Det är ju bara för partnertillverkarna att sälja korten som de är, eller sälja som Fury-kort eller Fury Nano. Ingen har begärt importstopp på AMDs grafikkort.

Ett patent kan vara ogiltigt eller inte applicerbart på en annan lösning. Man kan inte patentera idéer och det handlar inte om att stjäla idéer.

Permalänk
Skrivet av Paddanx:

Problemet med dessa patent är ju att den som äger dem, bestämmer (mer eller mindre). Att Asetek inte hoppar på alla tillverkare som utnyttjar patentet känner jag också till, men de har rätt att välja exakt vem de vill hoppa på. Och Cooler Master har inkräktat på det, mass sålt kylare till väldigt lågt pris, bara för att få snabba pengar på detta.

Det är inte så att de samarbetet med Asetek och vidareutvecklar detta för att sedan de båda ska ta nytta av något, utan de har helt enkelt kopierat och modifierat, utan att ha rättighet till det, och siktat på att konkurrera ut många andra. Hade man gjort det i liten skala, och inte riktat in sig på att äga marknaden med det, så hade de säkert inte haft problemet heller.

Patentintrång sker varje dag, i hela industrin, både medvetet och omedvetet. Skillnaden är endast om ägaren väljer att kräva ersättning för det eller inte.

Och ja... av vad jag kan se, så är patentet de har, väldigt konstigt. Men är det godkänt så är det tyvärr så.

Om AMDs advokater inte sett att de har patentstrid över en produkt de håller på att köpa, så är det ett bra exempel på någon som behöver få sparken. Det är banne mig deras jobb...

Detta ger negativt ryckte, oro och ev problem för ett kort som för AMD har varit problem sedan dag 1... de har inte råd med en enda sak till. Det kan i värsta fall bli spiken i kistan för Fury om plötsligt de får försäljningsförbud på sitt Fury kort i USA (eller mer). De har redan nu brist på kretsar, typ ingen marknadsandel pga de har inget att sälja.

I värsta fall så när väl CM blir skyldig AMD förlorade intäkter så är AMD redan uppköpta och konkade, och då gäller inte dessa avtal längre.

Åter ett fall av "stirra på $$$", och inte titta på vad som är anledningen till det.

Skrivet av Paddanx:

Shhh... säg inte detta högt.

AMD säljer 100 miljoner om dagen.
(eller det är vad som ska hävdas till CM )

Nu får du sluta med domedagsprofetior Fan du skriver ju dom så bra, att man själv nästan tror på det

Grejen att vid förhandlingsbordet kan det lätt missas såna här detaljer, tror inte Cm gick ut öppet att dom låg i strid heller.

Ja så länge inte AMD dras ner med CM i negativ PR, så kan troligen AMD simma lugnt. Skulle just fury x säljstoppas så hinner AMD fixa bättre lager under tiden

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Ja så länge inte AMD dras ner med CM i negativ PR, så kan troligen AMD simma lugnt. Skulle just fury x säljstoppas så hinner AMD fixa bättre lager under tiden

Rättsmål är offentliga. De vann bara föreläggande mot produkterna/företaget som målet rörde. De har inget ITC-mål mot Fury-X. Det är samma GPU till Fury och Nano som dessutom faktiskt säljer, dessutom.