Permalänk
Medlem

Bra startfält för vattenkyld dator?

Hej! Har funderat på att vattenkyla datorn i runt 3 månader och ska antagligen beställa delar efter jul. Har satt ihop en kundvagn med alla delar jag behöver. Blev 4,4k i slutändan. Kanske värt att notera att jag har ett NZXT H440. Beställer från Coolerkit, bra hemsida?
Här är delarna iallafall:
EK - Supremacy EVO - Plexi
EK - FC970 GTX TF5 Plexi+Nickel
Någon slags EK Reservoir+Pump kombo som man får sätta ihop själv: http://www.coolerkit.se/shop/ekwb-ek-xres-140-5740p.html
EK - ACF Fitting - 16/10mm - Nickel x8
1 EK - Ekoolant EVO - Clear - 1L
PrimoChill PrimoFlex Advanced LRT - 16/10mm - Crystal Clear - 2m
Fractal Design Venturi HP-12 PWM x3

Mvh Noel

(edit) Glömde säga att radiatorn jag valde var en XSPC EX420 - Black och att jag kommer att sätta den i toppen av chassit.

Permalänk

Fundera om du eventuellt skulle behöva vinklade adaptrar någonstans för att inte få så tvära böjar i slangen, Dom brukar vara ganska dyra men gör mkt framförallt för utseendet.

Sedan behöver du någon typ av radiator (Vilket jag antar att du vet men glömt att länka )

Delarna du har valt är riktigt bra och det är inget jag skulle ändra på (Förutom kanske storlek på slang/nipplar, Men det är ju mest en smaksak).

Angående Coolerkit så tycker jag att dom är bra, Brukar inte vara några problem med garantiärenden/returer osv.

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem

Ser ingen radiator i det paketet. Masterkleer värkar rätt tvivelaktig med, primochill som många rekommenderar är visserligen lite dyrare men kvaliteten följer ju med. Var hade du tänkt montera pumpen i chassit, rekommenderar att ta bort 140mm fläkten i bakkant och skriva fast pumpen där men vid hårddiskburarna borde också funka

Permalänk

Beställde alla mina saker ifrån coolerkit till mitt h440 bygge. Förbered dig att det är tight

Permalänk
99:e percentilen

PrimoChill istället för Masterkleer! Dålig slang är inte värd besparingen.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

@Alling: Jag håller med. Bytte ut Masterkleer slangen i min dator nyligen och då jag upptäckte att den inte så fräsch ut :/
Jag kan dock inte uttala mig alltför mycket om Primochill ännu.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emil Hansson:

Fundera om du eventuellt skulle behöva vinklade adaptrar någonstans för att inte få så tvära böjar i slangen, Dom brukar vara ganska dyra men gör mkt framförallt för utseendet.

Sedan behöver du någon typ av radiator (Vilket jag antar att du vet men glömt att länka )

Delarna du har valt är riktigt bra och det är inget jag skulle ändra på (Förutom kanske storlek på slang/nipplar, Men det är ju mest en smaksak).

Angående Coolerkit så tycker jag att dom är bra, Brukar inte vara några problem med garantiärenden/returer osv.

Skrivet av Denolg:

Ser ingen radiator i det paketet. Masterkleer värkar rätt tvivelaktig med, primochill som många rekommenderar är visserligen lite dyrare men kvaliteten följer ju med. Var hade du tänkt montera pumpen i chassit, rekommenderar att ta bort 140mm fläkten i bakkant och skriva fast pumpen där men vid hårddiskburarna borde också funka

Glömde länka radiatorn! Det är en XSPC EX420 - Black iallafall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

PrimoChill istället för Masterkleer! Dålig slang är inte värd besparingen.

Skrivet av simon253:

@Alling: Jag håller med. Bytte ut Masterkleer slangen i min dator nyligen och då jag upptäckte att den inte så fräsch ut :/
Jag kan dock inte uttala mig alltför mycket om Primochill ännu.

Byter ut slangarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Denolg:

Ser ingen radiator i det paketet. Masterkleer värkar rätt tvivelaktig med, primochill som många rekommenderar är visserligen lite dyrare men kvaliteten följer ju med. Var hade du tänkt montera pumpen i chassit, rekommenderar att ta bort 140mm fläkten i bakkant och skriva fast pumpen där men vid hårddiskburarna borde också funka

Vart monterade du pumpen och reservoiren i ditt bygge? Funderar på att montera fast dom vid hårddiskburarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av UtterN:

Vart monterade du pumpen och reservoiren i ditt bygge? Funderar på att montera fast dom vid hårddiskburarna.

Jag valde att montera den på 140mm fläktplatsen där bak, tre utsug i top räcker ändå.
Borde inte vara svårt att montera pumpen i hårddiskburen med lite lätt moddning, och ned lät menar jag bara borra två hål. Jag har sätt någon montera det på metalbiten som du skruvar fast själva disken på med

Permalänk
Medlem

Är inte xspc "ex" en utav de sämsta slim radiatorerna som finns? Jag tror jag läste det i någon review. Finns bättre helt klart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VideoyGTX:

Är inte xspc "ex" en utav de sämsta slim radiatorerna som finns? Jag tror jag läste det i någon review. Finns bättre helt klart.

Är en Alphacool NexXxoS XT45 Full Copper 360mm bättre?

Permalänk
Medlem
Skrivet av UtterN:

Är en Alphacool NexXxoS XT45 Full Copper 360mm bättre?

http://www.xtremerigs.net/2015/02/11/radiator-round-2015/5/

Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / Asus 1070 Dual OC / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+