Trött på Z3, bättre alternativ?

Permalänk
Medlem

Trött på Z3, bättre alternativ?

Kommer enbart utgå från mina erfarenheter nu och saker jag läst om Z3an
Jag köpte mig en Z3a när den kom ut, såg lovande ut för priset och va intresserad av att gå från samsung och testa något nytt. Det började genast med att kamera och diverse krångla, kamera lagga fast och annat. Trotts ominstallationer och sådant så gick de inte att fixa, jag lämna in den kom tillbaka utan att bli fixad. Nästa problem som uppståd under året va att baksidan lossna. Lämna kom tillbaka i princip samma skick, baksidan stack ut och börja lossna igen.
Lämna in en tredje gång nyligen fick tillbaka en utbytesenhet.

Satte idag på det nya skärmskyddet tog bort plats å allt, och upptäckte att hela ena sidan va lös, inget lim.
Det är min erfarenhet av Sony och Z3, mobilen har bott mer hos reparatören än hos mig känns de som. Om jag nu skulle göra mig av med obäket.
Någon likvärdig telefon ute? Är det dumt att pröva sig på samsung S6?

Permalänk
Medlem

Jag skulle ta en LG G4 eller Nexus 5X. Tycker LG har gjort riktigt bra mobiler på senare.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk

Jag tycker inte att du ska köpa dig en LG. Den är billig men jag har flera vänner som har haft LG G3 och de är inte nöjda.

Permalänk
Medlem

Jag köpte en G4:a idag och gått i från Z3 ..
Lite för tidigt att säga men jag gillar verkligen Lg:n .

Permalänk
Avstängd

@Avipt:

Om du tycker om IOS är Iphone 6S+ ett mycket bra val. Ifall du vill fortsätta med Android så verkar Nexus 6P vara bland det bästa du kan skaffa, vänta dock på recensioner. Jag skulle inte skaffa en Samsung pga Touchwiz och batteritiden som helt har prioriterats bort i år.

Visa signatur

i7 6700K - Sapphire R9 390X - Corsair 16GB - BenQ 2420Z 1080P 144Hz | iPhone 6S+ | Philips Fidelio X2 med ModMic 4.0

Permalänk

Efter ett antal android mobiler säger jag, köp en iPhone om du vill ha byggkvalitet och något som fungerar som utlovas. Androidmobiler utlovar mycket fler och intressanta funktioner, men när det kommer till verkligheten brister det. Provat på en samsung s6 och var inte imponerad. Kändes plastig och dåligt optimerad i allmänhet.

Visa signatur

Fractal Design Define R3, i5 3570k, Be Quiet Dark Rock Pro 2, Gigabyte GTX 670 WFx3, ASUS P8Z77-V, Corsair Vengeance 16gb, Fractal Design Tesla R2, Corsair Force GT 120gb, Seagate 1tb HDD, WD 1tb HDD

Permalänk
Medlem

Gick från Z3 till Flex 2.
Är nöjd av en massa anledningar men här är de fem största.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WonderPlatoon:

Efter ett antal android mobiler säger jag, köp en iPhone om du vill ha byggkvalitet och något som fungerar som utlovas. Androidmobiler utlovar mycket fler och intressanta funktioner, men när det kommer till verkligheten brister det. Provat på en samsung s6 och var inte imponerad. Kändes plastig och dåligt optimerad i allmänhet.

Skulle vara kul och ha eller iaf testa på denna känslighet folk verkar ha i sina fingrar. Jag känner bara av texturer och temperatur och inte vad för typ av material det är. Men kul att det finns folk som kan typ sätta ett finger på något och säga om det är plast, metall eller något annat.

Iaf, inte för att jag hållt i en s6:a men jag skulle inte tro den känns plastig pga det enda som man håller i är metall och glas. Men såklart du får tycka den känns hur du vill, men då förstår jag inte hur tex en iphone skulle vara något magiskt. Den är ju lika plastig den isf?
Vikt är nog bland de viktigaste faktorerna hur en pryl känns. Ta en iphone 6(även fast jag tycker dessa är för tunna och obehagliga att hålla i) och lätta den genom att ta bort lite invändig prylar, bygg en likadan i plast som väger det dubbla och blindtest kommer med all säkerthet visa att den i plast känns mer "premium".

Sen skulle jag inte kalla crapsung för android. Googles version(nexus) däremot skulle man kunna kalla för android.

Till TS: Vill du ha en mobil där operativsystemet gör saker många gånger enklare än andra så kika på de 2 nya nexustelefonerna. Samsung kan du hålla dig borta från då deras topptelefoner är lika responsiva som telefoner runt 1000-lappen. Titta på s6:an tex som knappt kan hålla 3 appar i minnet. Note 5:an är bättre på den punkten men inte bra.

Lg g4 verkar vara rätt ok, personligen skulle jag inte stå ut med deras modifiering av android. Utöver det så har jag hört från flertalet att mobilen blir rätt seg efter ett tags användande.

Köper du en nexustelefon kommer du nog aldrig köpa något annat än just det igen.

Permalänk
Skrivet av creativ:

Skulle vara kul och ha eller iaf testa på denna känslighet folk verkar ha i sina fingrar. Jag känner bara av texturer och temperatur och inte vad för typ av material det är. Men kul att det finns folk som kan typ sätta ett finger på något och säga om det är plast, metall eller något annat.

Iaf, inte för att jag hållt i en s6:a men jag skulle inte tro den känns plastig pga det enda som man håller i är metall och glas. Men såklart du får tycka den känns hur du vill, men då förstår jag inte hur tex en iphone skulle vara något magiskt. Den är ju lika plastig den isf?
Vikt är nog bland de viktigaste faktorerna hur en pryl känns. Ta en iphone 6(även fast jag tycker dessa är för tunna och obehagliga att hålla i) och lätta den genom att ta bort lite invändig prylar, bygg en likadan i plast som väger det dubbla och blindtest kommer med all säkerthet visa att den i plast känns mer "premium".

Sen skulle jag inte kalla crapsung för android. Googles version(nexus) däremot skulle man kunna kalla för android.

Till TS: Vill du ha en mobil där operativsystemet gör saker många gånger enklare än andra så kika på de 2 nya nexustelefonerna. Samsung kan du hålla dig borta från då deras topptelefoner är lika responsiva som telefoner runt 1000-lappen. Titta på s6:an tex som knappt kan hålla 3 appar i minnet. Note 5:an är bättre på den punkten men inte bra.

Lg g4 verkar vara rätt ok, personligen skulle jag inte stå ut med deras modifiering av android. Utöver det så har jag hört från flertalet att mobilen blir rätt seg efter ett tags användande.

Köper du en nexustelefon kommer du nog aldrig köpa något annat än just det igen.

Jag är medveten om att den är byggd av aluminium och plast. Men väldigt tunn sådan. Telefonen är extremt tunn och lätt, vilket verkar ha bekostats av en mjukare och mer ranglig konstruktion. Det du säger om att den är väldigt oresponsiv är också väldigt sant. Med så mycket ram och så krafig processor borde den klara av det utan problem. En iPhone känns mer välbyggd. Den kanske är snäppet tyngre och presterar sämre, men det känns som en enhet. Går inte att sätta fingret på. Är som att jämföra en zenbook och en macbook. Båda är bra som datorer, men macbooken är mer välbyggd. Kläm o känn på de i butik så förstår du vad jag menar.

Visa signatur

Fractal Design Define R3, i5 3570k, Be Quiet Dark Rock Pro 2, Gigabyte GTX 670 WFx3, ASUS P8Z77-V, Corsair Vengeance 16gb, Fractal Design Tesla R2, Corsair Force GT 120gb, Seagate 1tb HDD, WD 1tb HDD

Permalänk
Medlem

Personligen efter att ha haft tegelstenen Z3 nu har jag väll insett att Kamera och Batteritid är det som är viktigast. Min telefon har funkat som just det, kamera och mp3/videospelare. Använder appar ytterstlite. Men anledningen till att man lagt ut många tusenlappar är just att man köper telefon såpass sällan. Hoppades på att Z3an skulle vara ett klipp men bara haft problem :/

Permalänk

Att mobilen blir seg med tiden? Det låter som samma användare som inte kan använda en dator utan att totalt fylla den med toolbars, trippla antivirusprogram och massa annan smörja.

Har använt androidmobiler hur länge som helst av olika tillverkare, förnärvarande LG G2 och jag kan ärligt talat inte förstå hur den kan bli segare med tiden? ( om nu inte fyller den med virus och annat skräp dvs )

LG G4 är ju en av dom bättre androidtelefonerna i dagsläget. Utbytbart batteri, bra batteritid i samband med quickcharge och dessutom bra skärm och riktigt bra kamera.

Men det är inte helt lätt att välja androidtelefon med tanke på hur många riktigt bra lurar det finns att välja mellan. Antar att man får prioritera dom funktionerna man tror sig kommer använda, men att vara orolig för att mobilen blir seg med tiden? Det är bara bullshit.

Förstår dock din frustration med Sony och deras skärmar som släpper, man tycker att dom borde få bukt med det i och med Z5 serien men det får vi väl se med tiden.

Permalänk
Medlem

Har en z3 där framskärmen har börjat släppa i överkant. Överlag nöjd med den men den får vika hädan när som helst. Beställde en s6 under cdon's rea, 4990kr, nu i dagarna.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

7700K - 16GB - 1080ti FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agustavsson:

Att mobilen blir seg med tiden? Det låter som samma användare som inte kan använda en dator utan att totalt fylla den med toolbars, trippla antivirusprogram och massa annan smörja.

Har använt androidmobiler hur länge som helst av olika tillverkare, förnärvarande LG G2 och jag kan ärligt talat inte förstå hur den kan bli segare med tiden? ( om nu inte fyller den med virus och annat skräp dvs )

LG G4 är ju en av dom bättre androidtelefonerna i dagsläget. Utbytbart batteri, bra batteritid i samband med quickcharge och dessutom bra skärm och riktigt bra kamera.

Men det är inte helt lätt att välja androidtelefon med tanke på hur många riktigt bra lurar det finns att välja mellan. Antar att man får prioritera dom funktionerna man tror sig kommer använda, men att vara orolig för att mobilen blir seg med tiden? Det är bara bullshit.

Förstår dock din frustration med Sony och deras skärmar som släpper, man tycker att dom borde få bukt med det i och med Z5 serien men det får vi väl se med tiden.

Har kanske 3-4 appar totalt på mina mobiler jag använt alltså appar ajg själv fixat Men de är bara för man vill ha lite framförhållning då man inte vet när nästa inköp blir, men kanske som du säger de är bara bullshit då ere ju tur:P

Joo, nu har inte bara baksidan släppt på min ersättningstelefon utan framsidan också. Blir att lämna in snarast, å sedan skaffa en ny.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LadyAlva:

Har en z3 där framskärmen har börjat släppa i överkant. Överlag nöjd med den men den får vika hädan när som helst. Beställde en s6 under cdon's rea, 4990kr, nu i dagarna.

Skickades från m.sweclockers.com

Generellt sätt så ere en okej telefon, Stamina mode ger bra battertid för min del och snabb. Sen kan ja haft oturen å få en felmonterad telefon men många verkar ju ha dessa konstruktionsfel :/

Låter som en bra deal

Permalänk
Medlem
Skrivet av Avipt:

Generellt sätt så ere en okej telefon, Stamina mode ger bra battertid för min del och snabb. Sen kan ja haft oturen å få en felmonterad telefon men många verkar ju ha dessa konstruktionsfel :/

Låter som en bra deal

Jo z3 har massa barnsjukdomar och dealen på cdon var svår att tacka nej till

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

7700K - 16GB - 1080ti FE

Permalänk

Imorrn presenterar MS sin nya Lumia, kanske kan vara värd att spana in.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SabreWulf:

Imorrn presenterar MS sin nya Lumia, kanske kan vara värd att spana in.

Satt å kolla nu på lite rykten å bilder (om de stämmer) på Lumia 950, trevlig att se på. Men va har Lumia telefonerna för rykte. Och va tror ni om windows 10 i telefonen? Istället för Android.

Permalänk

Tycker S6an är grym

Permalänk

Elephone P8000

Visa signatur

7800X3D / 7900XTX

R.I.P PALE