Spel på steam som inte vill uppdatera.

Permalänk

Spel på steam som inte vill uppdatera.

Hej alla glada

Jag har ett litet problem att några av mina spel på steam inte vill uppdatera som dom ska. Uppdateringen laddas ner men sen fastnar den i stadiet "Validating" och så snurrar det bara på så...

Har försökt kontakta steam support men får ingen som helst respons därifrån, har sökt på internet efter lösningar och funnit några som jag testat men dom har inte heller funkat. Har även kontrollerat att diskutrymme finns och det gör det. Spelen har uppdaterat tidigare precis som dom ska men nu helt plötsligt vill dom inte längre. Har haft detta problem nu i ett par månader och börjar nu vara less.

Så om någon har några kreativa ideer så är jag tacksam

MVH
Henrik

Visa signatur

Ordning är för idioter. Ett geni hanterar även kaos.

Permalänk
Medlem

Vilka spel sker detta på?

Permalänk

Company Of Heroes 2
Goat Simulator
Starbound
The Incredible Asventures Of Van Helsing

Visa signatur

Ordning är för idioter. Ett geni hanterar även kaos.

Permalänk
Medlem

Har du testat installera om spelen?

Permalänk

Uhm ok... detta var skumt...

Har under natten nu installerat om Company Of Heroes 2... Nyss installerade jag om Van Helsing och då helt plötsligt så uppdaterades även goat simulator Aja, verkar som att problemet löste sig i alla fall helt plötsligt.

Det enda fel jag kan komma på att det kan ha varit är att spelen legat på samma disk och att totalt så var alla patchar för stora för det utrymme som finns kvar.

Aja, problemet verkar löst Tack för hjälpen

Visa signatur

Ordning är för idioter. Ett geni hanterar även kaos.

Permalänk

Och nu var vi visst tillbaka på samma plats igen... återigen har samma spel hamnat i listan över spel som ska uppdateras men det går bara till validating om och om igen

Visa signatur

Ordning är för idioter. Ett geni hanterar även kaos.

Permalänk

Provade just att starta ett av spelen som inte vill uppdatera (CoH2) och då ville steam givetvis uppdatera. Så jag lät steam göra det och det enda som hände var att jag fick upp ett felmeddelande

"An error occured while updating Company Of Heroes 2 (corrupt content files)"

gissar att detta kommer ske för samtliga 4 spel som inte vill uppdatera. Någon som har något bra förslag?

MVH
Henrik

Visa signatur

Ordning är för idioter. Ett geni hanterar även kaos.

Permalänk

Nu kan även Hotline Miami läggas till skaran spel som inte uppdaterar

Visa signatur

Ordning är för idioter. Ett geni hanterar även kaos.