Microsoft avtäcker den bärbara hybriddatorn Surface Book

Permalänk
Melding Plague

Microsoft avtäcker den bärbara hybriddatorn Surface Book

Efter åratal av vädjan från användare släpper Microsoft en bärbar dator av mer traditionellt snitt i Surface-serien, dock inte utan hybridfinesser.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Noterarbar med prisbilden vid $1499 är att det inte är en dedikerad cpu. Billigaste för det är $1899

http://www.microsoftstore.com/store/msusa/en_US/pdp/productID...

Fortfarande något jag vill ha, men känner inte att jag kan spendera med en SP3 redan i handen. Så får bli nästa år förhoppningsvis

Permalänk
Medlem

Haha, inte ofta ha begäret slår in längre, men Nu.

(Har redan en Surface pro 3 sen ett år tillbaka och älskar den, är student)

Visa signatur

[1700X] [B350 mITX] [32GB DDR4@3000MHz CL15] [Vega 56] [Nano S] [D15S] [Win 10 Pro]

Permalänk
Medlem

Vill ha på jobbet!, hur motiverar jag ett dator byte för chefen?

Permalänk
Medlem

Intressant att man kan fysiskt ta bort grafikkretsen. Antar att den är kopplad via något annat interface än PCIe.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Konsolgrävare

Kommer sälja mina njurar för att köpa denna!
Surface Book och Surface Pro 4
Specs:

Surface Book klarar av SD kort med UHS-II Performance som tex
Sandisk Extreme PRO SDXC UHS-II.
Read Speed: up to 280 MB
Write Speed: up to 250 MB

Inte så vanligt med UHS-II support så det är trevligt!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

datorn var ju riktigt cool

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Äntligen !!!! Jag har pratat om detta sedan första surface pro! Folk i forumet sa alltid att det aldrig skulle gå att göra en surface med riktigt tangentbord aka surface laptop. MEN DE GÅR
(oj ja jag vet det finns andra hybriddatorer) Men äntligen den första laptopen med windows man faktiskt vill ha. Kommer nog vänta tills nästa generation dock!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Noterarbar med prisbilden vid $1499 är att det inte är en dedikerad cpu. Billigaste för det är $1899

http://www.microsoftstore.com/store/msusa/en_US/pdp/productID...

Fortfarande något jag vill ha, men känner inte att jag kan spendera med en SP3 redan i handen. Så får bli nästa år förhoppningsvis

Drar iväg en hel del i pris och om databladet med en vikt på dryga 1,5kg stämmer så är det inte långt kvar upp till t.ex. nya XPS15 från Dell med två tum större skärm. Förmodligen ska man ha ett uttalat behov av just en sådan här dator för att helt kunna motivera det. Fast ibland kan man kanske köpa prylar för att det är snygga och bra.

Permalänk
Avstängd

Ni som missade det livestreamade eventet missade verkligen mycket coolt. Nu tänker jag sluta vänta och köpa min första Surface sedan Surface 2 (ja RT). Eller ja... Köpa och köpa, tvinga min chef snarare

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem

Oj, ha-begäret växer. Skulle inte säga nej till denna pjäs tillsammans med en av de nya MS telefonerna.

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem

Tyvärr, men profilen på den här datorn kan vara det fulaste jag någonsin skådat i hela mitt 19-åriga liv.

Visa signatur

Fractal Design Arc Midi R2, 4670k, Sabertooth Z87, Gigabyte Gtx 780 Windforce, Samsung Evo 2x120gb Raid0, Seasonic X-650, A-data XPG 16gb Inet edition, Seagate-någonting 2tb

Permalänk
Medlem

Wow.

Sjukt cool dator. Kommer lätt köpa om den håller vad den lovar. Första riktigt bra 2-i-1 datorn som skapats?

Hoppas touchpaden är i klass med apples.

Visa signatur

Programmerare -> PHP | HTML | CSS | JS | Java.

Permalänk
Medlem

Det här var det enda riktigt intressanta från presentationen! Resten är gimmicks och produkter för smala marknader. Men den här kommer det verkligen att jagas efter, fick till och med mig som skyr winplattor som pesten att rycka på ögonbrynen!

Att det går att koppla loss skärmen, who gives a shit? Det är som laptop den här skiner och attraherar långt fler köpare än plattorna.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Ni som missade det livestreamade eventet missade verkligen mycket coolt. Nu tänker jag sluta vänta och köpa min första Surface sedan Surface 2 (ja RT). Eller ja... Köpa och köpa, tvinga min chef snarare

Skickades från m.sweclockers.com

+1, väldigt cool livestream. Hela livestreamen finns här. Surface Book presenteras kring 1:16:00

Visa signatur

Programmerare -> PHP | HTML | CSS | JS | Java.

Permalänk
Hedersmedlem

Den skulle nog kunna göra sig bra i lite rugged IBM-nu-Lenovo stil. Det här enheten ser ut att vara det intressantaste, än om det knappast är något jag kommer att använda (skärmar anpassade för touch är inget jag trivs att jobba framför, utan vill ha matt skärm). Videopresentationen var bra gjord med ovanligt mycket fokus på mekanik... och det gillar ju vi tangentbordsnördar.

Permalänk
Medlem

Mycket pengar men samtidigt ganska mycket dator! Tyvärr för dyr för mig dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Fortfarande något jag vill ha, men känner inte att jag kan spendera med en SP3 redan i handen. Så får bli nästa år förhoppningsvis

Nästa års modell lär komma med en 14/16nm GPU och i vissa modeller är det säkert också HBM2. Speciellt med tanke på att HBM2 är energieffektivare och tar mycket mindre plats. Om man nu vill ha den för att spela på alltså.

Väldigt smutt hybrid i övrigt. Dyr också förstås, men ska man ha toppklass så kostar det.

Permalänk

Hmm... Ser ju trevligt ut. Den där mekanismen ser lite sisådär ut, dock. Går aluminium mot aluminium när man stänger den? Den är säkert genomtänkt, så det borde inte vara ett problem, men ser fortfarande lite tveksamt ut på videon.

Visa signatur

R9 390 | i5 6600K

Permalänk
Medlem

Jävlar vad häftigt med grafikkort i tangentbordsdelen Personligen kan jag däremot aldrig tänka mig endaste tillfälle där jag skulle använda den som en trettontums surfplatta. För stor! På tok för stor. Och blir det en laptop på heltid så är gimmicken värdelös och jag kan lika gärna köpa en riktig laptop.

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI

Permalänk
Medlem

Ingenting om Thunderbort 3 och möjlighet till extern gpu?

Permalänk
Medlem

Väntade på att M. Night Shyamalan skulle komma fram efter trailern.

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk

*håller tummarna för att de gör en vettig pekplatta för den här modellen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mahti:

Ingenting om Thunderbort 3 och möjlighet till extern gpu?

Ser inte ut som de. Bara min displayport, ingen thunderbolt

Permalänk
Medlem

Jag hoppas redaktionen kan övertala en MS representant att låna ut en för recension Väldigt intressant minst sagt.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem

Denna hade jag verkligen velat ha, men priset gör att jag aldrig kommer äga en.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

Jävlar vad häftigt med grafikkort i tangentbordsdelen Personligen kan jag däremot aldrig tänka mig endaste tillfälle där jag skulle använda den som en trettontums surfplatta. För stor! På tok för stor. Och blir det en laptop på heltid så är gimmicken värdelös och jag kan lika gärna köpa en riktig laptop.

Tänk typ tåg/flyg med möjlighet att hänga upp och kolla på film. Eller varför inte använda som anteckningsenhet tillsammans med penna, blir ju typ som ett A4...? Finns en del situationer då en platta faktiskt fyller ett syfte, framför allt anteckningsgrejen var helt underbar för mig med min surface pro när jag fortfarande var student.

Permalänk
Medlem

Det ser ut som att den här och Surface Pro 4 äntligen får tangentbord att tala om - med fullstora tangenter utan onödiga begränsningar.
Sen att de har en ny slags docka med flera portar som passar i en liten port på Surface Pro 4, den här och på .... Surface 3!
Bra gjort, Microsoft! ... (för en gångs skull)

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem

Vill haaa!

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Medlem

Är batteriet i själva plattan så om man tar bort den från tangentbordet så tappar vi inte batteritid?

Skickades från m.sweclockers.com