Ranked gillar inte att jag carryar >.> (LoL)

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2013

Ranked gillar inte att jag carryar >.> (LoL)

Tjena!

Jag har ett problem och kan inte komma fram till om det är mitt fel eller inte. Jag kör ranked, vinner nästan varje matchup som Jinx, roamar mid och ger jgler assists, hur kommer det sig att folk kan fortfarande vara dumma nog att gå in 3v4? Te.x så skyddade jag och en Gnar top turret mot Zed lategame, när vi fick bort minionwaven och skulle knalla tillbaks till teamet så hade de engagat en fight mot ett lag (som vi hade en ganska stor lead mot) där de var 4 och vi var 3.

Jag är alltid trevlig och om någon gör ett misstag så skriver jag Aww eller You got this, just play safe om de blir frustrerade. Skriver gj om någon tar en tidig kill eller gör en fin play. Säger alltså aldrig något negativt.

Länk till senaste gamesen (förnya data så får ni se det senaste gamsen)

Och jag förstår verkligen inte om det är mitt fel, eller om jag inte är tillräckligt specifik när jag säger Play safe, we can win this if we play it out smart och pingar att det kan vara farligt när de bör backa. Blir lite frustrerad bara ^^

Jag känner att jag är bättre än spelarna jag kör med och jag känner att jag "outplayar" och att min w/l är ganska positiv så blir jag frustrerad när man kunde ha vunnit matchen.

Har ni tips eller något liknande?
Texten ser kladdig ut jag vet, ni får leva med det, soz >.>

|RAM|4x2 DDR3 Ram |Grafikkort| Palit Geforce GTX 970 |Processor| i5 4460 (4 Core, 3,2ghz) |Hårddisk| 1 TB |Moderkort| Gigabyte H81M-DS2V |Kringutrustning| Corsair K70 Cherry MX Brown | HyperX Cloud II | Logitech G900|

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Dec 2011

Jag spelar själv inte LoL, men spelar en del Dota. Och som i alla MOBA/Arts w/e så är det väldigt viktigt vad man har för mentality om man vill bli bättre. Tanken går då så här, att du ska fokusera på dig själv och vad du kan göra och inte ditt team.

Eftersom du spelar på rätt så låg rank så de du spelar med kanske inte ens bryr sig om att bli bättre utan bara spelar för att ha kul, och därför totalt ignorerar det du skriver i chatten.

Vad jag skulle rekommendera är att studera någon högre rankad spelare hur dem spelar i liknande situationer eller kolla på replays (om det finns i LoL) på dig själv och se vad du gör fel eller vad du kunde gjort annorlunda.

Kan ju även se att du har 65 % winrate men jinx, så känns inte som att du är helt ute och cyklar. Alla games går inte att vinna.¨

Edit; Kollade lite extra för att jag var intresserad, så tycker jag det ser ut som att du farmat väldigt mycket, och inte tagit chansen att pusha efter att du dödat heroes.

Dator: Intel I7 8700k | GTX 1080 | MSI KraitGaming | Corsair 16GB | 500GB SSD | R4 Fönster | Evga SuperNova G2 750 |
Skärmar: BenQ 24 120Hz | Asus 24 144Hz |
Tangentbord/Mus/Lurar: Ducky SHINE 3 TKL MX Red | Sensei | Sennheiser PC373D |
Tillbehör: Ducky Wrist Rest | SteelSeries QcK+ | Telefon: OnePlus 3

Trädvy Permalänk
Forumledare
Plats
Här
Registrerad
Jul 2009

*tråd flyttad*