Permalänk
Skrivet av Aldric T:

Gött :). Enda man egentligen saknar är att kunna skicka torpederna lite mer framåt, men utan att behöva betala för Atago ;).

Man kan inte få allt...

Köpte Colorado nyss. Hoppas den blir bättre med andra skroven . Just nu är den sådär...

Skickades från m.sweclockers.com

Felstavat
Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Torach:

Ja det finns gott om idioter.
Min son svängde och en annan vägrade svänga så han sköt sönder grabben bara för det. Kan ju säga att jag tog avstängningen med glädje när han fick äta mina 4 torpeder.

Man får skapa sig den rättvisa som inte finns i världen. GG!

Permalänk
Medlem
Skrivet av pa1983:

Man får skapa sig den rättvisa som inte finns i världen. GG!

Ja eller hur! Det är ju så det är, man jävlas inte med min familj

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Medlem

Märkt att flera kör WOWS under linux likt jag här på Swec.

Tyvärr är prestandan fatal jämfört med Windows.
Tom integrerad Intel HD4000 presterar bra jämfört med relativt snabba high end kort i linux så som mitt GTX780.

Nu är knepet jag hittat inget NYTT utan folk som spelar WOT under linux kör det med och jag tror det gynnar dom flesta spel där ute oavset.

Vad man behöver är wine-staging, det är Wine med inofficiella patchar som inte än nåt stable.
Beroende på distrubution så kan det variera om det finns i pakethanteraren eller ej och vad det heter.

Jag kör Gentoo Linux så jag aktiverade bara staging flaggan och kompilerade om wine.
För andra distar finns det säkert som alternativ som färdig binär.

Det finns andra patchar i wine-staging som bland annat löser problem med musen om man nu har detta tex, hade jag.

När man väl installerat wine staging så startar man winecfg och går in på fliken Staging och aktiverar "enable_CSMT for better graphic performance"
CSMT är det man är ute efter som än så länge bara verkar finnas i wine-staging från version 1.7.33.

En länk med bild och instruktioner.
https://github.com/wine-compholio/wine-staging/wiki/CSMT

Som jag förstår det så har det väl i grunden att göra med Draw calls och i Windows körs dessa under DX på egna trådar men i wine så är fallet inte så utan de verkar dela tråd med programets primära tråd och därmed delar dom CPU kärna också. Så jag fattar det men kan ha fel.

CSMT emulerar detta DX betende genom att flytta renderingen till egna trådar och detta leder då till bättre prestanda.
Kan säkert bugga sig i vissa spel men enkelt nog att aktivera det vid behov.

Själv kör jag med GTX780 referens kort och med i7 3930K @ 4Ghz.
Kör allt på High och post processing av och lite sånt pga buggande men annars ja höga inställningar sedan kör jag 2560x1440.

Innan hade jag runt 30-45FPS när matchen började. Låg ofta runt 30 rätt stagidgt.

Numera ligger jag runt 55-66fps med toppar upp mot 76+ fps och sällan under 50fps så ja vinsten för mig var 50-100% i fps och skillnaden i flyt är ENORM.

Har inte testat att höja grafikinställningar mer men ska väl göras snart

Hopas detta hjälper någon med Linux att få mer windows lik FPS. Finns nog fler tricks men det jag hittade i dag som gjorde mycket stor skillnad.

Permalänk
Inaktiv

om nån tryhard vill lira i pluton pma mig : D orkar inte lira solo, för många noobs : [[[[[

Permalänk
Medlem
Skrivet av pa1983:

Märkt att flera kör WOWS under linux likt jag här på Swec.

Tyvärr är prestandan fatal jämfört med Windows.
Tom integrerad Intel HD4000 presterar bra jämfört med relativt snabba high end kort i linux så som mitt GTX780.

Nu är knepet jag hittat inget NYTT utan folk som spelar WOT under linux kör det med och jag tror det gynnar dom flesta spel där ute oavset.

Vad man behöver är wine-staging, det är Wine med inofficiella patchar som inte än nåt stable.
Beroende på distrubution så kan det variera om det finns i pakethanteraren eller ej och vad det heter.

Jag kör Gentoo Linux så jag aktiverade bara staging flaggan och kompilerade om wine.
För andra distar finns det säkert som alternativ som färdig binär.

Det finns andra patchar i wine-staging som bland annat löser problem med musen om man nu har detta tex, hade jag.

När man väl installerat wine staging så startar man winecfg och går in på fliken Staging och aktiverar "enable_CSMT for better graphic performance"
CSMT är det man är ute efter som än så länge bara verkar finnas i wine-staging från version 1.7.33.

En länk med bild och instruktioner.
https://github.com/wine-compholio/wine-staging/wiki/CSMT

Som jag förstår det så har det väl i grunden att göra med Draw calls och i Windows körs dessa under DX på egna trådar men i wine så är fallet inte så utan de verkar dela tråd med programets primära tråd och därmed delar dom CPU kärna också. Så jag fattar det men kan ha fel.

CSMT emulerar detta DX betende genom att flytta renderingen till egna trådar och detta leder då till bättre prestanda.
Kan säkert bugga sig i vissa spel men enkelt nog att aktivera det vid behov.

Själv kör jag med GTX780 referens kort och med i7 3930K @ 4Ghz.
Kör allt på High och post processing av och lite sånt pga buggande men annars ja höga inställningar sedan kör jag 2560x1440.

Innan hade jag runt 30-45FPS när matchen började. Låg ofta runt 30 rätt stagidgt.

Numera ligger jag runt 55-66fps med toppar upp mot 76+ fps och sällan under 50fps så ja vinsten för mig var 50-100% i fps och skillnaden i flyt är ENORM.

Har inte testat att höja grafikinställningar mer men ska väl göras snart

Hopas detta hjälper någon med Linux att få mer windows lik FPS. Finns nog fler tricks men det jag hittade i dag som gjorde mycket stor skillnad.

Bra tips.
Dock hoppas jag att de kommer släppa en version till linux direkt... Linux är ju på frammarch.

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Medlem

Kom upp mig till ett stycke Cleveland för ett par dagar sedan då jag gick från underbara Omaha. Tycker Cleveland är totalt värdelös, eller så är det jag som inte kan spela med fanskapet

Visa signatur

Burk: Corsair 4000d Airflow | AMD 5600x | ASUS 3080 TUF OC | Samsung 840 EVO x2, Samsung NVMe 970 | Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Cleveland är ju fantastisk för gänget som egentligen inte vill spela utan bara hålla inne vänster musknapp en kvart åt gången ;).

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aldric T:

Cleveland är ju fantastisk för gänget som egentligen inte vill spela utan bara hålla inne vänster musknapp en kvart åt gången ;).

Jag saknar torpederna på Cleveland...

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Medlem

Rätt så nöjd med denna runda

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
SpelClockers

Jag vet inte om någon redan gjort detta tidigare i tråden, men...

Har skapat en kanal i spelet där man kan hänga och hitta någon att spela med (finns även en SpelClockers TS): SpelClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av rabbe_1:

Kom upp mig till ett stycke Cleveland för ett par dagar sedan då jag gick från underbara Omaha. Tycker Cleveland är totalt värdelös, eller så är det jag som inte kan spela med fanskapet

Du skulle nog gilla japanska kryssare istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmus117:

Du skulle nog gilla japanska kryssare istället.

Jo jag har märkt det aningen sent... Imo är Cleveland ett totalt waste av speltid fn. Borde ha läst på lite mer om det innan jag uppgradera till det

Visa signatur

Burk: Corsair 4000d Airflow | AMD 5600x | ASUS 3080 TUF OC | Samsung 840 EVO x2, Samsung NVMe 970 | Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Vad är det med cleveland som gör den sämre än omaha? Är det avsaknaden utav torpeder? Kör själv på det spåret och vill gå vidare då jag gillar spelstilen med kryssare då de kan bomba nonestop och sänka även stora slagskepp.

Visa signatur

Vad vore världen utan silvertejp?

Permalänk
Medlem

@Talarion Omaha är ett jätte bra skepp. Jag skulle dock vilja säga att Cleveland är ännu bättre. Dock så måste man veta sin plats. Cleveland är det första riktiga steget mot vad USN kryssarna i min mening är, eskort skepp. Största skillnaden tror jag är hur man spelar dessa skepp, Omaha kan man gå aggressivt rakt på med och lösa problem med torpeder, Cleveland behöver man ha lite mer distans till sitt mål.

Permalänk
Medlem

Är det bara jag eller är folk allmänt korkade i detta spelet?

Fick ta ett område själv med BB, vist tog skada för igen CC ville hjälpa till utan dom stannade bakom mig 2-3st och bakom dom stannade DD. Logiken i detta undgår mig då det borde vara tvärt om.

När jag tagit området till 50% svänger jag tillbaks för att reparea skeppet och hålla området, vad gör en fredlig CC då, jo en bredsida med torpeder och sänker mig och kallar mig en idiot för han tyckte uppdraget var självmord.
Jojo det lär vi ju aldrig veta nu när han sänkte mig och dom kunde komma undan med igen skada då jag tog majoriteten på deras vägnar villket en BB om något kan tåla då man kan repparera 3 gånger vilket fungerar utmärkt.
Körde ändå med bladeing metoden så jag minimerade skada från CC och BB långt bort.

Hade nötterna inte fegat till att börja med hade BB's inte behövt offra med HP än nödvändigt och när man väl ser till att ta elden så CC och DD kan operera säkrare så teamkillar dom en av ren otacksamhet.

I början blev man aldrig beskjuten eller teamkillad nu skjuter folk fan på varn redan när matchen startar och då snackar vi ändå Tier 7 skepp så folk borde fan veta hur man skjuter i alla fall.

Detta är ju bara stört.

Permalänk
Skrivet av Talarion:

Vad är det med cleveland som gör den sämre än omaha? Är det avsaknaden utav torpeder? Kör själv på det spåret och vill gå vidare då jag gillar spelstilen med kryssare då de kan bomba nonestop och sänka även stora slagskepp.

Cleveland är totalt överlägsen Omaha.
För det första så är Omaha ett glas-skepp, finns inget skepp i spelet som jag tagit ut från full hälsa med en enda salva från en BB förutom Omaha.
Omaha är mer eller mindre en flytande citadel.

Även storleken på citadellen är flera gånger mindre på Cleveland (förmodligen den minsta i hela spelet) vilket håller dig vid liv längre.

Om ja mötte en Omaha i min Cleveland så hade han vart död innan han kommer in i torpedavståndet.

Bara några av anledningarna till att folk säger att man utan problem skulle kunna byta plats på Pensa och Cleveland just pga av hur dominant den är i sin tier.

Bösta spelstilen är att brawla, gå in nära och bara skicka iväg skott på allt som rör sig

Värt att tänka på är att Pensacola, New Orleans och Baltimore kräver en helt annan spelstil än dom lägre tiersen pga av lägre rof.
Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ja clevland är jobbig att möta när man kör slagskepp speciellt 2 st då regnar det skott konstant och man börjar alltid brinna

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Det låter ju lovande, jag gillar den spelstilen att stå och mata sönder med en kryssare på lite håll. Spelade upp mig på slagskeppen under betan, men gillar att vara den irriterande saken som sätter eld på en hela tiden

Visa signatur

Vad vore världen utan silvertejp?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av rabbe_1:

Kom upp mig till ett stycke Cleveland för ett par dagar sedan då jag gick från underbara Omaha. Tycker Cleveland är totalt värdelös, eller så är det jag som inte kan spela med fanskapet

Köp en murmansk, skit kul skepp, det är en C hull Omaha med bättre AA , bättre pen och snabbare roder och man får riktigt bra med cash, har gått 440k i vinst som mest men oftast ligger man runt 300k. Och silver finns det ju alltid ett behov av

Det är inte så dyrt heller, som en biobesök och det är det lätt värt.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

@kaya: Tar dom biocheckar? Har några liggandes från jobbet som inte utnyttjas... Närå, tack för tipset! Dock inte sugen på att lägga pengar på det här spelet.. Får jobba upp mig med japsarna istället

Visa signatur

Burk: Corsair 4000d Airflow | AMD 5600x | ASUS 3080 TUF OC | Samsung 840 EVO x2, Samsung NVMe 970 | Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Torach:

Jag saknar torpederna på Cleveland...

Du behöver en Mogami 😁

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Skrivet av Aldric T:

Du behöver en Mogami 😁

Skickades från m.sweclockers.com

Är väl Mogami och Des Moines där man får tillbaka den Cleveland-känslan igen.
Blev rätt sugen nu på att köra igång med Baltimore-grinden igen men jag vet att det bara kommer sluta med att man är en XP-Pinata för BBs

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aldric T:

Du behöver en Mogami 😁

Skickades från m.sweclockers.com

Nä. Jag väntar på tyska cruicers istället

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Torach:

Nä. Jag väntar på tyska cruicers istället

Det kan ju fungera det med 👍

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Skrivet av GeneralRushHour:

Är väl Mogami och Des Moines där man får tillbaka den Cleveland-känslan igen.
Blev rätt sugen nu på att köra igång med Baltimore-grinden igen men jag vet att det bara kommer sluta med att man är en XP-Pinata för BBs

Du får ta upp Baltimore igen, skulle vara kul att köra lite sånt med Men sant man är en XP-pinata i en cruiser ^^

Visa signatur

ROG Strixt Z390-H | Intel I9-9900k | MSI RTX 2080ti | Corsair RM850W | Kingston HyperX DDR4 3200MHz 32GB | ASUS PG349Q | Corsair MP500 M.2 SSD | Kingston HyperX SSD | Samsung SSD 850 PRO |

Permalänk
Skrivet av DareDevil:

Du får ta upp Baltimore igen, skulle vara kul att köra lite sånt med Men sant man är en XP-pinata i en cruiser ^^

Ska nog göra det nu tror jag.

Börjar en match med Iowa, laget är väldigt på och det verkar som jag hamnat i ett lag där dom inser vad teamwork är, vi bestämmer oss för att mötas på B i Hot Spot, glider runt en Ö och blir one-shottad av en Amagi.

Snubben som körde Amagin kunde inte tro sina ögon och inte jag heller. Helt sinnesjukt vilket flyt vissa kan ha med RNG.

Permalänk

Lite plåster på såren 2,400 bas xp. Sjuk match!

Permalänk
Skrivet av GeneralRushHour:

Lite plåster på såren 2,400 bas xp. Sjuk match!

http://i.imgur.com/faJwsE0.jpg

Japp var en fin runda vi hade där

Visa signatur

ROG Strixt Z390-H | Intel I9-9900k | MSI RTX 2080ti | Corsair RM850W | Kingston HyperX DDR4 3200MHz 32GB | ASUS PG349Q | Corsair MP500 M.2 SSD | Kingston HyperX SSD | Samsung SSD 850 PRO |

Permalänk
Avstängd

@rabbe_1
Bara om biografen visar Pansarkryssaren Potemkin

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG