Rootad Oneplus One Problem

Permalänk
Medlem

Rootad Oneplus One Problem

tjenare!

Laddade ner Appen Freedom för att slippa betala på appar m.m. Allt slutade med att efter en omstart av telefonen så flippade den totalt, Alla mina personliga inställningar var borta, knappdurret var tillbaka, tillbaka bytt tangentbord osv.. Massa småsaker fungerar inte som till exempel att dra uppifrån och ner för att få fram notiser och Wifi, flygplansläge osv.. det går ej, jag kan inte swipa neråt för att se klockan vid spelande och hemknappen fungerar inte... Försökte sätta på navigation bar på skärmen men samma sak där, nu kan jag inte få bort den och den är ivägen vid t.ex. snapchat när man ska skicka, dom är lixom i varandra.. samt att det mesta kraschar och fungerar halvkasst hela tiden, min bror som fixade rooten så jag är inte så insatt på den fronten men han har gjort det på flera telefoner som blivit buggiga av Oneplus One förut och alla fungerar, samt min fungerade tills igår så.. Vad ska jag göra???

Permalänk
Medlem

Vad är appen Freedom och vad menar du med att slippa betala för appar? Menar du att det är någon slags bluffmetod för att kringgå betala för appar som finns i Play-butiken i vanliga fall? Om så är fallet känns det nästan (även om det låter elakt) att man får skylla sig själv om man försöker med sådana metoder...

Men om jag missuppfattar alltihop ber jag naturligtvis om ursäkt.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk

Låter som du har installerat ett virus eller liknade. Är väl bara att flasha om. För du har en backup?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Permalänk

Själv tycker jag att https://forums.oneplus.net/threads/full-guide-setting-drivers... är bättre, fast båda fungerar.

Permalänk
Medlem

troligen så har du laddat ner en smittat .apk till din telefon
bara att göra en factory reset och om det inte funkar så får du ta bort allt i twrp (även os,et kommer försvinna då)
så du bör veta vad du håller på med då

Permalänk
Medlem

Tanka hem Oneplus Toolbox, senaste versionen finns på XDA, sedan har du då ett val i den applikationen att göra en total nollställning av telefonen. Lika bra att börja om på ny kula om du frågar mig!

Permalänk
Medlem

resetta telefonen till en backup jag hade och nu fungerar allt som det ska