Permalänk
Medlem

Värt att skaffa DVD-brännare/läsare?

Sitter och funderar på om det ens är värt det. Minns inte inte när jag använde DVD-skiva sist. Jag köper inga spel på skiva, ser inte på film på skiva, inte heller musik. Det enda skulle vara installering av vissa program etc men det går väl att lösa med en USB-sticka?

Vad anser ni?

Felrubricering
Permalänk
Medlem

Skaffa den dagen du behöver den?

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Kering:

Sitter och funderar på om det ens är värt det. Minns inte inte när jag använde DVD-skiva sist. Jag köper inga spel på skiva, ser inte på film på skiva, inte heller musik. Det enda skulle vara installering av vissa program etc men det går väl att lösa med en USB-sticka?

Vad anser ni?

Nej. Det är mer värt att fixa program och operativsystem till en USB-sticka så slipper man DVD-läsaren. Tycker jag.

Permalänk

Strunta i det. Om du behöver det i framtiden finns det externa att koppla in.

Jag har själv inte använt optiska diskar på fem år.

Visa signatur

GAMINGRIGG: I7 6700K@4,4Ghz. 32GB DDR4. EVGA GTX 1080 TI FTW3 ACX.
SERVER: Core I5 3500K 6x 2Tb WD Caviar Green.
NAS: DS1813+ 5x 4TB Wd Red.
HTPC/VR: i5-7500. 8GB DDR4. EVGA GTX 1080 FTW ACX.

Permalänk

Du svara nog på din egna fråga
Har du ingen användning för det så är det ju totalt onödigt, tar bara massa plats.
Jag kan inte ens minnas när jag behövde använda en iaf. De flesta köper ju spel till steam/gog/uplay osv osv. Och flera spel som man mot förmodan skulle behöva köpa en fysisk kopia av brukar ju även gå att ladda ner sålänge man har en cdnyckel. Jag röstar på nej

Visa signatur

I5 12600k, 16gb ddr4 3200mhz, 3070ti, windows 11

Permalänk
Medlem

Tack mina vänner. Jag lyssnar på er visdom och skiter i det. Som ni säger. Kan skaffa en extern den dagen jag behöver det.