Spel som liknar Dark Chronicles (PS2) ?

Permalänk
Medlem

Spel som liknar Dark Chronicles (PS2) ?

Hej, när jag var yngre så fastnade jag helt framför spelet Dark Chronicles, ett spel jag inte alls hade någon aning om dess existens förrän jag fick det av min far när han var hemresande från London.

Jag fastnade för världen de skapat och känslan man hade när man spelade igenom spelet, jag var förvisso yngre men jag tror nog att jag hade tyckt om spelet lika mycket än idag.

Nu till min fråga, säkert någon annan som spelat igenom dettta och vet fler liknande spel.
Finns det fler spel likt Dark Chronicles som släpptes till Playstation 2? (Plattform spelar ingen roll, behöver inte vara just PS2)

Alla tips är uppskattade

Permalänk
Medlem

Vad sägs om Ni No Kuni?
http://www.ign.com/games/ni-no-kuni/ps3-14284017

Samma utvecklare som till Dark Chronicles och grymt bra spel. Är du även ett fan av Studio Ghibli, så bör du absolut spela igenom det Ni No Kuni finns till PS3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Vad sägs om Ni No Kuni?
http://www.ign.com/games/ni-no-kuni/ps3-14284017

Samma utvecklare som till Dark Chronicles och grymt bra spel. Är du även ett fan av Studio Ghibli, så bör du absolut spela igenom det Ni No Kuni finns till PS3.

Tackar så mycket denna har jag missat helt och hållet!
Denna ska jag beställa så fort jag fått pengar Äntligen ett spel man vet att man inte kommer klara ut inom de närmsta 24h

Permalänk
Medlem

Spelade du Dark Chronicles föregångare, Dark Cloud? Var ett riktigt mysigt spel det med vill jag minnas.

Sen det som är speciellt med dessa två är väl kombinationen av JRPG och att bygga upp staden igen med de objekt man hittar när man spelar. Om det är mysiga JRPG utan den sistnämnda funktionen som söks efter så finns det ju oändligt med mysiga lir. Wild Arms 3 (PS2) t.ex. känns rent spontant som att det liknar DC lite i tema. Annars är Eternal Sonata (PS3/360) en personlig favorit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JockeII:

Spelade du Dark Chronicles föregångare, Dark Cloud? Var ett riktigt mysigt spel det med vill jag minnas.

Sen det som är speciellt med dessa två är väl kombinationen av JRPG och att bygga upp staden igen med de objekt man hittar när man spelar. Om det är mysiga JRPG utan den sistnämnda funktionen som söks efter så finns det ju oändligt med mysiga lir. Wild Arms 3 (PS2) t.ex. känns rent spontant som att det liknar DC lite i tema. Annars är Eternal Sonata (PS3/360) en personlig favorit.

Jag nötte många timmar av det på demoskivan till mitt Playstation 2. När jag sedan fick Dark Cronicles hade jag ingen aning om det var en tvåa till just det spelet utan märkte det när jag satte igång spelet och kände igen stilen Det kändes dock som att Tvåan hade allt som behövdes och att man kanske skulle känna sig missnöjd att spela igenom ettan efter att man spelat igenom tvåan.

Skall kika på dessa två, tackar så mycket

Permalänk
Medlem

Inte spelat det själv, men när jag läser att det är ett action-RPG så är det svårt att inte tänka på "Kingdom Hearts" serien.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ibymafayhas:

Inte spelat det själv, men när jag läser att det är ett action-RPG så är det svårt att inte tänka på "Kingdom Hearts" serien.

Har hört att de ska vara rätt bra men aldrig spelat igenom det, kanske kan vara något

Fick hem Ni No Kuni igår men gav det till lillsyrran för att hon ska lära sig uppskatta riktiga spel bättre (The Sims & Mobilspel...The Sims kan förvisso ha sina stunder.) , ska bli kul att se vad hon tyckt om det och att få testa på det själv