Permalänk
Medlem

XB270HU eller ROG Swift

Som titeln antyder, jag söker en skärm med 1440p, 144 Hz samt G-Sync, d.v.s XB270HU eller ROG Swift. Jag tänker mig c.a 50-70% av dagens nypris.

Hör av er med vad ni har och hur mycket ni vill ha för den

Läs hela annonsen här

Visa signatur

R5 5600X | RTX 3060 Ti | 3DMark
O2 + ODAC | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X Superlight | VA88M MX Red Silent | pfSense + Mullvad VPN | Mobiler

Permalänk
Livsnjutare 😎

Komplett har DEMO-ex till bra priser;
https://www.komplett.se/search?q=xb270hu

Om du tål lite Glow...

Å andra sidan har i princip alla XB270HU glow...
Talar utav egen erfarenhet, mitt ex har det med - men det är rimligt, skulle gissa att det är samma sak på dessa.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Komplett har DEMO-ex till bra priser;
https://www.komplett.se/search?q=xb270hu

Om du tål lite Glow...

Å andra sidan har i princip alla XB270HU glow...
Talar utav egen erfarenhet, mitt ex har det med - men det är rimligt, skulle gissa att det är samma sak på dessa.

Tack så mycket för tipset!! Tror att det blir ett köp.

Visa signatur

R5 5600X | RTX 3060 Ti | 3DMark
O2 + ODAC | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X Superlight | VA88M MX Red Silent | pfSense + Mullvad VPN | Mobiler

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Casper:

Tack så mycket för tipset!! Tror att det blir ett köp.

Så lite så

Du har ju fri frakt, och fri retur om du inte är nöjd.
Öppet köp i 30 dagar gäller nog även dessa produkterna... kolla det dock.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av andreas_dock:

Komplett har DEMO-ex till bra priser;
https://www.komplett.se/search?q=xb270hu

Om du tål lite Glow...

Å andra sidan har i princip alla XB270HU glow...
Talar utav egen erfarenhet, mitt ex har det med - men det är rimligt, skulle gissa att det är samma sak på dessa.

Skrivet av Casper:

Tack så mycket för tipset!! Tror att det blir ett köp.

Lite insider info med info från Acer själva.
Nästan alla XB270HU har en kraftig backlight-glow från fabrik, denna försvinner nästan helt efter ca 100h användning men redan efter dryga 20h så ser man redan stor skillnad.
Detta har jag inte verifierat själv men har två kollegor som hävdar liknande upplevelser. Misstänker att det mesta på Demo-Ex:en kommer försvinna således. (Säkert någon som bara plockat upp skärmen och skrikigt "ofan vad ***" och packat ner den igen på direkten.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Så lite så

Du har ju fri frakt, och fri retur om du inte är nöjd.
Öppet köp i 30 dagar gäller nog även dessa produkterna... kolla det dock.

Skrivet av Komplett.se:

8. Ångerrätt

8.1 Som kund hos oss har du rätt att ångra ditt köp om du meddelar detta till oss inom 45 dagar från den dagen du mottog produkten. Ångerrätten gäller dock inte datorprogram, operativsystem, spel, ljud- och bildupptagningar om förseglingen/plomberingen brutits. Vid köp av produkter i elektroniskt format t.ex. ljud- eller bildupptagning, spel, och programvarulicenser förlorar du rätten att ångra köpet efter att du mottagit den elektroniska försändelsen eller att licenskod/-information har gjorts tillgänglig. Du är ansvarig endast för varornas minskade värde till följd av annan hantering än vad som är nödvändigt för att fastställa varornas art, egenskaper och funktion. Snabbaste vägen för ångerköp är att följa våra instruktioner på den här länken. Du kan inte ångra köpet på delar av en vara.

a) Handlar du som företagare har du 14 dagars ångerrätt och kan endast ångra ditt köp om produktens förpackning är obruten. Om en felrekommendation i kontakt med säljare är gjord gäller 14 dagars ångerrätt även vid bruten förpackning.
b) Använda hygienartiklar och kroppsnära produkter så som rakapparater, tandborstar, in-ear hörlurar/hörlurssnäckor m.fl. godkänns inte ångerköp av hygienskäl. Är förpackningen bruten men produkten oanvänd kan du däremot ångra köpet.
c) Vid ångerköp på Komplett PC (klassas som beställningsvara då de byggs på beställning) tillkommer en avgift på 1500-2500 kr för att täcka en del våra omkostnader.
d) Saknas tillhörande originalemballage och/eller tillbehör (kablage, produktmanual etc) vid ångerköp kan komplett göra ett avdrag på 10% av varans värde upp till 500kr.

Detta bör väl innebära att 45 dagars öppet köp även finns på fyndvaror?

Visa signatur

R5 5600X | RTX 3060 Ti | 3DMark
O2 + ODAC | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X Superlight | VA88M MX Red Silent | pfSense + Mullvad VPN | Mobiler

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Lite insider info med info från Acer själva.
Nästan alla XB270HU har en kraftig backlight-glow från fabrik, denna försvinner nästan helt efter ca 100h användning men redan efter dryga 20h så ser man redan stor skillnad.
Detta har jag inte verifierat själv men har två kollegor som hävdar liknande upplevelser. Misstänker att det mesta på Demo-Ex:en kommer försvinna således. (Säkert någon som bara plockat upp skärmen och skrikigt "ofan vad ***" och packat ner den igen på direkten.

Jag kan instämma i detta påstående. Har ägt en XB270HU i några veckor nu och jag ser en markant skillnad. Förut hade jag två stora partier på höger övre och undre sida av skärmen, nu är den helt jämn i princip.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xiano:

Jag kan instämma i detta påstående. Har ägt en XB270HU i några veckor nu och jag ser en markant skillnad. Förut hade jag två stora partier på höger övre och undre sida av skärmen, nu är den helt jämn i princip.

Ni har fan rätt haha Har inte märkt att backlight bleeden har nästan försvunnit helt på min XB270HU Den var inte så farlig när den var ny men nu är den mycket bättre

Visa signatur
Permalänk
Livsnjutare 😎

Yes, så är det med min med.

Var BLB i början, och nu efter... 250h+ (?) vet inte riktigt men jobbar framför datorn varje dag minst 3-4h, ofta mer - och sedan all nöjestid, så är den nog "inkörd"

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Xiano:

Jag kan instämma i detta påstående. Har ägt en XB270HU i några veckor nu och jag ser en markant skillnad. Förut hade jag två stora partier på höger övre och undre sida av skärmen, nu är den helt jämn i princip.

Skrivet av BennyZ:

Ni har fan rätt haha Har inte märkt att backlight bleeden har nästan försvunnit helt på min XB270HU Den var inte så farlig när den var ny men nu är den mycket bättre

Skrivet av andreas_dock:

Yes, så är det med min med.

Var BLB i början, och nu efter... 250h+ (?) vet inte riktigt men jobbar framför datorn varje dag minst 3-4h, ofta mer - och sedan all nöjestid, så är den nog "inkörd"

Då kan vi nog hävda att detta är bekräftat? Kul!

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av DavidtheDoom:

Då kan vi nog hävda att detta är bekräftat? Kul!

I'll back that!

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Fick precis hem xb270. Någon som vet vart jag ska börja? Alltså kalibrera någorlunda, ställa in allt rätt osv. Använde ni någon guide?

Permalänk
Medlem

& jag som lämnade tillbaka min XB270HU. Värre backlight/glow har jag aldrig sett, men för att få pengarna tillbaka var det inte tal om att vänta ut att det skulle försvinna...

daizoe: jag utgick från inställningarna på TFT-central och sedan profilerade jag med min spyder - blev kanon!

http://www.tftcentral.co.uk/reviews/acer_xb270hu.htm
eColor mode User
Brightness 24
Contrast 50
Gamma 2.2
Colour Temp User
RGB 50, 45, 46

De har även en ICC profil att ladda ner och testa om du inte själv har profileringsverktyg.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3900x | ASUS x570 TUF Gaming Plus | Corsair Vengeance 3200MHz CL16 64GB | SSD Samsung 970 EVO Plus | EVGA GTX 1080 SC | EVGA P2 1000W | BenQ SW321C | Dell AW3821DW