Gnome - Panelen längst ned på skärmen/skärmarna?

Permalänk
Medlem

Gnome - Panelen längst ned på skärmen/skärmarna?

Har Gnome fått till så man kan välja att ha panelen längst ned istället för uppe i toppen ännu? Tänkte testa Arch med senaste Gnome men vill inte krångla för att få till det. Alltså typ som Xfce där jag kan välja var och om jag vill ha panelen?

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk

Vet ej exakt hur gnome hanterar det. Det finns textfiler där man kan ändra väldigt mycket i css-kod(?). Det kanske finns i dokumentationen vad och hur du kan ändra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dockland:

Har Gnome fått till så man kan välja att ha panelen längst ned istället för uppe i toppen ännu? Tänkte testa Arch med senaste Gnome men vill inte krångla för att få till det. Alltså typ som Xfce där jag kan välja var och om jag vill ha panelen?

Bör finnas en kontrollpanel som heter tweaktool där du kan ändra det mesta.
Jag har iaf kunnat dölja panelen helt å hållet med tweaktool.

Permalänk
Medlem

Jag har testat tweak tool tidigare, men där finns inte alternativet att placera panelen längst ned dessvärre. Vet inte om det är ändrat nu, därav mitt inlägg.
CSS-kod vill jag inte ge mig in på. Vill ha det "native".

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dockland:

Jag har testat tweak tool tidigare, men där finns inte alternativet att placera panelen längst ned dessvärre. Vet inte om det är ändrat nu, därav mitt inlägg.
CSS-kod vill jag inte ge mig in på. Vill ha det "native".

Samma på mitt system tyvärr.
Finns kanske en anledning att den heter " top bar"

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av theailer:

Samma på mitt system tyvärr.
Finns kanske en anledning att den heter " top bar"

Ja: Dålig mjukvarudesign.
Utan att ens fråga användare borde man lätt kunna avge en kvalificerad gissning att c a. många % av användarna inte vill ha panelen där uppe.

- Några där uppe
- Några där nere
- Några till vänster
- Några ingen panel alls

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av sithson:

Ja: Dålig mjukvarudesign.
Utan att ens fråga användare borde man lätt kunna avge en kvalificerad gissning att c a. många % av användarna inte vill ha panelen där uppe.

- Några där uppe
- Några där nere
- Några till vänster
- Några ingen panel alls

Skickades från m.sweclockers.com

Det är den enda anledningen jag inte kör Gnome. Jag vill bestämma över min desktop, om och var jag vill ha grejer.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dockland:

Det är den enda anledningen jag inte kör Gnome. Jag vill bestämma över min desktop, om och var jag vill ha grejer.

Jag gömmer min bar, å skulle jag snabbt vilja se vad klockan är så trycker jag bara på Windows tangenten. Är i stort sett bara klockan jag har den till.