Permalänk
Medlem

Elephone P8000

http://www.elephone.hk/p8000.html
vad sägs? "Oneplus One killer"? möjligtvis inte lika bra processor, men kolla batteriet och till det priset- wow! o sen är den ju riktigt snygg också! Har beställt en och om någon är intresserad gör jag gärna en snabb "review" när jag får den

Visa signatur

Processor: Intel Core i5-3570K 3.4GHz. CPU Fläkt: Xigmatek Aegir. Moderkort: Asus P8Z77-V Pro. Grafikkort: Gigabyte Nvidia GTX 680 Windforce X3 RAM: G.Skill Ripjaws x 1600Mhz. Chassi: Cooler Master HAF X. Nätaggregat: FSP Aurum 700W 80-Plus Gold. Hårddisk: Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB SATA-3. Mus: Saitek Cyborg R.A.T 7. Tagentbord: Saitek Cyborg V7. Musmatta: Champion Black. Monitor: LG IPS225V Ca 10700:- för datorn utan tillbehör

Permalänk
Medlem

Såg väldigt intressant ut... Bara berätta vad du tycker om den sen!

Visa signatur

Mvh. Robban aka. douzE
Kaffe: Rocket Espresso R Cinquantotto | Niche Zero
Desktop: 12700K. EK-AIO 240. Z690-A Gaming Wifi. 32GB DDR4. RTX 3070 Master. 980 Pro. MF V-Can
Server: HP Microserver G8. Xeon E3-1260L. 16Gb ECC. P222. Hyper-V

Permalänk
Medlem
Skrivet av depalma:

Såg väldigt intressant ut... Bara berätta vad du tycker om den sen!

De ska jag göra!

Visa signatur

Processor: Intel Core i5-3570K 3.4GHz. CPU Fläkt: Xigmatek Aegir. Moderkort: Asus P8Z77-V Pro. Grafikkort: Gigabyte Nvidia GTX 680 Windforce X3 RAM: G.Skill Ripjaws x 1600Mhz. Chassi: Cooler Master HAF X. Nätaggregat: FSP Aurum 700W 80-Plus Gold. Hårddisk: Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB SATA-3. Mus: Saitek Cyborg R.A.T 7. Tagentbord: Saitek Cyborg V7. Musmatta: Champion Black. Monitor: LG IPS225V Ca 10700:- för datorn utan tillbehör

Permalänk
Permalänk
Medlem

Jag vet att länken är till en produktsida för att sälja telefonen, men allvarligt talat...

"The most worth buying phone"

"A 13 MP Samsung primary camera performs great in low light condition with anti-reflection technology,
and it can improve luminousnessand restore the real colors, which will have more light and better
depth of field,so that's on par with DSLR to take high definition pictures.
"

De uppger inte ens hur stor bildsensorn men menar ändå att telefonen är i nivå med digitala systemkameror? Vilka skojare.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem
Skrivet av sladhued:

http://www.elephone.hk/p8000.html
vad sägs? "Oneplus One killer"? möjligtvis inte lika bra processor, men kolla batteriet och till det priset- wow! o sen är den ju riktigt snygg också! Har beställt en och om någon är intresserad gör jag gärna en snabb "review" när jag får den

Var köpte du den och hur mycke fick du ge för den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av niclasc:

Var köpte du den och hur mycke fick du ge för den?

elephonestore.com 1600kr

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Processor: Intel Core i5-3570K 3.4GHz. CPU Fläkt: Xigmatek Aegir. Moderkort: Asus P8Z77-V Pro. Grafikkort: Gigabyte Nvidia GTX 680 Windforce X3 RAM: G.Skill Ripjaws x 1600Mhz. Chassi: Cooler Master HAF X. Nätaggregat: FSP Aurum 700W 80-Plus Gold. Hårddisk: Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB SATA-3. Mus: Saitek Cyborg R.A.T 7. Tagentbord: Saitek Cyborg V7. Musmatta: Champion Black. Monitor: LG IPS225V Ca 10700:- för datorn utan tillbehör

Permalänk

Hur går det har du fått hem den..
En liten review hade varit trevligt.

Visa signatur
Permalänk

Min skickades idag! Någon som fått hem sin?

Visa signatur

7800X3D / 7900XTX

R.I.P PALE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fragdeath:

Min skickades idag! Någon som fått hem sin?

Hoppas du har lust att göra en recension sen.

Har du någon telefon som är någorlunda modern att jämföra med?
Ta foton sida vid sida i olika ljus tex.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Hej Har nyss skickat tillbaka min Elephone P8000 efter 2 bedrövliga veckor. Har bekant som är expert och har jobbat på hög ansvarsnivå som tekniker inom telekombranschen. Han kan allt värt att veta om mobiltelefoner och även Kina. Komponenterna i denna telefon är hyfsade dock oklar om kameran. Som någon påpekade tidigare ingenting som beskriver den så viktiga bildsensorn. Elephone är en relativt liten tillverkare i Kina dock säljer de ca 10 milj enheter om året. De finns inte ens på 10 i topplistan. Han varnade för att kineserna generellt är mycket slarviga och har ständigt bråttom till följd att man får lägga tid på att korrigera fel. SÅ RÄTT HAN HADE.
Telefonen är snygg dock lite stor, som Iphone 6 Plus. Min kom ur lådan alldeles het/varm på överdelen av skalet på baksidan !!!! Firman hade ROM-flashat telefonen så kartongens sigill var brutet. Till att börja med var det problem att starta telefonen, den stannade på ELE-loggan och verkade gå igenom ett antal reitererande processer. Stängde av o upprepade några gånger. Slutligen startade den. Bytte språk till svenska, monterade SIM-kortet (oprecis montering) och var igång. Medföljande väderapp angav temp i Fahrenheit. Går ej att ändra till Celsius. Irriterande, på nätet är det många som stör sig på detta o ingen har någon lösning. Kameraappen startade oftast aldrig med felmeddelandet "kan inte ansluta till kameran". Om den startade så lagrades nästan aldrig bilden !!!. Instagram appen startade inte heller av förklarliga skäl. Läste på Elephoneforum att MÅNGA MÅNGA har detta problem. Monterade ett SD-kort (även dena montering känns väldigt oprecis). Fick meddelandet "SD kort trasigt" vilket var felaktigt, det fungerar på andra produkter jag har. Efter omstart hittar den kortet o man kan formatera kortet. Bra. Kunde dock inte lagra på kortet. Nästa gång man startade telefonen samma problem som tidigare "can not recognize SD-card". Ibland verkade det fungera för att nästa gång inte fungera igen. Aldrig något som lagrades på kortet. Ibland fungerade inte fingersensorn mm. Var det inte det ena så var det något annat. ALLA problem jag haft finns MÅNGA som har/haft om man läser på Elephone forum. Ständiga uppdateringar o fixar. Är du intresserad att hålla på med detta för att snart hitta något nytt fel så har du hittat rätt telefon. Om du inte är det eller vill ROOTA telefonen så är mitt definitiva råd: Hitta någon annan telefon. Förvänta dig usel support, ingen bruksanvisning, ev support som svarar på andra frågor än de du ställer eller ger förslag till lösning som sällan fungerar samtidigt som de förväntar sig av kunden att man är en riktig teknisk nörd vad gäller telefoner och ska utföra sådant de misslyckats med el slarvat med. Har mycket god förmåga att ta del av avancerad text och fakta samt bearbeta detta för att lösa problem. Upplevde dessa 2 veckor som frustrerande. Nu är den skickad o blodtrycket är lägre Väntar bara på min refund. Blev liksom många andra intresserad av denna för den verkade vara ett fynd men MIN hade alldeles för många problem liksom MÅNGA MÅNGA andra vittnar om på Elephone forum. Man får inte ens en bruksanvisning till telefonen och det finns inte ens på Elephones sida!!!!. Har erfaren het av många Smartphones. Vad gäller denna så är det DEN VÄRSTA TELEFONEN JAG HAFT I MIN HAND.
Ville aldrig ROOTA min för då försvinner garantin men vet några som sagt att den sedan fungerat bra.
Nu vet ni lite mer och kan dra era egna slutsatser.

Permalänk
Medlem

Tack så mycket för att du berättar om din upplevelse med denna telefon.
I all välmening, dela gärna in texten i stycken

Du ville inte roota den men har läst om att den går att få bra om en gör det.
Sökte du på XDA då eller på andra ställen?
Länkar vore trevligt om du har sparat dom.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Ser att det blev kompakt men hade bara tänkt skriva lite kort. Blev dock betydligt längre på ren inspiration i stundens hetta. Nämnde dock inte samtliga fel o problem. On/off-knappen t ex la plötsligt av en dag för att efter 2 timmar plötsligt fungera igen mm. Felen är både av hårdvaru- såväl som mjukvarukaraktär. Tyckte inte heller att det flöt så bra när man swipade jmf andra moderna smartphones.

Vet via bekanta 2 personer som Rootat telefonen och de är nöjda (än så länge). Man ska ha klart för sig att denna telefon har haft ett enormt efterfrågetryck i början och det känns som att det gått iväg en HEL DEL defekta telefoner som aldrig borde lämnat fabriken.

Jag fick efter 1 månad besked att det fanns ett parti på 5 000 st som saknade 2 egenskaper bl a "breathing light". Det andra var att den inte stödde OTG. Om jag accepterade detta kunde jag få en annars hade jag fått vänta ytterligare.

Var trött på att vänta och accepterade. Till min förvåning hade den ändå Breathing light men den hade som sagt massor med problem.

Bifogar den länk hos Elephone som man hänvisas till så kan ni själva se hur mycket problem som rapporteras och som det efterfrågas lösning på. Antalet manar verkligen till eftertanke.
http://bbs.elephone.hk/forum.php?gid=269#.VhVk1OyR9_k

Sidan är ganska värdelös att söka på utan man får skumläsa igenom mängder med trådöversikter.

Enl min bekant i branschen så är Xiaomi det största och kvalitetsmässigt bästa märket i Kina. Det finns för övrigt drygt 2 000 olika telefontillverkare i Kina!!!

Permalänk
Medlem

Stödjer de Europeiska, Svenska, Lte band?

Skrivet av Lejonett:

Ser att det blev kompakt men hade bara tänkt skriva lite kort. Blev dock betydligt längre på ren inspiration i stundens hetta. Nämnde dock inte samtliga fel o problem. On/off-knappen t ex la plötsligt av en dag för att efter 2 timmar plötsligt fungera igen mm. Felen är både av hårdvaru- såväl som mjukvarukaraktär. Tyckte inte heller att det flöt så bra när man swipade jmf andra moderna smartphones.

Vet via bekanta 2 personer som Rootat telefonen och de är nöjda (än så länge). Man ska ha klart för sig att denna telefon har haft ett enormt efterfrågetryck i början och det känns som att det gått iväg en HEL DEL defekta telefoner som aldrig borde lämnat fabriken.

Jag fick efter 1 månad besked att det fanns ett parti på 5 000 st som saknade 2 egenskaper bl a "breathing light". Det andra var att den inte stödde OTG. Om jag accepterade detta kunde jag få en annars hade jag fått vänta ytterligare.

Var trött på att vänta och accepterade. Till min förvåning hade den ändå Breathing light men den hade som sagt massor med problem.

Bifogar den länk hos Elephone som man hänvisas till så kan ni själva se hur mycket problem som rapporteras och som det efterfrågas lösning på. Antalet manar verkligen till eftertanke.
http://bbs.elephone.hk/forum.php?gid=269#.VhVk1OyR9_k

Sidan är ganska värdelös att söka på utan man får skumläsa igenom mängder med trådöversikter.

Enl min bekant i branschen så är Xiaomi det största och kvalitetsmässigt bästa märket i Kina. Det finns för övrigt drygt 2 000 olika telefontillverkare i Kina!!!

Låter inte riktigt som ett seriöst bolag.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!