Hjälp mig att få upp min Pentium e5200 till 3.50 ghz!

Permalänk
Medlem

Hjälp mig att få upp min Pentium e5200 till 3.50 ghz!

Tjenare sweclockers! Jag skulle vilja ha hjälp att få upp min intel pentium e5200 processor i åtminstone 3.50 ghz. Jag har ett asus p5n-d moderkort. Just nu har jag den stabilt klockat till 3.00 ghz med AI overclock. Men man kan bara överklocka den med 20% där. Om jag ska få upp den till 3.50 måste jag väl ändra fsb och spänningar osv. Sen undrar jag vad jag ska ha för inställningar i mitt cpu configuration. Just nu har jag allt som det var från början där i. Jag har inte vågat att röra något i där. så har någon lyckats få upp en pentium e5200 i 3.50 ghz får ni gärna skriva vilka inställningar ni använde. Jag är nybörjare på att tunea upp processorer Måste man inte också ändra spänningen på en massa andra saker och inte bara processorns vcore? Ja som ni märker så har jag en massa jäkla frågor, och fler kommer nog. Jag skulle vara tacksam för hjälp! Ha en bra dag!

/Dennis

Visa signatur

Grej att spela på:MAXIMUS VII GENE, G3258@4.4Ghz, 8GB Corsair vengeance LPX 2800Mhz, GTX780Ti OC

Laptop: Dell Precision M4300 2.6GHZ CORE2Duo,4GB RAM, 500GB SuperSpeed HDD, nVidia QUADRO FX360 512MB, Windows 7 Ultimate Edition x64

FreeNAS filserver: ASUS P5N-D, Pentium E5200, 4GB 667Mhz RAM, 600W ombyggt corsair nätagg (modifierat för serveranvändning) och en massa gamla diskar!