Permalänk
Medlem

Tvåfingers-scroll borta

För ett tag sedan slutade min tvåfingers-scroll att fungera på min laptop. Är det någon som vet hur jag kan få den tillbaka? Var ju så sjukt smidigt.

Permalänk

@Ninnilie:

Kan vi få lite mer info om vad du har för dator? ☺

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define XL R2 Titanium
Grafikkort: palit 1070 Jetstream
Nätaggregat: Silver Power SP-SS500 500W
CPU: Intel Core i7-2700K Processor 3500 MHZ
Moderkort: ASUS ROG MAXIMUS V FORMULA

Permalänk
Medlem

@Bacon-Matte: Ja juste, självklart!

Det är en MSI GE60, i5 6GB

Permalänk
Medlem

Hade samma problem med min laptop efter uppgradering till Windows 10 (MSI GS70 Stealth).
Visade sig att tvåfingersgester hade blivit avstängt, hoppade igång igen när jag aktiverade det i ELAN's drivrutiner.
Du hittar de under egenskaper för mus i kontrollpanelen.

Var inte helt straight forward dock, det jag gjorde var att jag aktiverade så att tapp med två fingrar blir klick på scrollen.

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | RX 7900 XT | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Air | Apple M1

Permalänk
Medlem

@MaxieTheHatter: hm jag hittar inte det :/ jag har dock inte uppdaterat till Windows 10 än

Permalänk
Medlem

Jag har Windows 8.1 och inte Synaptics. De flesta lösningarna jag hittar utgår ifrån att man har just Synaptics.

Permalänk
Skrivet av Ninnilie:

Jag har Windows 8.1 och inte Synaptics. De flesta lösningarna jag hittar utgår ifrån att man har just Synaptics.

Heej förlåt för sent svar men hadde samma problem på min hp probook 430 och det hjälpte att avinstallera Synaptics och sen verkade allt funka

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define XL R2 Titanium
Grafikkort: palit 1070 Jetstream
Nätaggregat: Silver Power SP-SS500 500W
CPU: Intel Core i7-2700K Processor 3500 MHZ
Moderkort: ASUS ROG MAXIMUS V FORMULA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bacon-Matte:

Heej förlåt för sent svar men hadde samma problem på min hp probook 430 och det hjälpte att avinstallera Synaptics och sen verkade allt funka

Jag tror inte att jag har Synaptics :/

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kontrollpanelen - Maskinvara och ljud - Mus - Enhetsinställningar - Inställningar.

Permalänk
Medlem

@Junker: hm, ser varken enhetsinställningar eller inställningar där :/ har klickat runt där inne för övrigt, men hittar inget om scrollande..