Permalänk
Medlem

galaxy edge plus 64gb

jag har en edge plus som jag är ganske nöjd med.har haft iphone 6 plus tidigare.
men ibland som idag så skulle jag öppna meddelanden men tog typ 5sek för en å öppna den.
känns som den kan lagga mer än en iphone,då det är ju appar hit å dit även om jag ha tat bort en del.

vad kan man göra? eller ska man gå tebax å satsa på en 6s plus

tycker inte en telefon för 8900kr ska lagga ett skit om jag ska va ärlig.mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av ammadeus:

jag har en edge plus som jag är ganske nöjd med.har haft iphone 6 plus tidigare.
men ibland som idag så skulle jag öppna meddelanden men tog typ 5sek för en å öppna den.
känns som den kan lagga mer än en iphone,då det är ju appar hit å dit även om jag ha tat bort en del.

vad kan man göra? eller ska man gå tebax å satsa på en 6s plus

tycker inte en telefon för 8900kr ska lagga ett skit om jag ska va ärlig.mvh

Iphone är precis lika dåliga så om man ska ha ena eller andra bero på vad man trivs bäst med.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Avstängd

@ammadeus:

Touchwiz, Samsungs "skin" över Android, är ökänt pga sitt utseende och förmågan att få även de mest kraftfulla telefoner att lagga. Ifall du vill ha en helt laggfri telefon med snyggt OS är väl 6S+ bland det bästa du kan köpa idag. Du skulle även kunna hålla koll på Nexus 6P som släpps snart.

Visa signatur

i7 6700K - Sapphire R9 390X - Corsair 16GB - BenQ 2420Z 1080P 144Hz | iPhone 6S+ | Philips Fidelio X2 med ModMic 4.0

Permalänk

Iphone 6plus är kanon. Har en sen i våras.
Men idag med den dollarkurs vi har skulle jag
inte köpa den. Skulle nog titta på nya Nexus 5x
istället eller slå till på en LG g4 för 3890 på Elgiganten.
Det är ett klipp.

Permalänk
Medlem

@Gl0bal:
tack för svaren.
men kan man inte ta bort tochswich el hur de stavas
är ju nöjd e denna annars.
iphone saknar ju ex lysdioden som jag tycker är väldigt bra att ha.

Permalänk

Elgiganten /Phonehouse var det de hade det
priset på har för mig.

Permalänk
Medlem

I mitt tyckte är "Touchwiz" (Samsungs default launcher) android världens cancer. Har dock ingen personlig erfarenhet av launchern på modeller efter S3:an. Skulle råda dig till att installera "Google now", "Nova" eller "Apex" launcher innan du kollar på andra alternativ.

Visa signatur

Stationär: MSI Z87-G43 Intel Z87 | Intel Core I5-4670K |Asus GTX 770 DirectCU II OC | Asus Xonar DG | NZXT H440W | Samsung 840 Evo 120GB | Corsair H60

Bärbar: Asus S301LA, Ubuntu 14.04

Permalänk
Medlem
Skrivet av ammadeus:

jag har en edge plus som jag är ganske nöjd med.har haft iphone 6 plus tidigare.
men ibland som idag så skulle jag öppna meddelanden men tog typ 5sek för en å öppna den.
känns som den kan lagga mer än en iphone,då det är ju appar hit å dit även om jag ha tat bort en del.

vad kan man göra? eller ska man gå tebax å satsa på en 6s plus

tycker inte en telefon för 8900kr ska lagga ett skit om jag ska va ärlig.mvh

Känns synd att lämna tillbaka en riktigt fin telefon innan du felsökt och testat olika saker.

Jag hade börjat med en fabriksåterställning. Har själv vanliga S6 och har inga problem med att öppna Meddelanden.

Har ägt S3, S4 och nu S6 och i min mening är S6 den absolut bästa av dem tre. TouchWiz var kasst på S3 och 4 men på 6an flyter allt perfekt.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

Byt till Nova launcher. Det blir en annan
användarupplevelse.

Permalänk
Medlem

Håller med föregående talare. Installera Nova Launcher.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pastorius:

Byt till Nova launcher. Det blir en annan
användarupplevelse.

men ska man behöva ha andra launcher för å få den å funka problemfritt.tycker ja är lite sisådär.
men hjälp mej nu ööken app skall jag ladda nernu har jag du speed booster.

Permalänk
Avstängd

@ammadeus:

Nova Launcher: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.teslacoilsw...

Apex Launcher: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.anddoes.lau...

Googles SMS-app: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.andr...

Prova någon av launcherna och även SMS-appen och se ifall den fungerar bättre.

EDIT: Du kan även använda Googles Hangout-app för SMS https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.andr...

Visa signatur

i7 6700K - Sapphire R9 390X - Corsair 16GB - BenQ 2420Z 1080P 144Hz | iPhone 6S+ | Philips Fidelio X2 med ModMic 4.0

Permalänk
Medlem

@Gl0bal:
har testat nova launch nu.men jag vill gärna ha väder widgeten som va förr då den va snygg.

Permalänk
Medlem

@Pastorius:
Var hittar du det priset på LG G4? Letat på prisjakt o på Elgiganten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nisselask:

@Pastorius:
Var hittar du det priset på LG G4? Letat på prisjakt o på Elgiganten.

nopp de har jag tyvärr inte.jag vill nog hålla mej te antingen samsung eller iphone.

det finns ju noca launcher prime med är de nå att ha??

Permalänk
Skrivet av ammadeus:

@Gl0bal:
har testat nova launch nu.men jag vill gärna ha väder widgeten som va förr då den va snygg.

Du kan ladda ner andra ifrån google play store. Kolla om du hittar någon där sök på clock widget

Visa signatur

Chassi Fractal Design Define R3 CPU i7 3770k @4,1ghz Moderkort Asus P8Z77-V
Ram Corsair Vengeance 1600MHz LP 16GB Grafikkort Asus Gtx 670 DCUII (Top)
Hårddisk Samsung 830 128gb PSU

Permalänk
Skrivet av nisselask:

@Pastorius:
Var hittar du det priset på LG G4? Letat på prisjakt o på Elgiganten.

På en reklamsida i dagens Metro i gbg. 3890:-.
Invigningserbjudande enligt texten. En nedsättning med 700:-.

Permalänk
Medlem

@Pastorius:
Måste vara i någon lokal butik enbart då.

Permalänk

3890:- en nedsättning med 770 ska det vara. De öppnar nya butiker i morgon 10.00.

Permalänk

Nova är bra. Kan vara också vara bra att tömma mobilen på program som inte används.

Permalänk

och rensa minnet. Kör ett program som heter clean master. Kan hålla koll på allt möjligt.

Permalänk

12 nya butiker, förutom Göteborg, bl a Alingsås, Borås m fl.
Jag hittar inte heller någonting på prisjakt eller deras hemsida.
Men det står så i Metro iaf. Bra pris onekligen för den som är
ute efter en androidlur med bra kamera.

Permalänk

Lg g4 på Tele2 är ett annat tips. Har du en gammal telefon kan du lösa in den och få 1000 kronor rabatt på LG:n

Permalänk
Medlem

vilka appar å skit kan man ta bort tro??

Permalänk
Medlem

Varken min S4 lr S5 med TW tar lång tid att ladda mina sms, och då har jag konversationer med typ 8000+ meddelande.

Kör dock custom TW på båda, rootade såklart vilket alla android borde vara

Custom TW går lika snabbt som GPE och CM roms jag provat.
Och älskar TW personligen.

Känner många som kör S6 och inte hört något sådant problem iaf, ska knappast ta flera sekunder att ladda sms.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Varken min S4 lr S5 med TW tar lång tid att ladda mina sms, och då har jag konversationer med typ 8000+ meddelande.

Kör dock custom TW på båda, rootade såklart vilket alla android borde vara

Custom TW går lika snabbt som GPE och CM roms jag provat.
Och älskar TW personligen.

Känner många som kör S6 och inte hört något sådant problem iaf, ska knappast ta flera sekunder att ladda sms.

oftast går de bra.men några gånger så har de tat flera sek.å sånt tollerar ej jag på en sån pass dyr lur.

Permalänk
Medlem

Det kan inte ha och göra med den kassa RAM-hanteringen? (Eller det kanske är fixat i + varianterna?)

Åtminstone i S6 och S6 Edge fanns inte riktigt multitasking, vilket gjorde att alla program startades på nytt hela tiden.

Visa signatur

Asus Z87-A | Intel Core i5 4670k | Gigabyte GTX 770 OC | Corsair Vengeance 2x4GB | Samsung Evo 250GB | WD Blue 1TB | Corsair RM650 | Fractal Design R4 | Dell P2414H | Fujitsu P23T-6 Thor | SteelSeries Rival |
Microsoft Sidewinder X4 | QPAD FX 90 Mousepad | Creative Sound Blaster X-Fi | Sony 2x100W | Technics SB-CS6

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Patrasket:

I mitt tyckte är "Touchwiz" (Samsungs default launcher) android världens cancer. Har dock ingen personlig erfarenhet av launchern på modeller efter S3:an. Skulle råda dig till att installera "Google now", "Nova" eller "Apex" launcher innan du kollar på andra alternativ.

"Androidvärldens cancer"
"Vet inte hur den är efter S3an"

Underbar logik där!.. Verkligen kanon.

Permalänk
Medlem

är de nått man kan göra nått åt?

Skrivet av Fltoig:

Det kan inte ha och göra med den kassa RAM-hanteringen? (Eller det kanske är fixat i + varianterna?)

Åtminstone i S6 och S6 Edge fanns inte riktigt multitasking, vilket gjorde att alla program startades på nytt hela tiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

"Androidvärldens cancer"
"Vet inte hur den är efter S3an"

Underbar logik där!.. Verkligen kanon.

Är du läskunnig?

Jag skriver att jag inte har någon personlig erfarenhet efter S3:an.
Detta betyder inte att jag totalt har missat recensioner, hands on och bekanta som skaffat nyare Samsung telefoner.

Tycker det är synd att Iphone användare som vänder sig till Android oftast väljer en Samsung, då jag inte tycker att den levererar en bra Android upplevelse.

Sen skriver jag detta från personliga åsikter precis som jag skrev i föregående inlägg. Rekommenderar även att behålla telefonen men att testa en annan launcher. Detta har gjort underverk för bekanta som haft problem med Touchwiz.

Visa signatur

Stationär: MSI Z87-G43 Intel Z87 | Intel Core I5-4670K |Asus GTX 770 DirectCU II OC | Asus Xonar DG | NZXT H440W | Samsung 840 Evo 120GB | Corsair H60

Bärbar: Asus S301LA, Ubuntu 14.04