Datorn försvann från reparatör till butik.
Hejsan!
Jag köpte en dator från webb-butik som jag hämtade i butik. Den gick sedan sönder och jag lämnade i den på lagning efter ca 1-2 veckors användande. De sa då i butik att det brukar ta 3-4 veckor att få tillbaka datorn. Det har nu gått 7 veckor, nästan 8.
Jag har under de senaste veckorna ringt för att se vad som har hänt och har fått väldigt luddiga svar från telefonsupporten varje gång, samt blivit lovad att bli uppringd men aldrig fått tillbaka något samtal.
Efter att jag tröttnat på att sitta i telefonkö så åkte jag in för att snacka med dom i butiken och fråga vad som egentligen hänt med min dator så fick jag nästan direkt en förfrågan att häva köpet. Jag frågade inte ens efter det utan jag undrade bara när datorn kommer.
Jag sa då att jag ville ha den vara jag köpt och om dom inte kunde få fram den så får dom ge mig en ny.
Detta sa killen i butiken inte var möjligt då de inte har datorn i sortimentet och han menar på att det inte går att få fram den.
Jag kollade efter att jag lämnat butiken och den finns i andra butiker.
Har inte jag rätt som konsument att få den vara jag betalade för.
Anledningen till att jag inte ville reklamera direkt är eftersom vet inte finns i samma prisklass någon annan stans.
Vad kan jag göra i detta läget, känns ju som att man kommer bli överkörd om man inte är lite förberedd innan jag åker in till dom nästa gång.
Mvh, Daddale