Far Cry Primal tar steget till stenåldern

Permalänk
Medlem

Bland det dummaste jag har hört. Stenålders-spel hägrar i fjärran för många men det finns goda skäl till varför de inte varar längre än den första kvarten av Age of Empires banan.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huzzbutt:

Bland det dummaste jag har hört. Stenålders-spel hägrar i fjärran för många men det finns goda skäl till varför de inte varar längre än den första kvarten av Age of Empires banan.

Att gå tillbaka såhär långt tycker jag ska bli väldigt roligt. Lite smått nyfiken blir man ju på hur dom ska fixa till det med vapen och så. Nuförtiden är ju desto fler vapen desto bättre och så mycket kan man inte göra med sten, djurskinn och träd.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Kan bli första singleplayer spelet på flera år jag testar.

Visa signatur

CPU 1700@4GHZ | MB MSI x370 Gaming Pro Carbon | GPU AMD Vega 64 | RAM G.skill FlareX DDR4 @3466MHZ 16GB PSU Corsair AX1200i | SSD Samsung 960 EVO 512GB | | Monitor Acer Predator XZ321QU| Mouse Razer deathadder | Keyboard Corsair Gaming K70 RGB | Headset Sennheiser game one.

Permalänk
Avstängd

Nu fattas det bara framtiden mu hahah.

Det kan blir ett skoj spel.

Visa signatur

Server: två Intel Xeon E5-2690v2 och 128 GB ram

Min server dator: #15149189 http://i.imgur.com/BKxOmUP.jpg
zxhosting: https://www.facebook.com/pages/Zxhosting/1476037889350815

Permalänk
Medlem

Kommer inte bli något köp av detta spel. Far cry utan skjutvapen och motorfordon är inget för mig.

Visa signatur

9600k 1070gtx define s2

Permalänk
Medlem

givet köp

Visa signatur

i5 2500k,,,,asus p8z77-v pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ozzed:

Jag tänkte väl främst på miljön. Inte så ofta man ser ett FPS med stenålderstema.

Förutom ARK: Survival Evolved som är ett early-access-spel så kommer jag inte på något annat spel.

Hur som så är det absolut välkommet. Det behövs lite annorlunda spel.

Permalänk
Medlem

Och när man varvar spelet får man ett sniper med pansarbrytande ammunition, som vanligt!

Visa signatur

Cooler Master HAF 912 * MSI P67A-GD65 * Intel i5 2500k 3,3 gHz med Cooler Master Hyper 212 Evo * 8 GB Ram * Sapphire R9 280X Vapor-X 3 GB GDDR5* 3 TB HDDs * XFX 650W 80+ * Asus Xonar DGX *

Edifier S530 2.1
Razer Kraken 7.1 v2
Intellimouse Explorer 3,0 anno 2001

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebban84:

Jag hoppas innerligt det! Ser fram emot sköna one-liners som; 'UGGA UGGA', och 'UGGA MAMA BUGGA'

No pun intended ;)?

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem

Undrar hur dom ska få variation i sina vapen? Typ spjut, pilbåge och klubba. Sen då?

Permalänk
Medlem

Började med FC3 och senare Blooddragon och gillade även 4'an (även om den var lite för lätt och lik 3'an). Jag gillar faktiskt att det är mycket som är sig likt... behöver inte lära mig en massa nytt utan kan kasta istället njuta av en ny story och atmosfär.

Skrivet av biorrith:

Undrar hur dom ska få variation i sina vapen? Typ spjut, pilbåge och klubba. Sen då?

Stenslunga, kastspjut, stöt-spjut, längre och kortare knivar, yxor, klubbor av sten och ben, blåsrör, bumeranger, nät och fällor etc, inkludera gift för kraftfullare vapen... finns mycket de kan ta med för att bredda ut vapenarsenalen.

Visa signatur

AMD R7700/ASRock X670E/GSkill 32GB DDR5 6000cl32/XFX RX6800/Kingston Fury 2TB NVMe/Corsair RM850e
KIDS: i7 4790K/16GB/GF1070Ti/1TB NVMe #2: i7 4790K/16GB/GF970/1TB SSD
CLUB: i5 6600K/16GB/GF980/1TB SSD #2: i7 2600K/16GB/GF680/256GB SSD #3: Q9550/4GB/GF770/500GB SSD
HTPC: E8400/4GB/R4600/2TB HDD SONY VAIO: i3 2310M/6GB/R6470M/500GB SSD
AMIGA A4000/PPC, A4000/060, A1200/060, A600/030, A500/020, A1000 etc.

Permalänk
Avstängd

Äntligen lite annorlunda tänkande! detta ska bli intressant

Visa signatur

Intel Core i5 2500k | Asus Geforce GTX 980 | MSI Z68A-GD65 G3 Rev B3 | 8GB G.Skill ARES | BeQuiet! SP7 500w | WD Black 1tb | WD Green 500gb | Hitachi 320gb | Creative X-Fi Titanium Fatality pro | Razer Kraken | Razer Naga Molten | Qpad-MK85 | Antec 1200 | LG 42" IPS LED

Permalänk

Det var otippat!

Jag gillar verkligen att dom har lyckats rycka upp sig sen 2'an totalfloppade, och har haft riktigt kul i både 3'an och 4'an, om än ingenting jämfört med första spelet i serien. Det är precis lagom hjärndött att avnjuta vid tillfällen då man bara vill ha något att hoppa in i och mörsa. Riktigt skönt och flytande fps-gameplay trots multiplattform och Ubisoft.

Detta konceptet har iaf potential, men då får dom skärpa sig lite vad gäller crafting och inventory, då det var otroligt dåligt gjort i tidigare spel. Det är så jäkla synd att dom inte satsar på mer RPG-element i dessa spel likt Fallout och Skyrim då dom lägger så mycket energi på spelvärlden som hade kunna vara så mycket intressantare med lite mer möjligheter.

Ser fram emot det i vilket fall, plus några patchar då

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Åååååå jag dör så roligt det ser ut! Min tjej kommer kasta bort datorn några veckor efter det här släpps

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

No pun intended ;)?

hahaha! tyvärr inte. Men det kanske var det undermedvetna som spökade efter alla besvikelser och utmaningar i livet pga detta eminenta spelbolag...

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | MSI 4090 Suprim Liquid X | Gigabyte Aorus X570 XTREME | 64GB Vengeance RGB Pro 3600MHz | Corsair MP600 M.2 - 500GB | Corsair MP600 M.2 - 2TB | Samsung 970 EVO 1TB M.2 | EVGA Supernova G2 1300W | Phanteks Eclipse P500A DRGB | Alienware 34" QD-OLED – AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Angus_Flair:

Förutom ARK: Survival Evolved som är ett early-access-spel så kommer jag inte på något annat spel.

Hur som så är det absolut välkommet. Det behövs lite annorlunda spel.

Ja. Blir ju lätt att det är samma tugg med lite bättre grafik annars. Inte så kul i längden. Det behövs nya saker med

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Det bästa Far Cry är givetvis ettan och dess riktiga uppföljare är Crysis.

Nej, Far Cry 3 och 4 är bland de bästa spelen som gjorts.
Och det tycker de flesta som spelat spelen.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av leafbranch:

Nej, Far Cry 3 och 4 är bland de bästa spelen som gjorts.
Och det tycker de flesta som spelat spelen.

Har inte spelat fyran, men minns att jag i trean starkt ogillade minimap och övrigt GUI i 720p på min 1440p-skärm samt att man i huvudmenyn var tvungen att använda musen som att den vore en handkontroll. Det var för tydligt att det var ett konsolspel jag hade köpt.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Hoppas det blir någon vettig coop den här gången, så man kan lira igenom huvudstoryn tillsammans med någon vän eller två!

Permalänk
Medlem

Hehe...
"Med Far Cry Primal tar Ubisoft steget tillbaka till stenåldern..."

Ubisoft har varit i stenåldern rätt länge tycker jag, så de lär väl ha erfarenhet därifrån. Har de ens släppt ett fungerande spel alls på senaste som inte behöver tonvis med fix iaf något år senare? Antar att det blir 30fps låsning @ 640x480 så det verkligen hamnar på stenåldern också

Spel iden vet jag inte hur jag känner för. Det är något lite nytt, ja, men det är också väldigt svårt att få bra och Ubisoft har inte direkt gjort senaste utmaningarna bra. Vi får se, jag är som en del andra, intresserade om det blir bra, men vägrar förboka något.

Permalänk
Medlem

Osynkade pilbågar var ett vanligt problem på stenåldern (båghanden glider). :9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laggzor:

ja nog fan kommer det finnas nånting högt och fräsigt att klättra på, ubisoft spel är det ju ändå, de gillar sina radiotorn.

Enorma totempålar gissar jag!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Det bästa Far Cry är givetvis ettan och dess riktiga uppföljare är Crysis.

Kan givetvis diskuteras, det enda riktigt bra var 2:an, även om 3:an var hyffsat underhållande

Håller dock med om att den egentliga uppföljaren till 1:an är Crysis, dock svårt att argumentera mot...

Permalänk
Livsnjutare 😎

Spännande!, samma animationer och motor för en tredje gång?

Raderat meme (§1.6)
Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Undrar hur dom ska få variation i sina vapen? Typ spjut, pilbåge och klubba. Sen då?

Man kan ju kasta stenar. Kasta små pinnar. Slåss med små pinnar. Kasta stora pinnar. Slåss med stora pinnar. Riva löv till konfetti och kasta det i ögonen på t-rexxar. Som du märker kan listan bli hur lång som helst! Göra klipulver av bark. O.s.v, o.s.v.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Alling:

Det bästa Far Cry är givetvis ettan och dess riktiga uppföljare är Crysis.

Första Far Cry-spelet var riktigt snyggt och kul till en början. Sedan när de här "monstren" dök upp så slutade jag spela. Tyckte det förstörde spelet totalt tyvärr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bulan75:

Jag som gillar att skjutvapen, Hur ska det bli ?

Skickades från m.sweclockers.com

Det får väl lösas med en atlatl. Nåja, kanske inte direkt många rpm, men men.

Permalänk
Medlem

Shamaner och spells kommer komma!

Visa signatur

AMD Ryzen 1700 | Vega RX 56 | 32gb DDR4

Permalänk

Kommer Far Cry se ut så här i framtiden tror ni?

Permalänk

Tror det kan bli riktigt bra faktisk , hoppas i alla fall det.

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W}[Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 Digital Edition
*📱 S23 Ultra | 🎧Sony WH-1000XM3|
*📺LG Oled CX48
*noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå