Permalänk
Medlem

Sökes: Tyst mus/tangentbord

Nån som vet vart man kan få tag i tysta mus och tangentbord? Min fru stör sig på att jag sitter uppe och klickar på kvällarna, hjälp!

Visa signatur

AMD 5600x

Permalänk
Skäggig legend

Öronproppar till tanten! Det är i alla fall vad jag gett min sambo, hennes problem att hon inte använder dem! x)

Nej men till att börja med: Vad för tangentbord vill du ha? Mekaniska, då gäller de bruna brytarna. Annars är det tyvärr menbran brytare du skall kika på.

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jearom:

Nån som vet vart man kan få tag i tysta mus och tangentbord? Min fru stör sig på att jag sitter uppe och klickar på kvällarna, hjälp!

Tangentbord: Inget mekaniskt, alternativt ett med tysta brytare(bruna brukar vara relativt tysta jämfört med t.ex. blåa / röda).
Möss: Umh.. har inte haft någon som inte haft "klicket", kanske dags att flytta på datorn till ett annat rum och stänga dörren om hon nu stör sig så mycket? Alternativt köpa ett par öronproppar åt henne

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem

Tangentbord med scissor-switchar tycker jag går att använda rätt så tyst. Alternativt MX Red på mekaniska som man lär sig trycka på utan att bottna.

Vad gäller mus så finns det vissa "ninja-möss", t.ex denna:
http://www.amazon.com/Noiseless-Optical-Gaming-Computer-JNL-1...

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem

Blev av med mitt spelrum när unge nr2 kom Hårt liv att bli pappa!

Har datorn i källaren, men ljudet fortplantar sig upp till övervåningen när det är tyst o stilla på kvällarna

Skrivet av Pamudas:

Tangentbord: Inget mekaniskt, alternativt ett med tysta brytare(bruna brukar vara relativt tysta jämfört med t.ex. blåa / röda).
Möss: Umh.. har inte haft någon som inte haft "klicket", kanske dags att flytta på datorn till ett annat rum och stänga dörren om hon nu stör sig så mycket? Alternativt köpa ett par öronproppar åt henne

Visa signatur

AMD 5600x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jearom:

Blev av med mitt spelrum när unge nr2 kom Hårt liv att bli pappa!

Det är väll ganska självklart att det billiga alternativet är att flytta till ett större hus

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | Moderkort:ASUS Z97-A ATX | CPU: Intel Core i7 4790K 4GHz | Processorkylare: Cooler Master Hyper 212 EVO | GPU: Gigabyte GeForce GTX 970 Windforce 3X OC | Nätagg: EVGA Supernova G2 750W | RAM: Corsair 16GB (2x8GB) CL10 1600Mhz VENGEANCE LP | SSD: Samsung SSD EVO 850-Series 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av lönnis:

Det är väll ganska självklart att det billiga alternativet är att flytta till ett större hus

Humm nån mille till för att behålla maximal DPM kanske är en bra ide?

Visa signatur

AMD 5600x

Permalänk
Medlem

Slutade med att jag köte den här musen: https://www.inet.se/produkt/5322010/nexus-silent-mouse-wired-...

Är väldigt nöjd, ett väldigt dovt klickljud är allt som hörs... Den är alltså inte 100% tyst men det skarpa klickljudet från min spelmus är betydligt skarpare och hört på långt avstånd.

Visa signatur

AMD 5600x