Kontantkort/abonnemang för lätt användare

Permalänk

Kontantkort/abonnemang för lätt användare

Så jag letar nu efter ett nytt kontantkort/abonnemang för typ 5min 10sms 0.25-0.5 GB i månaden.

Jag har letat, men bara hittat för runt 100kr i månaden. Finns det inget billigare alternative?

Ringer sällan och kollar bara schema, sweclockers, och reddit (inga bilder).

Permalänk
Medlem

Tele2 - Rörligt pris med 0.5GB surf?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: FD Meshify 2 Compact - Mobo: Asus PRIME Z590-P - CPU: Core i7 10700 - Kylare: Noctua NH-D14
Grafik: RTX3070 - Minne: 2x16GB HyperX DDR4 3200MHz CL16
Lagring: Samsung 970 EVO Plus 2TB - Nätagg: Seasonic FOCUS GX 650W Skärm: ASUS PG279Q 27" 1440p 144Hz G-Sync

Permalänk
Medlem

Hallon har 49 kronor i månaden i tre månader, sen går det ju att leta upp något annat.

http://www.hallon.se/

Visa signatur

Intel Core i5 4690k | ASUS Z97I-PLUS mITX | PowerColor Radeon HD 7970 3GB OC | Corsair Vengeance LP 8 GB 1600MHz | Corsair Force GT 120GB | Crucial v4 256GB | Corsair CX 600W v2 | Fractal Design Node 304 Svart

Permalänk
Skrivet av Kimpur:

Tele2 - Rörligt pris med 0.5GB surf?

Skickades från m.sweclockers.com

Så 50kr i månaden + SMS och när jag ringer. Såg det förut med, men det är det billigast som fin just nu eller?

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Frejoh466:

Så 50kr i månaden + SMS och när jag ringer. Såg det förut med, men det är det billigast som fin just nu eller?

För just din låga förbrukning kommer nog detta vara det billigaste att få tag på.

Visa signatur

Chassi: FD Meshify 2 Compact - Mobo: Asus PRIME Z590-P - CPU: Core i7 10700 - Kylare: Noctua NH-D14
Grafik: RTX3070 - Minne: 2x16GB HyperX DDR4 3200MHz CL16
Lagring: Samsung 970 EVO Plus 2TB - Nätagg: Seasonic FOCUS GX 650W Skärm: ASUS PG279Q 27" 1440p 144Hz G-Sync

Permalänk
Medlem

@Frejoh466:

Surfen ställer till det. Kan du skippa den så borde detta kortet vara bäst:
http://www.telenor.se/privat/mobil-telefoni/kontantkort/rorli...

Då laddar du på det med 50kr som borde räcka upptill ett år.

Annars så har Universal ett bra abonnemang som passar:
Prat 34 - 34kr/månad
Samtal (fast och mobilt nät i Sverige) 0,34 kr/min
SMS (inom Sverige) 0,34 kr/SMS
MMS (inom Sverige) 0,99 kr/MMS
Öppningsavgift 0,95 kr/samtal
Surfen debiteras 2,50 kr/MB. Betala bara för surfen du använder

Läs mer här:
https://www.universal.se/mobiltelefoni/

Edit: Om du menade 0.25-0.5 GB och inte MB så kan du lägga till obegränsad surf för 50kr på Universal, dock bara 1Mbit hastighet.

Permalänk
Medlem

Tror du kommer upp i 0,5 mb snabbt, även fast man bara kollar sweclockers.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Skrivet av Cr0wN:

@Frejoh466:

Surfen ställer till det. Kan du skippa den så borde detta kortet vara bäst:
http://www.telenor.se/privat/mobil-telefoni/kontantkort/rorli...

Då laddar du på det med 50kr som borde räcka upptill ett år.

Annars så har Universal ett bra abonnemang som passar:
Prat 34 - 34kr/månad
Samtal (fast och mobilt nät i Sverige) 0,34 kr/min
SMS (inom Sverige) 0,34 kr/SMS
MMS (inom Sverige) 0,99 kr/MMS
Öppningsavgift 0,95 kr/samtal
Surfen debiteras 2,50 kr/MB. Betala bara för surfen du använder

Läs mer här:
https://www.universal.se/mobiltelefoni/

Edit: Om du menade 0.25-0.5 GB och inte MB så kan du lägga till obegränsad surf för 50kr på Universal, dock bara 1Mbit hastighet.

Skrivet av zosma:

Tror du kommer upp i 0,5 mb snabbt, även fast man bara kollar sweclockers.

Menade GB.

Behöver dock ha internet för att kolla schema, hastighet bryr jag mig inte om, bara att den kan hämta sidan på typ 10sec.

Permalänk
Medlem

@Frejoh466:

Okej, lite räkneexempel då för scenariot:
5 samtal (5 öppningsavgifter) och 10st SMS.

Telia refill* - 59,95kr/mån
Tele 2 rörligt med 0,5 GB - 62,8kr/mån
Vimla 1 GB - 90kr/mån
Universal med 1Mbit fri surf - 93,85kr/mån
Hallon 2 GB - 99kr/mån

Alternativt kan minifastpris hos Vimla eller Hallon med kampanj vara intressanta:

Dessa ger dig visserligen 60 samtal, mer data och mycket mer meddelanden än du behöver. Dock är prisskillnaden väldigt liten och skulle du öka din användning något så blir det ju relativt snart värt det.

* Ett annat alternativ är att köra på Telia kontantkort och ladda på det. Samtal efter 31 dagar kostar 2kr (0,99kr öppningskostnad) och SMS/MMS 2kr. Till detta kan du köpa årskort surf 0,5GB på Tradera ofta för runt 250-300kr. Så med Telia hade din månadskostnad hamnat på 59,95kr/mån om du lyckas köpa ett årskort surf för 300kr på Tradera. Räknade med de "höga priserna", första 31 dagarna när du laddat på så har du lägre priser med Telia Refill Enkel.

Så kort och gott har du en hel del alternativ. Telia är billigast om du fixar ett årskort surf på Tradera, annars är Tele 2 billigast. Ökar du förbrukningen så har du tre olika operatörer som ligger under 100kr att välja på.

Permalänk
Medlem

Egentligen en skitoperatör men med din förbrukning kan du kanske snegla åt Wifog.
39:- per månad, eller mindre (t.o.m. gratis) om du jagar poäng via enkäter mm.