Kommer det finnas spel värda till Steam Controllern?

Permalänk
Medlem

Kommer det finnas spel värda till Steam Controllern?

Hej,

Funderar på att beställa mig en steam controller och en steam link. Frågan är om spelen som släpps på Steam är värda att använda controller till?

Om man kollar på konsoller så kommer det titlar som Zelda, Super Mario från Nintendo. God of War, Dantes Inferno från Sony. Vad Microsoft släpper för feta single players till Xbox har jag inte fattat.

Kommer det komma några liknande spel till PC? Annars känns det ju inte särskilt värt med en handkontroll...

Vad tror ni?
Tack,
Zoxx0

Visa signatur

| 5950x | G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB 3600mhz cl 16 | x570 Aorus Master | 3080 Aorus Master | Gigabyte Aorus NVMe Gen4 M.2 2280 | Fractal Design Define 7 XL | Corsair H115i Pro XT | Corsair HX1000i 1000W |

Permalänk
Moderator
Forumledare

Finns väl en hel radda spel idag som fungerar utmärkt med kontroll, Phantom pain, Witcher 3, diverse plattformspel etc etc.
Om man inte köper till kontrollen kan man då använda tangentbord/mus med linken?

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Finns väl en hel radda spel idag som fungerar utmärkt med kontroll, Phantom pain, Witcher 3, diverse plattformspel etc etc.
Om man inte köper till kontrollen kan man då använda tangentbord/mus med linken?

Den ska stödja tangentbord och mus, 360 kontroller, Xbone kontrollera och lite till.

För övrigt är Steam inhome streaming grymt! Använder det ofta.

/Hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Moderator
Forumledare

@Zoxx0: @Hulle:

Ja men då så
Personligen hade jag kört på en xbox360-kontroll och kompletterat med tbg/mus vid behov.
Håller med Hulle om homestreaming

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Håller med han ovan köp xbox eller vilken annan kontroller som helst då steam kontrollen verka ganska dålig med dom plattorna istället för joysticksen

Permalänk
Medlem
Skrivet av TRIQQIFY:

Håller med han ovan köp xbox eller vilken annan kontroller som helst då steam kontrollen verka ganska dålig med dom plattorna istället för joysticksen

Jag tror att tanken med styrplattorna är att du ska kunna spela spel som inte har stöd för kontrollers, så ska Steam-kontrollern kunna ersätta mus+tangentbord hjälpligt.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zoxx0:

Hej,

Funderar på att beställa mig en steam controller och en steam link. Frågan är om spelen som släpps på Steam är värda att använda controller till?

Om man kollar på konsoller så kommer det titlar som Zelda, Super Mario från Nintendo. God of War, Dantes Inferno från Sony. Vad Microsoft släpper för feta single players till Xbox har jag inte fattat.

Kommer det komma några liknande spel till PC? Annars känns det ju inte särskilt värt med en handkontroll...

Vad tror ni?
Tack,
Zoxx0

Det har alltid funnits PC-spel som handkontroll är bra till, det är heller inget som tyder på att det skulle vara annorlunda framöver.

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem

Fick mail idag om att min Steam Controller + Steam Link har skickats från Holland så jag torde ha dom hos mig på onsdag Kommer förmodligen köpa Witcher 3 i samma veva och spela igenom det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ziwe:

Fick mail idag om att min Steam Controller + Steam Link har skickats från Holland så jag torde ha dom hos mig på onsdag Kommer förmodligen köpa Witcher 3 i samma veva och spela igenom det.

Vaa, ska inte de komma först i november? Jag har inte fått något mejl.

Permalänk

Nja jag tvivlar starkt

Permalänk
Medlem

Blir att beställa steam controller och linken så fort man bara kan.

Permalänk
Medlem

@dagbro: Early bird, beställde dagen dom började ta emot preorder

Edit: GLS har hittills bara mottagit sändningsinformationen, kanske dröjer ett tag ändå..

Permalänk
Jacob Fanboy
Skrivet av Ziwe:

@dagbro: Early bird, beställde dagen dom började ta emot preorder

Edit: GLS har hittills bara mottagit sändningsinformationen, kanske dröjer ett tag ändå..

Jag fick också mail igår att min Steam Link och Controller var påväg, lite roligt då jag beställde en månad efter de gjorde pre-order tillgänglig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

Den ska stödja tangentbord och mus, 360 kontroller, Xbone kontrollera och lite till.

För övrigt är Steam inhome streaming grymt! Använder det ofta.

/Hulle.

InHome streaming via Steam Link då? Eller har du en annan lösning?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

InHome streaming via Steam Link då? Eller har du en annan lösning?

Nej jag har ingen Link, men jag tänkte köpa en om den får bra recensioner.

Jag kör in home streaming mellan min stationära dator i kontoret på ovanvåningen till en gammal laptop kopplad till tvn på nedervåningen.

Du vet att du inte behöver en Link va? Du behöver bara logga in på samma steamkonto på bägge datorerna, aktivera in home streaming I menyn på bägge och sedan kan du tuta och köra.

Jag fick tipset att aktivera shadowplay i GeForce experience för bästa resultat.

Kör trådat från den stationära och sedan wifi till laptoppen. Blir i princip ingen märkbar lagg. Körde t.ex. Mario Galaxy via emulator och streaming igår, helt perfekt i 1080p 60fps.

/Hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

Nej jag har ingen Link, men jag tänkte köpa en om den får bra recensioner.

Jag kör in home streaming mellan min stationära dator i kontoret på ovanvåningen till en gammal laptop kopplad till tvn på nedervåningen.

Du vet att du inte behöver en Link va? Du behöver bara logga in på samma steamkonto på bägge datorerna, aktivera in home streaming I menyn på bägge och sedan kan du tuta och köra.

Jag fick tipset att aktivera shadowplay i GeForce experience för bästa resultat.

Kör trådat från den stationära och sedan wifi till laptoppen. Blir i princip ingen märkbar lagg. Körde t.ex. Mario Galaxy via emulator och streaming igår, helt perfekt i 1080p 60fps.

/Hulle.

Det är nog där skon klämmer isf för jag har bara en dator. Får väl kika på Link när det väl släpps till allmänheten, känns billigare än en HTPC eller bärbar dator.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Det är nog där skon klämmer isf för jag har bara en dator. Får väl kika på Link när det väl släpps till allmänheten, känns billigare än en HTPC eller bärbar dator.

Ja precis, det är ju då en Link är perfekt.

Tycker det är lite konstigt att man inte kan hitta några recensioner än dock. Den måste ju vara färdig för tester.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

Ja precis, det är ju då en Link är perfekt.

Tycker det är lite konstigt att man inte kan hitta några recensioner än dock. Den måste ju vara färdig för tester.

/hulle.

Gissar att vi lär se lite tester när skarp release närmar sig? Var väl i början på November om jag inte minns fel.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9