Permalänk
Medlem

dropster.se legit?

Tänkte köpa en sån airboard och min fråga är om någon vet om den hemsidan är trovärdig?

))

Permalänk
Hedersmedlem

@Crewsom Tråd flyttad*
/moderator

On topic:

Tycker att sidan verkar väldig oseriös. Det saknas företagsinformation, lämnar ingen garanti/reklamationsrätt och returpolicyn är... citerar

Citat:

Vi erbjuder öppet köp på alla våra produkter i 14 dagar efter att varan har mottagits. Ingen speciell anledning till returen behöver anges. Öppet köp gäller bara om varan kan returneras i 100% nyskick och i obruten originalförpackning. Du som kund står själv för returfrakten till leverantören i Asien, USA eller Tyskland. Vi betalar tillbaka orderbeloppet när leverantören mottagit din produkt och bekräftat att allt står rätt till.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Hemsidan verkar ofärdig. (Gjord med någon sitebuilder som saknar översättningar på flera ställen, döda länkar osv)
Alldeles för lite "om oss" ingen adress eller liknande.
Något litet eget postorder verkar det som:
http://www.allabolag.se/910617QMLH/HAMMARSTEDT_CHRISTOFFER

Jag hade undvikit, men det kan vara bra! Verkar som en kul butik, men key components för att det ska kännas rikigt legit känns det man har missat.

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

@Crewsom Tråd flyttad*
/moderator

On topic:

Tycker att sidan verkar väldig oseriös. Det saknas företagsinformation, lämnar ingen garanti/reklamationsrätt och returpolicyn är... citerar

Skrivet av gn1p:

Hemsidan verkar ofärdig. (Gjord med någon sitebuilder som saknar översättningar på flera ställen, döda länkar osv)
Alldeles för lite "om oss" ingen adress eller liknande.
Något litet eget postorder verkar det som:
http://www.allabolag.se/910617QMLH/HAMMARSTEDT_CHRISTOFFER

Jag hade undvikit, men det kan vara bra! Verkar som en kul butik, men key components för att det ska kännas rikigt legit känns det man har missat.

Tack så jättemycket! Ha det bra

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av försvarsmakten:

air-board.se?

Lite för dyrt för mig :/

Permalänk

Jag kollade runt lite, och det verkar som de försöker lägga sitt företag som en mellanhand mellan dig och olika eBay-säljare, utan att egentligen ta något ansvar för ditt köp. Kan vara så att jag är cynisk, men jag hade nog inte hoppat på det

Permalänk
Medlem

Företaget bryter mot svensk lag från vad jag kan se.

Organisationsnummer ska anges på webbplatser som tillhandahåller så kallade informationssamhällets tjänster, exempelvis försäljning av varor eller tjänster.

I den så kallade e-handelslagen finns informationskrav som bland annat syftar till att göra det möjligt att identifiera den som ligger bakom webbplatsen. Ett av informationskraven är att organisationsnummer ska anges. Det finns inget undantag för enskilda firmor.

EDIT:
Skall även tilläggas att deras "leverantörer" och du har ingen som helst kontakt och därmed kan inte returer hanteras av dem, avtalet är alltid mellan dig och den återförsäljare som säljer dig något. Dock en del mer seriösa bolag som även fifflar lite med detta.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrutalOddball:

Jag kollade runt lite, och det verkar som de försöker lägga sitt företag som en mellanhand mellan dig och olika eBay-säljare, utan att egentligen ta något ansvar för ditt köp. Kan vara så att jag är cynisk, men jag hade nog inte hoppat på det

Skrivet av Ferrat:

Företaget bryter mot svensk lag från vad jag kan se.

Organisationsnummer ska anges på webbplatser som tillhandahåller så kallade informationssamhällets tjänster, exempelvis försäljning av varor eller tjänster.

I den så kallade e-handelslagen finns informationskrav som bland annat syftar till att göra det möjligt att identifiera den som ligger bakom webbplatsen. Ett av informationskraven är att organisationsnummer ska anges. Det finns inget undantag för enskilda firmor.

Fantastiskt bra hjälp jag får! Uppskattas verkligen Men men, då är det bara att leta vidare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crewsom:

Fantastiskt bra hjälp jag får! Uppskattas verkligen Men men, då är det bara att leta vidare.

Köp själv på ebay utan mellanhänder, ca 2000 med fri frakt fr kina, kan råka bli ca 2500 om du råkar ut för tull/moms men ofta så slinker paketen genom tullen så har du tur så blir de inga påslag.

http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_sacat=0&_sop=15&_mP...

Visa signatur

Intel i5 12600KF @5.1ghz | ASUS PRIME Z690A | Fractal Design Define R4 | Noctua NH-U14S Dual | Kingston Fury DDR5 16GB | Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G | Corsair RM 650W | Crucial P3 plus 1tb M2 SSD | 2Tb M2 SSD | Windows 11 x64 | MSI GP63 8RE i7-8750H GTX1060 6G |

Permalänk
Medlem

Okej, vad tror ni är roligast att köra av en självbalanserad enhjuling eller tvåhjuling (airboard)? Såg nämligen att teknikmagasinet har fått in sådana enhjulingar för ett bra pris. Den går lite snabbare också

Permalänk
Hedersmedlem

@Crewsom

Airboards verkar vara betydligt känsligare när det gäller ojämnheter/trottoarkantar. Dessutom sämre batteritid och topphastighet.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Håller jag på att bli tokig, eller hade användarkontot "Dropster" alldeles nyss svarat i den här tråden?

Permalänk
Skrivet av superpwnguin:

Håller jag på att bli tokig, eller hade användarkontot "Dropster" alldeles nyss svarat i den här tråden?

Användare: Dropster

Registrerad: idag 19:28
Senast aktiv: idag 19:42

antagligen, skapat ett konto pga denna tråden iaf verkar det som

Permalänk
Medlem

@snigeljavel: Hmm.. Ja, det var ett "bra" svar tyckte jag, så det var ju lite märkligt att ta bort det, men personen kanske återvänder med ett ännu bättre svar.

Permalänk
Medlem

Man skulle ju köpt en sånhär bara för att: http://www.dropster.se/produkt/nokia-3310-fri-frakt-endast-16...

Visa signatur

Citera för svar

Stora Owncloud/Nextcloud-tråden: http://www.sweclockers.com/forum/122-server/1212245-officiell...
Jobb: Datacenter Manager
Grundare: https://www.hanssonit.se

Permalänk
Medlem
Permalänk

amazon e mkt billiga

Permalänk
Medlem
Skrivet av superpwnguin:

Håller jag på att bli tokig, eller hade användarkontot "Dropster" alldeles nyss svarat i den här tråden?

Finner det amazing hur snabbt alla dessa skitföretag lyckas registrera sig för att förklara saker x)

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Avstängd

Dropster

Hejsan det är jag som äger dropster men mitt konto dropster blev borttagen av admin pga dem tyckte det var reklam att svara på era frågor. Försöker svara så mycket som möjligt på er frågor utan att sprida någon "reklam" det jag kan säga är att vi är ärliga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hammarnse:

Hejsan det är jag som äger dropster men mitt konto dropster blev borttagen av admin pga dem tyckte det var reklam att svara på era frågor. Försöker svara så mycket som möjligt på er frågor utan att sprida någon "reklam" det jag kan säga är att vi är ärliga.

Trevligt! Du kan väl börja med dom iakttagelser som redan gjorts i tråden:

  1. Varför är det så magert med kontaktinformation på sidan?

  2. Varför vill ni att man returnerar ett öppet köp till en tredje part och inte till er?

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Medlem
Skrivet av hammarnse:

Hejsan det är jag som äger dropster men mitt konto dropster blev borttagen av admin pga dem tyckte det var reklam att svara på era frågor. Försöker svara så mycket som möjligt på er frågor utan att sprida någon "reklam" det jag kan säga är att vi är ärliga.

Varför säger ni att ni bryter mot svensk lag i era köpvillkor gällande ångerrätt och reklamation? Är era priser inklusive eller exklusive moms. Villkoren säger exklusive moms men det gissar jag är fel för du säger att ni är ärliga, och det vore ett lagbrott att visa priser exklusive moms i en butik som riktar sig mot privatpersoner.

Ni verkar helt klart vara oseriösa och oärliga.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Aktsu:

Ni verkar helt klart vara oseriösa och oärliga.

Inte nödvändigtvis oärliga, men kanske bara saknar kunskap om konsumenköplagarna och distansköpslagarna. Däremot är det inte OK att vara ignorant

Kan ju börja med grundläggande KKL
http://www.riksdagen.se/sv/Dokument-Lagar/Lagar/Svenskforfatt...

Och sedan fortsätta med Lag om Distansavtal (som då gäller bla ehandel)
https://www.riksdagen.se/sv/Dokument-Lagar/Lagar/Svenskforfat...

Rekommenderar att Christoffer läser dem noga för att sätta sig in i de skyldigheter han har gentemot kunder.

Edit;
Nu är han iofs avstängd här så han kan inte svara för sig. Inte lätt att starta som näringsidkare, och drop shipment är ett ganska enkelt sätt att börja med e-handel. Däremot behöver man följa lagar och regler och helst medföra någon form av mervärde istället för att kunden skall köpa direkt från Kina eller USA tex. Oftast räcker det med att få en trygg köpupplevelse, att det företag som sköter drop shipment beställningen tar sitt ansvar för att ge den trygghet som då blir mervärdet och man kanske är villig att betala lite mer för. Bra att vara tydlig med det i sådana fall och använda det som en selling point.

Edit2;
Appropå Airboard, är inte förtjust i dem. Har åkt runt en del på en sådan, på slätt underlag som innomhus eller betong är de mycket lätta att köra på och komma igång, men så fort det är lite grövre underlag, brunnslock, grus på asfalten, asfaltskanter, trösklar etc så tycker jag de är obehagliga då det är så små hjul att det är lätt att man snubblar till.

I sådana fall är Solo Wheel eller motsvarande med ett stort hjul avsevärt bättre i stadsmiljö, däremot har de något högre inlärningskurva för att komma igång. Solo wheel med handtag är lättare att bära med sig på buss/spårvagn än Air Board, de är rätt otympliga att hantera.

MVH från mobila infanteriet

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

aliexpress.com

.....

Visa signatur

-AMD Ryzen 1600 -Vengence 16GB -EVGA RTX-3060 OC 12gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluf:

Inte nödvändigtvis oärliga, men kanske bara saknar kunskap om konsumenköplagarna och distansköpslagarna. Däremot är det inte OK att vara ignorant

Jag skulle säga att man är oärlig om man lurar någon oavsett om det beror på inkompetens eller är medvetet. Har man som skyldighet att erbjuda vissa villkor kan man inte försvara sig med att man inte visste när man lurar kunder att deras rättigheter inte gäller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crewsom:

Okej, vad tror ni är roligast att köra av en självbalanserad enhjuling eller tvåhjuling (airboard)? Såg nämligen att teknikmagasinet har fått in sådana enhjulingar för ett bra pris. Den går lite snabbare också

Jag köpte mig en Orb Wheel X2 från just Teknikmagasinet, förra veckan.

Kort version: Dina ben kommer mördas. Dina vrister kommer be dig om att sluta, men det gäller att öva

Känner fortfarande av träningsvärken sen i Torsdags. Sneglar själv på en Swagway, men det känns mest för inomhusbruk/soliga dagar.

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem

Beställde från dropster på julafton, har än inte fått min tshirt. Nu har det ju varit massa röda dagar såklart, men tycker att varan borde ha anlänt vid det här laget. Betalade dessutom via swish i samband med att jag beställde.
Väntar den här veckan ut, sen ger jag upp hoppet.
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Cooler Master HAF 912 * MSI P67A-GD65 * Intel i5 2500k 3,3 gHz med Cooler Master Hyper 212 Evo * 8 GB Ram * Sapphire R9 280X Vapor-X 3 GB GDDR5* 3 TB HDDs * XFX 650W 80+ * Asus Xonar DGX *

Edifier S530 2.1
Razer Kraken 7.1 v2
Intellimouse Explorer 3,0 anno 2001